Kalendář možná ještě čekají velké změny
Přidají se Katar a Sachír?
Před dvěma lety bychom si asi těžko dovedli představit, že se budeme uprostřed roku zamýšlet nad tím, kde všude asi Formule 1 pojede v druhé polovině sezony. V době pandemie však nic není jisté a F1 pouze doufá, že letošní počet závodů bude skutečně třiadvacet.
Dosud byla odložena na neurčito VC Číny a zrušené závody v Singapuru a Austrálii. Čína je stále nejistá, ale díry po dvou zrušených závodech už zpola nahradila VC Štýrska a polovinou řešení má být VC Turecka. Ve druhé polovině kalendáře velkých cen jsou však nejisté minimálně tři další závody. V Japonsku, v Brazílii a v Mexiku.
Jako o náhradě za Japonsko se mluví o druhém závodě na Okruhu Amerik, která by nejspíš nesla jméno VC Austinu. Určitě bude důležité i to, jak silně pandemie na podzim udeří na jižní státy USA. Náhrada za závody v Mexiku a Brazílii by se pak nejspíš hledala na Arabském poloostrově. Aktuálně má sezona končit závodem v Saúdské Arábii a v Abú Zabí, přičemž třetí slot od konce kalendáře je volný, právě pro Čínu a předcházejí mu sloty Mexika a Brazílie. Dvěma náhradníky by mohly být VC Sachíru, která by se opět jela na jiné verzi bahrajnského okruhu, než na které se jela VC Bahrajnu a překvapivě i VC Kataru.
Katar má vhodný okruh již delší dobu a v podstatě není tajemstvím, že v kalendáři chybí prostě proto, že ho předběhly a přeplatily geograficky velmi blízké závody v Bahrajnu a Abú Zabí. Spekuluje se, že v nouzi (a v části roku, když už v Evropě není vhodné počasí) by se mohla udělat výjimka, ačkoli ředitel F1 to zatím odmítá. Pak by se na Arabském poloostrově letos jely celkem až čtyři velké ceny.
"Dokážeme zajistit 23 závodů? Nejsem si jistý, ale takový jsme si stanovili cíl," řekl Stefano Domenicali. "Snažíme se mít dobré vztahy se všemi a mít záložní řešení, ale aktuálně více mluvíme o dalším závodě v Bahrajnu (než o Kataru). Doufám, že nejpozději v polovině srpna budeme mít co oznámit. A nemohu nesouhlasit, že ani situace v Japonsku nevypadá dobře."
Vozy F1 se mohou do Bahrajnu vrátit na konci roku a na začátku příštího tam absolvovat polovinu předsezonních testů. Foto: Ferrari
Zdroj: MotorsportWeek, La Gazzetta dello Sport, úvodní foto: AlphaTauri