Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pátečním jízdám kraloval v Džiddě Hamilton, Leclerc zakončil den velkou ránou

Pátečním jízdám kraloval v Džiddě Hamilton, Leclerc zakončil den velkou ránou

Velká cena Saudské Arábie - 2. trénink

Také druhý volný trénink na Velkou cenu Saudské Arábie skončil dvojitým vítězstvím Mercedesu. Znovu byl nejrychlejší Lewis Hamilton před Valtterim Bottasem. Za "stříbrnými šípy" skončil na třetí příčce Pierre Gasly. Vedoucí muž šampionátu Max Verstappen zajel čtvrtý čas. Trénink byl ukončen předčasně kvůli havárii Charlese Leclerca.

Ve 20:00 místního času odstartoval v saudskoarabské Džiddě druhý volný trénink. Ten se na rozdíl od toho prvního, který startoval ještě za denního světla a končil za stmívání, konal celý pod umělým osvětlením. Vzduch měl před startem 28 stupňů a asfalt 30 stupňů.

Ihned po začátku tréninku vyjížděli na dráhu první piloti v čele se Sainzem. Španěl nazul pro úvodní úsek tvrdou směs pneumatik, stejně jako Ricciardo, Giovinazzi, Schumacher, Russell, Cunoda a Gasly. Na střední specifikaci byli Ocon, Mazepin, Leclerc, Räikkönen, Stroll, Pérez, Alonso, Bottas, Vettel, Latifi, Verstappen a Hamilton. Na měkké sadě byl jako jediný Norris.

Jako první zajel měřené kolo Sainz. Mělo hodnotu 1:32,506. Brzy ho ale překonal Ocon (1:31,223) a sebral mu první místo. Po chvilce na trati se vracel zpět do boxů Mazepin. Pilot Haasu uvedl, že potřebuje světlejší hledí přilby a zajel si tak pro něj.

 Nikita Mazepin nezvolil pro úvod tréninku vhodné hledí přilby. Foto: Haas



Při svém prvním měřeném pokusu se dostal do potíží Verstappen. Nizozemec vyjel mimo trať. Druhé kolo už mu ale vyšlo o poznání lépe. S časem 1:30,104 se posunul na druhou pozici a odsunul na stříbrnou příčku Norrise, který krátce předtím překonal Ocona.

Verstappen později ještě zrychlil na 1:29,706 a i po deseti minutách se nacházel na první příčce. Druhý byl Leclerc a třetí Hamilton. Sedminásobného mistra světa ale vzápětí pokořil Alonso. Už podruhé jsme viděli mimo trať vůz Red Bullu. Tentokrát vyjel v první zatáčce ven Pérez.

Netrvalo dlouho a podoba první trojice se znovu měnila. Dopředu totiž šli piloti Ferrari. Na druhé místo se dostal Leclerc a na třetí Sainz. Mazepin, který si v úvodu jel vyměnit hledí, už seděl opět v svém monopostu a vše nasvědčovalo tomu, že brzy vyjede z garáže zpátky na trať.

Ještě předtím se ale několikrát změnila podoba první trojice. Nejprve sesadil Sainze ze třetí pozice Ocon. Vzápětí navíc o sobě dal vědět Cunoda, který se posunul dokonce na první příčku. Ihned poté si ale Verstappen vzal první pozici zpět. Sainz se vrátil na třetí příčku. Hamilton a Gasly nedobrzdili do první zatáčky.

I Pierra Gaslyho jsme mohli během tréninku vidět mimo trať. Foto: AlphaTauri 



Pořadí se měnilo i v dalších minutách. Po dvaceti minutách jsme měli na čele oba piloty Mercedesu. První byl Hamilton a druhý Bottas se ztrátou 61 tisícin sekundy. Verstappen se propadl na třetí příčku.

 

 Krátce před koncem první poloviny tréninku začalo stále více pilotů přezouvat na měkkou směs pneumatik. Jedním z nich byl i Vettel, který ale při svém měřeném pokusu vycestoval ven z trati. Třicet tři minut před koncem už byli na červeně značené sadě všichni jezdci. Schumacher měl v poslední zatáčce lehký kontakt se zdí.

Horkou chvilku zažil Hamilton. Pilot Mercedesu se musel ve vysoké rychlosti vyhýbat jednomu z vozů stáje Alfa Romeo, který jel velmi pomalu. S hustým provozem se Brit potýkal i v dalších okamžicích. Gasly měl stejně jako Schumacher o pár okamžiků před ním kontakt se zdí v poslední 27. zatáčce.  

Verstappen si stěžoval na chladné přední pneumatiky. Nizozemec navíc přišel o třetí místo, protože ho přeskočil Gasly. Leclerc i Sainz chybovali v první zatáčce a ocitli se mimo trať. Russell strávil nějaký čas v garáži kvůli problémům s brzdami. Na trať se ale vrátil.

Deset minut před koncem zavlály žluté vlajky. Na výjezdu ze druhé zatáčky se totiž roztočil Mazepin. Vše se ale obešlo bez kontaktu se zdí a pilot Haasu se dokázal zapojit zpět do tréninku. Jeho týmový kolega Schumacher vyjel z trati. Tou dobou už se piloti věnovali jízdám na dlouhou vzdálenost.

Zatímco Mazepin se pouze roztočil, Leclerc se o pár chvil později ocitl v mnohem větších problémech. Pilot Ferrari šel ve 23. zatáčce do smyku a skončil v bariéře. Monačan sice svůj vůz hodně rozbil, byl ale schopen z místa incidentu odejít po svých. Byly vyvěšeny červené vlajky a zanedlouho bylo oznámeno, že už nedojde k restartu. Hamilton tak vyhrál i druhý volný trénink před týmovým kolegou Bottasem. Za nimi skončil Gasly.

 Charles Leclerc se postaral o předčasný konec druhého volného tréninku. Foto: Ferrari

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:29,018   22
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:29,079 + 0.061 23
3. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:29,099 + 0.081 22
4. Max Verstappen Red Bull Honda 1:29,213 + 0.195 20
5. Fernando Alonso Alpine Renault 1:29,441 + 0.423 21
6. Esteban Ocon Alpine Renault 1:29,555 + 0.537 22
7. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:29,589 + 0.571 24
8. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:29,597 + 0.579 20
9. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:29,768 + 0.750 22
10. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:29,772 + 0.754 23
11. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:29,968 + 0.950 22
12. Lando Norris McLaren Mercedes 1:30,004 + 0.986 19
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:30,110 + 1.092 23
14. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:30,276 + 1.258 24
15. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:30,442 + 1.424 22
16. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:30,502 + 1.484 22
17. George Russell Williams Mercedes 1:30,506 + 1.488 24
18. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:30,652 + 1.634 20
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:31,039 + 2.021 23
20. Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:31,629 + 2.611 20

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes