Ferrari se postavilo na stranu Hondy
Její motor je určitě v souladu s pravidly.
Toto Wolff po VC Francie Red Bull obvinil, že nejnovější verze jeho pohonné jednotky vyráběné Hondou je výkonnější než ta ze začátku sezony. Za normálních okolností by to byla spíše pochvala, jenže vývoj motoru po stránce výkonu je v průběhu sezony je od minulého roku zakázaný. Šéf Mercedesu samozřejmě nemůže přesně vědět, jaký výkon má pohonná jednotka konkurence, ale může se ohánět analýzami. Analýza Ferrari prý ale skončila odlišným výsledkem.
"Slyšel jsem o tom a nesdílím tento názor," řekl Mattia Binotto v reakci na Wolffova slova. "Podle dat z GPS má nyní pohonná jednotka Hondy stejný výkon, jaký měla na začátku roku. Pak museli výkon stáhnout kvůli problémům se spolehlivostí. Myslím, že prostě odstranili problém, proto jsou opět na úrovni ze začátku roku. Není tedy vidět žádný pokrok. My máme od Bahrajnu v každém závodě k dispozici stejný výkon, protože nám to náš motor prostě umožňuje."
"V současnosti platná pravidla nám neumožňují zvyšování výkonu v průběhu sezony," potvrdil Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy. "Z tohoto důvodu je naše druhá várka pohonných jednotek stejná jako ta první. To se týče i specifikace a výkonu."
Tanabe také připomněl, že součástí omezení vývoje motorů je také povinnost sdělovat skrze FIA konkurenci i úpravy motoru udělány s cílem zvýšit spolehlivost. Z toho vyplývá, že pokud by Honda upravila motor pod záštitou spolehlivosti (a pak zvýšila výkon na úkor spolehlivosti), šéf Mercedesu by to nemusel uhodnout, byl by o tom informován oficiální cestou.
Red Bull používá stejnou specifikaci pohonné jednotky, jako měl v Bahrajnu. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari