Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Newgarden získal pole position a cenný bonusový bod

Newgarden získal pole position a cenný bonusový bod

46th Acura Grand Prix of Long Beach – Kvalifikace

Josef Newgarden se v kvalifikaci dočkal čtvrtého letošního triumfu, který pro něj navíc vedle nejlepší startovní pozice znamená dvě věci. Zaprvé snížil náskok Álexe Paloua v čele šampionátu o jeden bod, zadruhé se stal letos nejúspěšnějším jezdcem v kvalifikacích. Palou a O´Ward navíc nepostoupili do finálového rozstřelu o pole position.

Kvalifikace se dál nesla v duchu, který nastolily tréninky – piloti se dostávali těsně ke zdem, někdy až příliš. Byl to právě Palou, který v úvodní části otřel vůz o zeď ve čtvrté zatáčce a to měl předtím divokou chvilku také v deváté zatáčce.

Akorát, když vypršel časový limit, v 8. zatáčce narazil tvrdě do bariéry z pneumatik Harvey. O jeho vůz navíc zavadil Power, který poškodil zadní křídlo a zavěšení levého zadního kola. Jeho čas stačil na postup, tým musel ale tvrdě makat na tom, aby vůz pro další část kvalifikace stihl opravit.

V první skupině zajel nejlepší čas Newgarden – 1:08,508. S ním postoupili Dixon, Palou, O´Ward, Power a Hunter-Reay. Naopak kvalifikace skončila pro McLaughlina, překvapivě vítěze posledních dvou závodů v Long Beach Rossiho, Ericssona, Rahala, Dalyho, Chiltona, Harveyho a Johnsona.

Herta se ve druhé skupině pokusil zopakovat svou strategii z kvalifikace v Nashvillu, kde pošetřil jednu sadu čerstvých měkkých pneumatik. Jenže jeho rychlost na tvrdé sadě nebyla dostatečná. Navíc v posledním kole na tvrdé sadě se otřel o zeď a ohnul zavěšení.

Nejlepší čas tak zajel Rosenqvist před Pagenaudem, Castronevesem, Grosjeanem, Hinchcliffem a Jonesem. Na nepostupových příčkách skončili Herta, Sato, Ilott, Kimball, Bourdais, VeeKay, Kellet a Askew.

V semifinálové části se objevily i dva vozy, které z první části postupovaly navzdory poškození. Power dokonce na tvrdé sadě zajel čtvrtý nejlepší čas. Za ním skončil O´Ward, který v první části poškodil o zeď zavěšení.

Jenže v závěru Powera zradila převodovka, což navíc vedlo ke kontaktu se zdí v 9. zatáčce. Power odstavil vůz v 10. zatáčce. Což způsobilo vyvěšení žlutých vlajek v tomto sektoru trati. Vypadalo to, že hned čtyři jezdci – Dixon, Rosenqvist, HInchcliffe a Jones – navzdory tomu zajeli nejlepší časy. V závěru skončili na nepostupových příčkách Palou i O´Ward. Týmy jim ale řekly, ať zůstanou ve vozech.

Dlouhý přezkum výsledků nakonec určil, že jediný, kdo se provinil proti pravidlům, byl Jones. Což ho z postupových příček odsunulo na 9. místo. O´Ward a Palou tak skončí na roštu za sebou ve čtvrté a v páté řadě!

Nejlepší čas si připsal Grosjean. Do souboje o pole position postoupili také Dixon, Pagenaud, Castroneves a Newgarden.

Právě vítěz Indy500 Castroneves dlouho ve finálovém rozstřelu udával tempo. A už to vypadalo, že by se po čtyřech letech mohl v IndyCar dočkat pole position. Pak ale svým posledním kolem zaúřadoval Newgarden. Dobrý pokus měl rozjetý ještě Dixon, stačilo to pouze na druhé místo.

Dixon si po kvalifikaci stěžoval, že jej Castroneves omezil. To odmítal Brazilec a porušení pravidel neseznala ani IndyCar. Castroneves se tak postaví do druhé řady vedle svého kamaráda Pagenauda. Třetí řadu vytvoří Rosenqvist a Grosjean.

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:08,2241  
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:08,4422 + 0.218
3. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda 01:08,4827 + 0.259
4. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 01:08,6514 + 0.427
5. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet 01:08,7461 + 0.522
6. Romain Grosjean Dale Coyne Racing Honda 01:08,7577 + 0.534
7. James Hinchcliffe Andretti Steinbrenner Honda 01:08,7143 Top 12
8. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 01:08,8339 Top 12
9. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda 01:08,8797 Top 12
10. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:08,9464 Top 12
11. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 01:09,1330 Top 12
12. Will Power Team Penske Chevrolet 01:09,2279 Top 12
13. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:08,8611 1. skupina
14. Colton Herta Andretti Autosport Honda 01:09,1094 2. skupina
15. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 01:08,9946 1. skupina
16. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 01:09,3814 2. skupina
17. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 01:09,1368 1. skupina
18. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:09,4360 2. skupina
19. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:09,3998 1. skupina
20. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:09,6793 2. skupina
21. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:09,5816 1. skupina
22. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:09,7022 2. skupina
23. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 01:09,7525 1. skupina
24. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:09,7602 2. skupina
25. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 01:10,4664 1. skupina
26. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:09,9144 2. skupina
27. Jimmy Johnson Chip Ganassi Racing Honda 01:10,5127 1. skupina
28. Oliver Askew Rahal Letterman Lanigan Honda 01:10,0178 2. skupina

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar