Poslední jízdy před sprintem patřily Alonsovi, Hamiltonovi s Verstappenem stále hrozí trest
Velká cena São Paula - 2. trénink
Ve 12:00 hodin místního času odstartoval v Brazílii druhý volný trénink. Ten byl pro jezdce a týmy poslední příležitostí vyzkoušet monoposty před kvalifikačním sprintem, který je na programu dnes v 16:30 hodin místního času (20:30 hodin našeho času). Asfalt měl před startem tréninku teplotu 47 stupňů, vzduch 18 stupňů.
Ještě před začátkem tréninku bylo rušno v zákulisí. Po skončení včerejší kvalifikace se totiž dostali do hledáčku sportovních komisařů Hamilton a Verstappen. Na Britově voze bylo zjištěno, že při otevření zadního křídla po aktivaci systému DRS je mezera mezi spodní a horní rovinou větší, než pravidla dovolují. Verstappen se zase po skončení kvalifikace dotknul Hamiltonova monopostu, který byl ale tou dobou v režimu parc fermé. Před začátkem druhého tréninku stále nebyl ani v jedné z těchto záležitostí znám verdikt.
Ihned po začátku druhého tréninku se na trať vydali první jezdci. Byli jimi Räikkönen, Giovinazzi, Mazepin, Stroll, Schumacher a Vettel. Většina z nich nazula střední směs pneumatik. Výjimkou byl Mazepin, který vyjel na nejtvrdší sadě. Vettel se Strollem se po dvou kolech vrátili do boxů a přezuli na novou sadu. Brzy se na trať vydali i Cunoda s Pérezem. Zatímco pilot AlphaTauri byl dalším, kdo nazul střední směs, Pérez nasadil tu nejměkčí. Postupně vyjížděli i další.
Po prvních deseti minutách se nacházel v čele výsledkové listiny Sergio Pérez. Foto: Red Bull
Po deseti minutách sice mělo na svém kontě první sobotní kilometry čtrnáct pilotů, pouze pět z nich ale mělo zajetý i měřený čas. První místo patřilo Pérezovi. Druhý byl Cunoda, třetí Räikkönen, čtvrtý Giovinazzi, pátý Mazepin a šestý Schumacher.
Zhruba 43 minut před koncem Pérez první místo ztratil. Mexičana překonal jeho týmový kolega Verstappen. Vedoucí muž šampionátu jezdil stejně jako Pérez na nejměkčí sadě pneumatik. Jeho kolo mělo hodnotu 1:12,102 a Péreze překonal o více než sekundu. Vzápětí Péreze přeskočil i Ocon, jedoucí na střední směsi. Tou dobou už byli jedinými piloty, kteří ještě nevyjeli na trať, jezdci Mercedesu Hamilton a Bottas.
Jezdcům znovu dělala problémy čtvrtá zatáčka. Za překročení traťových limitů v tomto místě byl smazán čas Leclercovi. Na trať už konečně vyjeli i oba piloti Mercedesu. Hamiltonův vůz byl vybaven náhradním zadním křídlem. To, se kterým jezdil včera, bylo totiž stále zabaveno sportovními komisaři. K nasazení náhradního kusu dostal tým písemné svolení.
Verstappen se držel na první příčce i po uplynutí první poloviny tréninku. Druhý byl stále Ocon (+0,984) a třetí Pérez (+1,117). Bottas se zařadil na osmé místo, Hamilton na patnácté.
Zhruba dvacet minut před koncem si na "staré dobré časy" zavzpomínal Alonso. Mistr světa z let 2005 a 2006 zajel na nejměkčích pneumatikách čas 1:11,238, pokořil o 864 tisícin sekundy Verstappena a dostal se na první místo. Norris překročil traťové limity ve čtvrté zatáčce a byl mu smazán čas. To samé potkalo také Räikkönena a opět Leclerca. Gasly si stěžoval, že se jeho vůz nedá řídit.
Alonso se čele udržel až do konce tréninku a nakonec se stal jeho vítězem. Vzhledem k tomu, že se piloti soustředili zejména na závodní simulace a ne na zajíždění co nejrychlejších časů, ale nelze brát jeho vítězství příliš vážně. Druhou pozici obsadil Verstappen a třetí čas nakonec zajel Bottas. Hamilton skončil pátý a Pérez šestý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:11,238 | 23 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:12,102 | + 0.864 | 26 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,355 | + 1.117 | 24 |
4. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:12,407 | + 1.169 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:12,741 | + 1.503 | 25 |
6. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:12,903 | + 1.665 | 29 |
7. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:12,997 | + 1.759 | 37 |
8. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:13,078 | + 1.840 | 31 |
9. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:13,099 | + 1.861 | 33 |
10. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:13,355 | + 2.117 | 39 |
11. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:13,426 | + 2.188 | 41 |
12. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:13,448 | + 2.210 | 25 |
13. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:13,581 | + 2.343 | 23 |
14. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:13,608 | + 2.370 | 32 |
15. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:13,615 | + 2.377 | 24 |
16. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:13,726 | + 2.488 | 38 |
17. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:13,747 | + 2.509 | 42 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:14,025 | + 2.787 | 24 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:14,066 | + 2.828 | 40 |
20. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:14,909 | + 3.671 | 37 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine