Bezchybný výkon dostal Armstronga podruhé na nejvyšší stupeň
F2 v Imole - sprint
Vítězem úvodního sprintu F2 v Imole se stal Armstrong. Pilot Hitechu se dostal do vedení hned po startu a pak už ho nikdo nezastavil. Druhý dojel Daruvala a díky třetímu místu si připsal své první pódiové umístění ve F2 Hauger, který musel dojíždět s uvolněným krytem bočnice. Sargeant skončil po startu z pole position šestý. Před ním dojel na pátém místě Drugovich, který zůstává vedoucím mužem šampionátu.
Desátý čas v kvalifikaci zajistil pole position pro sprint Sargeantovi. Za ním měli startovat Armstrong, Daruvala, Pourchaire, Nissany, Hauger, Boschung, Doohan, Iwasa, Vips, Beckmann, Drugovich, Novalak, Lawson, Vesti, Cordeel, Verschoor, Fittipaldi, Williams, Hughes, Caldwell a Sató.
Fittipaldi a Hughes byli pro start sprintu penalizováni třemi místy. Zatímco Brazilec zdržel Hughese a byl odsunut z 15. příčky na 18., Hughes zase dostal tři pozice za zdržení Sargeanta a putoval ze 17. pozice na dvacátou.
Pro Beckmanna se jednalo o návrat do F2. Německý závodník nahrazuje u stáje Charouz Racing System Bölükbasiho, který si minulý týden po havárii při testech v Barceloně zlomil žebro.
O divoké okamžiky nebyla nouze ještě před startem. Již cestou na startovní rošt totiž skončil ve zdi v nájezdu do 11. zatáčky Cordeel a poškodil si zavěšení levého zadního kola. Tím pro něj jeho vystoupení ve sprintu skončilo ještě dříve, než začalo.
Sargeant na startu protočil kola a umožnil tak Armstrongovi, aby se ujal vedení. Na druhé místo se zařadil Daruvala a na třetí Hauger. Čtvrtý byl překvapivě Nissany a až na páté místo spadl Sargeant. V bodované osmičce se nacházeli i šestý Boschung, sedmý Drugovich a osmý Pourchaire. Ještě před koncem prvního kola ale na trať vyjel zpomalovací vůz. Beckmanna totiž poslal ve třetí zatáčce do hodin Novalak. Pro německého závodníka tak jeho návrat do F2 skončil po pár metrech. Novalak musel do boxů pro nové přední přítlačné křídlo.
V pátém kole došlo k restartu. Armstrong si pohlídal vedení. Hauger se pokusil v první zatáčce zaútočit na svého parťáka z juniorského programu Red Bullu a současně z týmu Prema - Daruvalu. Ind ovšem odolal. Vips se pokusil Hughesovi sebrat 18. místo, při svém pokusu ale vyjel z trati. Lawson sebral deváté místo Iwasovi.
Armstrong vedl v 7. kole před Daruvalou už o sekundu a půl. Novozélanďan potvrzoval svou formu zajetím nejrychlejšího kola závodu. Brzy mu ovšem tento primát sebral Daruvala. Indovi se ovšem nedařilo svou ztrátu stahovat nijak zásadně.
Vedoucí muž šampionátu Drugovich se posunul na šesté místo před Boschunga. Švýcara navíc vzápětí překonal i Pourchaire. Chvílemi se zdálo, jako kdyby jel pilot Camposu příliš pomalu a byl na jeho voze technický problém. A to se o pár okamžiků později potvrdilo. Patnáct kol před koncem Švýcar svůj vůz v prvním sektoru odstavil. Byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Během režimu virtuálního zpomalovacího vozu se Daruvalovi podařilo výrazně přitáhnout k Armstrongovi. Dopředu toužil jít Sargeant. Američan už vyvíjel tlak na Nissanyho. Pilot stáje DAMS se ale prozatím držel. Za nimi čekal na příležitost Drugovich.
Těsné to nadále zůstávalo i mezi Armstrongem a Daruvalou. Druhý jmenovaný ztrácel sedm desetin sekundy. V dalších kolech se ale opět začala situace vyvíjet v Armstrongův prospěch. Pilot Hitechu totiž opět zvedl svůj náskok nad jednu sekundu.
Jehan Daruvala se sice občas k Armstrongovi přiblížil, na vítězství to ale nestačilo. Foto: Prema
Haugerovi se pět kol před koncem uvolnil kryt bočnice. Loňský šampion FIA F3 ale prozatím pokračoval v závodě. Před čtvrtým Nissanym měl náskok tří sekund. Devátý Iwasa naháněl Lawsona, který se nacházel na poslední bodované pozici. V patnácté zatáčce ale vyjel ven z trati, což jeho šance na zisk osmého místa zrovna nepodpořilo.
Sargeant se sice pokoušel dostat před Nissanyho, Izraelec ale později zvládl poodjet a Sargeant se v závěru naopak dostával pod tlak Drugoviche. A v nájezdu do předposledního kola byl Brazilec ve svých snahách úspěšný. Posunul se na pátou pozici.
Armstrong už si ve zbytku závodu pohlídal vedení a dosáhl na svůj druhý triumf v kariéře. Poprvé slavil loni při prvním sprintu v Dižddě. Tehdy byl ještě pilotem týmu DAMS. Druhý skončil Daruvala. Hauger sice dojížděl s uvolněnou bočnicí a Nissany se na něj hodně dotáhl, své první pódiové umístění ve F2 už si ale Nor vzít nenechal. Nissany skončil čtvrtý. Drugovich dojel na pátém místě a zůstal v čele šampionátu. Bodovali také šestý Sargeant, sedmý Pourchaire a osmý Lawson.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | - | 25 | 10 |
2. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | +1,400 | 25 | 8 |
3. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | +2,200 | 25 | 6 |
4. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +2,800 | 25 | 5 |
5. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | +7,000 | 25 | 4 |
6. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | +9,800 | 25 | 3 |
7. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +12,300 | 25 | 2 |
8. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | +12,800 | 25 | 1 |
9. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | +13,400 | 25 | 0 |
10. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | +17,700 | 25 | 0 |
11. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | +20,100 | 25 | 0 |
12. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | +21,000 | 25 | 0 |
13. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | +21,400 | 25 | 0 |
14. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | +22,900 | 25 | 0 |
15. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | +23,200 | 25 | 0+2 |
16. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | +24,200 | 25 | 0 |
17. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | +24,600 | 25 | 0 |
18. | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +25,800 | 25 | 0 |
19. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | +26,200 | 25 | 0 |
DNF | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | +16 kol | 9 | 0 |
DNF | David Beckmann | Charouz Racing System | Mecachrome | +25 kol | 0 | 0 |
DNS | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +25 kol | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Drugovich 49, 2. Lawson 35, 3. Daruvala 33, 4. Verschoor 32, 5. Armstrong 30, 6. Vips 28, 7. Pourchaire 27, 8. Boschung 17, 9. Hauger 14, 10. Hughes 14, 11. Nissany 13, 12. Sargeant 12, 13. Iwasa 10, 14. Doohan 6, 15. Williams 5, 16. Sato 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Hitech 58, 2. MP Motorsport 49, 3. Carlin 47, 4. Prema 47, 5. Trident 37, 6. ART Grand Prix 27, 7. DAMS 23, 8. Campos 17, 9. Van Amersfoort 14.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2