Verstappen prý nechtěl měkké pneumatiky
Ale skutečně to tak bylo?
Max Verstappen získal důležitou pole position na startu posledního závodu sezony v Abú Zabí, ale bude to mít jeden háček. Bude startovat na měkkých pneumatikách, ačkoli by dal přednost středně tvrdým. Sadu středně tvrdých určenou pro začátek závodu však mírně poničil při zablokování kol ve druhé části kvalifikace a do poslední části pak postoupil na měkké sadě. Měkké pneumatiky vydrží méně, ale vůz je s nimi rychlejší, takže Verstappen po kvalifikaci nemluvil o přímé nevýhodě, pouze o menších strategických možnostech.
„Tak samozřejmě to nebylo takhle naplánováno, chtěl jsem středně tvrdé pneumatiky, ale na jedné se mi udělala ploška,“ řekl jezdec Red Bullu. „Ale v pátek jsme vyzkoušeli delší stinty i na měkkých pneumatikách a byly dobré. Takže když vznikla situace, nebylo vůbec těžké rozhodnout, že se soustředíme na využití měkkých pneumatik.“
Red Bull v trénincích skutečně zkoušel delší stinty na měkkých pneumatikách a Lewis Hamilton po kvalifikaci podotkl, že první zatáčka okruhu Yas Marina není z těch, kde by bylo běžné vidět vůz F1 se zablokovanými pneumatikami. Nadhodil tak teorii, že Red Bull se pokouší soupeře přelstít a ve skutečnosti celou dobu chtěl startovat na měkkých pneumatikách.
Zmíněnou pole position Verstappen získal kolem, ve kterém ho Sergio Pérez na rovince vedoucí k deváté zatáčce skryl do svého aerodynamického stínu. Později kolegovi laskavost vrátil, zatímco jezdci Mercedesu jeli každý sám za sebe.
„Bylo to pěkně provedeno, ale získali jsme tím možná jednu desetinu času, jelikož to není dlouhá rovinka. Ale musím říct, že Checo je skvělým týmovým kolegou a je radost s ním spolupracovat a samozřejmě mu patří moje velké díky.“
Má Red Bull tajný plán, nebo bude opravdu improvizovat? Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, MotorsportWeek, úvodní foto: Red Bull