Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Šampion zůstává na špici

Šampion zůstává na špici

VC Saúdské Arábie – 1. trénink

Pro Verstappena začíná slibně i druhý závod sezony. Po vítězství v Bahrajnu ovládl pilot Red Bullu také úvodní trénink v Džiddě. Nizozemec porazil o 186 tisícin sekundy Alonsa a o 209 tisícin svého kolegu Péreze. Vážnější komplikaci zažil pouze Stroll. Kanaďan v úvodu kolidoval se zdí a ztratil tak několik minut opravami.

Verstappen sice v prvním tréninku navázal na svou formu z Bahrajnu, i přesto šlo ale o část víkendu, která byla nejméně reprezentativní ze všech. Jezdilo se totiž již od 16:30 hodin. Na rozdíl od kvalifikace a závodu se proto jízdy konaly za denního světla a také za vyšších teplot. Trať navíc před startem tréninku ještě nebyla pořádně nagumovaná a její přilnavost se tak s každým kolem zlepšovala.

Ačkoli zajel Verstappen nejrychlejší čas, se svým vstupem do víkendu nebyl zcela spokojen, jak už u něj ostatně bývá tradicí. Nizozemec si několikrát stěžoval na zvláštní chování motoru.

Na Alonsově druhém místě se z nemalé části podepsala doba, kdy své nejlepší kolo zajel. Pilot Aston Martinu zaznamenal na rozdíl od svých soupeřů své maximum až v závěrečných minutách, kdy na dráze panovaly lepší podmínky.

Alonsův týmový kolega Stroll nestrávil na dráze tolik času, kolik by si přál. Kanaďan totiž po zhruba dvaceti minutách kolidoval svým levým předním kolem se zdí ve 22. zatáčce. Do boxů se sice zvládl dostat sám, při incidentu ale utrpěl vážnější poškození, než se původně zdálo. To si vyžádalo opravy a na dráhu se Stroll vrátil až na zhruba poslední čtvrthodinu.

Monopost Lance Strolla pocítil tvrdost saúdskoarabských zdí. Foto: Aston Martin



Hamilton a Ocon si stěžovali na poskakování svých vozů. Gasly obdržel varování v podobě černo-bílé vlajky za to, že nerespektoval pokyny ředitele závodu ohledně traťových limitů.

Na rychlé městské trati dělal jezdcům problém jednak silný vítr, ale komplikací byly také plastové sáčky poletující po dráze. Leclercovi se jeden z nich zachytil o přední zavěšení. Pokud by se takový sáček dostal například do brzdového kanálku, mohlo by to vést až k selhání brzd.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Racing Honda RBPT Red Bull PT 1:29,659   24
2. Fernando Alonso Aston Martin Aramco Mercedes Mercedes 1:29,845 + 0.186 24
3. Sergio Pérez Red Bull Racing Honda RBPT Red Bull PT 1:29,868 + 0.209 23
4. George Russell Mercedes Mercedes 1:29,939 + 0.280 23
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:30,030 + 0.371 24
6. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:30,164 + 0.505 24
7. Lando Norris McLaren Mercedes Mercedes 1:30,231 + 0.572 26
8. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:30,236 + 0.577 21
9. Lance Stroll Aston Martin Aramco Mercedes Mercedes 1:30,580 + 0.921 18
10. Alexander Albon Williams Mercedes Mercedes 1:30,747 + 1.088 26
11. Valtteri Bottas Kick Sauber Ferrari Ferrari 1:30,783 + 1.124 26
12. Daniel Ricciardo RB Honda RBPT Red Bull PT 1:30,917 + 1.258 25
13. Esteban Ocon Alpine Renault Renault 1:30,945 + 1.286 27
14. Logan Sargeant Williams Mercedes Mercedes 1:30,966 + 1.307 27
15. Oscar Piastri McLaren Mercedes Mercedes 1:30,977 + 1.318 22
16. Juki Cunoda RB Honda RBPT Red Bull PT 1:31,036 + 1.377 25
17. Pierre Gasly Alpine Renault Renault 1:31,046 + 1.387 25
18. Čou Kuan-jü Kick Sauber Ferrari Ferrari 1:31,131 + 1.472 24
19. Nico Hülkenberg Haas Ferrari Ferrari 1:31,411 + 1.752 19
20. Kevin Magnussen Haas Ferrari Ferrari 1:31,577 + 1.918 18

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull