Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Verstappenovo prvenství jen pro statistiky

Verstappenovo prvenství jen pro statistiky

VC Francie – 2. trénink

V poklidném duchu se odehrál druhý trénink na okruhu Paula Ricarda. Simulace kvalifikace jsme se nedočkali, stáje k ní přistoupí nejspíše až zítra po poledni během závěrečné prověrky před bojem o pole position. Verstappen sice vyhrál, jenže na měkkých pneumatikách porazil Bottase na středních minimálním rozdílem. Favoritem tak nadále zůstává Mercedes.

Ještě více se oteplilo, až na 28 stupňů. Asfalt se rozpálil na 48 stupňů. V sobotu se už očekávají tropy.

Role průkopníka se ujal Russell, jenž se v prvním tréninku nesvezl a nyní potřeboval dohnat vzniklé manko. Rychle ho následovali další, až na opozdilce Leclerka. Na vozech v této fázi převládaly střední pneumatiky.

Na nich také zajel Bottas 1:32,88 a ujal se vedení s obrovským náskokem dvanácti desetin na Péreze. Ani Verstappenovi se ztrátu nepodařilo stáhnout pod vteřinu. Do boxů se vrátil Ocon, kterému se masivně přehřívaly brzdy. Hamilton se přiblížil svému parťákovi na čtyři desetiny a potvrdil tak, že Mercedes našel v Le Castelletu ztracenou formu. 

Tentokrát sice až druhý, ale ve skutečnosti nejrychlejší muž pátečního programu - Valtteri Bottas. Foto: Mercedes

Mazepin v nájezdu na cílovou rovinku patrně příliš brzy zatlačil na plynový pedál a roztočil se. Schumacher se nenechal zahanbit a vyjel z dráhy ve druhé zatáčce, která dělá pilotům mimořádné těžkosti. Názorným příkladem je Sainz, který se zde nesrovnal už několikrát. Jen díky velkorysým únikovým zónám se v tomto místě zatím nikdo nerozbil. Šampionův syn navíc zanedlouho předvedl nepovedený manévr znovu jako přes kopírák a inspiroval tím k napodobení Latifiho.

Po čtvrt hodině na krátkou chvíli dění zmrazil režim virtuálního safety caru, protože jeden z maršálů sbíral z trati úlomky z některého z monopostů. Současně Bottas přešel na měkké gumy a tento krok se dal očekávat i u dalších.

S časy to moc nezahýbalo, pouze Alonso dočasně poskočil na třetí pozici a jasně naznačil, že Alpině by se mohlo na domácí půdě dařit. Bottas absolvoval na měkké směsi dvě velmi pomalá kola a vrátil se do boxů. Leclerc „vykrúcal“ tentokrát v šesté zatáčce, když špatně odhadl tempo před ním jedoucího Ocona. 

Ferrari zřejmě čeká urputná bitva s Alpine o pozice těsně pod stupni vítězů. Foto: Ferrari

Pořadím pohnul až Verstappen, i on ale předstihl Bottase o pouhou setinku vteřiny. Hamilton místo příprav na odvetný úder ohlásil, že s autem „není něco v pořádku“. Ze „zbytku světa“ to nejlépe kromě Alonsa šlo Leclerkovi, který se usadil na pátém místě. S Ferrari více či méně držely krok McLaren, Alpine a AlphaTauri. Mimo elitní desítku se naopak nacházely oba aston martiny, což tým vysvětloval páteční „konzervativní strategií“.

Závěrečná třetina tréninku patřila zdolávání dlouhých úseků, zčásti na středním, zčásti na tvrdém obutí. Mercedes a Red Bull Racing zvolily první variantu a zajížděly v zásadě rovinu – kolo dávaly shodně v rozpětí 1:37,7 až 1:37,9. Z řady vybočil pouze Bottas, jemuž se ojediněle povedlo zaknihovat 1:37,4. To Aston Martin se ale nebyl schopen dostat ani pod 1:39. Lépe si vedly Alpine a AlphaTauri, s výkony těsně nad 1:38. To se ovšem týkalo i Alonsa, majícího nasazené tvrdé pneumatiky!

Program dne pak uzavřel chybující Verstappen výletem do pestře pomalovaných „zadních vrátek“, která ho jako mnoho jiných uchránila před škodami na materiálu i duši.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:32,872   21
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:32,880 + 0.008 27
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,125 + 0.253 23
4. Fernando Alonso Alpine Renault 1:33,340 + 0.468 25
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:33,550 + 0.678 23
6. Esteban Ocon Alpine Renault 1:33,685 + 0.813 23
7. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:33,696 + 0.824 25
8. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:33,698 + 0.826 24
9. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:33,786 + 0.914 26
10. Lando Norris McLaren Mercedes 1:33,822 + 0.950 24
11. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:33,831 + 0.959 23
12. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:33,921 + 1.049 24
13. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:33,955 + 1.083 25
14. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:34,079 + 1.207 24
15. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:34,447 + 1.575 25
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:34,632 + 1.760 24
17. George Russell Williams Mercedes 1:35,266 + 2.394 25
18. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:35,331 + 2.459 25
19. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:35,512 + 2.640 24
20. Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:35,551 + 2.679 23

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull