Leclerc nemohl udělat více
Poslední šanci překazila žlutá vlajka.
Charlesi Leclercovi padlo první místo do klína, když plány Sergia Péreze, vedoucího závod po startu z pole position, překazil výjezd bezpečnostního vozidla. Dnes by měl Monačan na kontě dvě vítězství z prvních dvou závodů sezony, ale to by v závěru závodu musel za sebou udržet Pérezova týmového kolegu. Zdá se, že Leclerc se smířil s myšlenkou, že Red Bull byl v Džiddě prostě rychlejší.
„Nevím, co víc jsem mohl udělat,“ řekl jezdec Ferrari v rozhovoru pro Sky Sports F1. „O jednu velkou příležitost jsme přišli kvůli žluté vlajce v první zatáčce, takže jsme neměli DRS. Myslím, že bych se tehdy dostal minimálně vedle Maxe. Ale kromě toho nám všechno vyšlo. Strategie, provedení zastávek v boxech, přechytračení Checa falešnou zprávou. Jako tým jsme to zvládli. Myslím, že jsme mohli dát vozu méně přítlaku (a spolu s tím méně odporu). Letos ale bude mimořádně důležité tempo zlepšování vozu během sezony, nesmíme polevit.“
Jak Leclerc, tak i Max Verstappen se po závodě vyjádřili, že je závodění s novými vozy a s DRS baví a nejsou za to, aby se F1 v dohledné době zbavila otevíracího zadního křídla. Tým Ferrari také přiznal, že bude muset zpětně analyzovat, jestli udělal dobře, když své vozy nastavil na vysoký přítlak. Mělo to jezdcům pomoci udržet pneumatiky v dobrém stavu, jenže vůz Red Bullu byl v závěru závodu na starých pneumatikách rychlý navzdory opačné filozofii.
Pět kol před cílem byl Leclerc ještě na prvním místě, ale pod velkým tlakem soupeře. Foto: Ferrari
„Po startu se toho z mého úhlu pohledu moc neudálo, přestože jsem očekával, že mě Checo bude pouštět ještě za bezpečnostním vozidlem. Takhle jsem nemohl zaútočit na druhé místo,“ řekl Carlos Sainz, který si je ale vědom, že ani v Džiddě nebyl stejně rychlý jako Leclerc. „Rozhodně to bylo lepší než v Bahrajnu, proto si myslím, že jdeme správným směrem a je pouze otázkou času, kdy budu bojovat ještě více vpředu.“
Zdroj: Sky, Ferrari, úvodní foto: Ferrari