Leclerc boural, přesto byl znovu nejrychlejší
VC Saudské Arábie - 2. trénink
Ve druhém volném tréninku na Velkou cenu Saudské Arábie byl opět nejrychlejší Leclerc. Monačanovo vystoupení ale skončilo předčasně poté, co si poškodil zavěšení při kontaktu se zdí. Druhou pozici obsadil Verstappen a třetí Sainz. Technické potíže znovu sužovaly Magnussena, který odstavil svůj monopost na dráze a skončil poslední. Trénink byl odstartován o 15 minut později kvůli schůzce výkonného ředitele F1 Stefana Domenicaliho s jezdci a šéfy týmů, která následovala po teroristickém útoku na nedalekou ropnou rafinerii.
Začátek druhého volného tréninku doprovázely obavy o bezpečnost. Během prvního tréninku totiž došlo nedaleko okruhu k velkému požáru v ropné rafinerii společnosti Aramco, která se nacházela nedaleko okruhu. Místní média uváděla, že se mohlo jednat o útok hnutí Hútiú, které Saudská Arábie považuje za teroristickou skupinu. Ti se později k útoku skutečně přihlásili. Výkonný ředitel F1 Stefano Domenicalli krátce před začátkem tréninku svolal schůzi se šéfy stájí a jezdci. Začátek tréninku byl tak odložen o 15 minut.
Na rozdíl od prvního tréninku, v němž zajel nejrychlejší čas Leclerc, se již druhé tréninkové jízdy konaly po setmění a za umělého osvětlení. Jezdci tak měli k dispozici mnohem relevantnější podmínky pro kvalifikaci a závod. Vzduch měl před startem 21 stupňů, asfalt 24.
Úvod druhého tréninku se nesl v podobném duchu jako začátek toho prvního a většina pilotů vyrazila hned na trať. Čekalo se pouze na piloty Red Bullu Verstapppena a Péreze, kteří zatím vyčkávali v garáži. V akci jsme mohli vidět i Magnussena, který v prvním tréninku nezajel žádný čas kvůli problémům s hydraulikou.
Jako první zajel čas Bottas. Fin objel okruh v Džiddě v čase 1:31,802. Vzápětí zajížděli první měřená kola i další piloti. Většina jezdců měla na vozech střední sadu pneumatik. Brzy se vydali na dráhu i oba piloti Red Bullu. Také oni se přidali k většině a vyjeli na dráhu se střední specifikací pneumatik. Výjimkami byli pouze Alonso, Schumacher, Albon a Hülkenberg. Ti zvolili tvrdé obutí.
Po deseti minutách na tom bylo nejlépe Ferrari. První pozice patřila Leclercovi (1:30,216) před týmovým kolegou Sainzem (1:30,961) a Verstappenem (1:31,290). Sainz si ovšem stejně jako v prvním tréninku stěžoval, že mu jeho vůz poskakuje. Divokou chvilku zažil Russell, před kterým se vynořil pomalu jedoucí vůz Williamsu. Hamilton zase nebyl spokojen se svou sedačkou. "Potřebuji náhradní, ta je vyšší," hlásil sedminásobný mistr světa.
Verstappen se mezitím posunul na první příčku. Pilot Red Bullu pokořil o dvě tisíciny sekundy Leclerca a odsunul ho na druhou pozici. Třetí zůstával Sainz.
Krátce před koncem první poloviny tréninku se začalo přezouvat na měkkou sadu pneumatik. Třicet čtyři minut před koncem už na střední sadě zůstávali jen Verstappen a Ricciardo.
Leclerc si podle očekávání na měkké sadě polepšil a s časem 1:30,074 se vrátil na první místo před Verstappena. Nizozemec byl nyní pozadu o 140 tisícin sekundy. Tou dobou měl už i úřadující šampion přezuto na měkkou sadu, stejně jako Ricciardo. Russell byl dalším pilotem, který si stěžoval, že mu poskakuje vůz.
Když se trénink přehoupl do druhé poloviny, potkaly Magnussena další technické potíže. Dán si stěžoval na problém s motorem a na nedostatek výkonu. Pilot Haasu sice dostal pokyn, že může i nadále jet, 27 minut před koncem ale odstavil svůj vůz na dráze a byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Po restartu se ocitli v úzkých Španělé. Alonsovi se při přejezdu přes obrubník rozvlnilo auto. Hrozící havárii se mu ale podařilo odvrátit. Důvod k obavám měl i Sainz. Ten zase kolidoval se zdí. Kontakt mu ale nepřinesl velké poškození a mohl pokračovat.
Hůře ale dopadl Leclerc. Vedoucí muž šampionátu se necelých 22 minut před koncem otřel o bariéru v jedné ze zatáček a poškodil si zavěšení. Pomalým tempem se dobelhal do boxů a nad jeho další účastí ve druhém tréninku visel otazník.
Zhruba třináct minut před koncem Leclerc opustil svůj vůz a šel si sednout na boxovou zídku Ferrari. Bylo tak jasné, že ve zbytku tréninku už se na dráze neobjeví. Po okruhu ale nejezdilo ani jedno ferrari. Po svém kontaktu se zdí totiž zůstával v boxech i Sainz. I přes svůj předčasný konec ale Leclerc zůstával první. Jezdci už se navíc soustředili na závodní simulace a Verstappen přezul na střední sadu.
Leclerc zůstal první až do konce před Verstappenem a Sainzem. Čtvrtý skončil Pérez a následovali oba jezdci Mercedesu v pořadí Hamilton, Russell. V závěru odstavil svůj monopost kvůli technickým problémům Cunoda.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,074 | - | 15 |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:30,214 | + 0.140 | 23 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:30,320 | + 0.246 | 12 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:30,360 | + 0.286 | 24 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:30,513 | + 0.439 | 24 |
6. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:30,664 | + 0.590 | 29 |
7. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:30,735 | + 0.661 | 26 |
8. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:30,760 | + 0.686 | 26 |
9. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:30,832 | + 0.758 | 14 |
10. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:30,886 | + 0.812 | 26 |
11. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:30,944 | + 0.870 | 27 |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:30,963 | + 0.889 | 29 |
13. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:31,169 | + 1.095 | 27 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:31,372 | + 1.298 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:31,527 | + 1.453 | 23 |
16. | Nico Hülkenberg | Aston Martin | Mercedes | 1:31,615 | + 1.541 | 30 |
17. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,615 | + 1.541 | 27 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:31,814 | + 1.740 | 26 |
19. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:31,866 | + 1.792 | 29 |
20. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:32,344 | + 2.270 | 13 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari