Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Russell mohl být i třetí

Russell mohl být i třetí

Hamilton potřebuje více času.

Zdá se, že Mercedes našel správný směr, v Barceloně měl včera nejlepší kvalifikační výsledek roku, tedy i nejlepší kvalifikační výsledek se současnou jezdeckou dvojicí. George Russell je za místo ve druhé řadě velmi rád, ale zmínil, že mohl být klidně i na třetí pozici místo čtvrté.

"Výsledky jsou to, co se skutečně počítá a tohle je náš dosud nejlepší kvalifikační výsledek," řekl mladý Angličan. „Popravdě, ještě jsme ani nenašli dokonalý recept na pneumatiky. Téměř vůbec nebyly v ideálním okně, takže první sektor byl nejlepší a poslední zase nejhorší.

Pokud bychom měli vše optimalizované, mohli jsme porazit i Carlose a obsadit třetí místo. Ale myslím, že tady máme vůz mnohem konkurenceschopnější v závodní než v kvalifikační rychlosti. Je před námi náročný závod. Degradace pneumatik bude masivním faktorem, takže bude hodně záležet na strategii.

I pro Lewise Hamiltona je konkurenceschopnost vozu příjemným překvapením, ale nepříjemným byla prohra s týmovým kolegou, ačkoli rozdíl byl jen o málo více než desetina vteřiny.

Již nemáme porpoising na rovinkách, což je obrovská, obrovská změna k lepšímu, ačkoli ve třetí i deváté zatáčce pořád dřeme o asfalt,“ řekl sedminásobný šampion. „Máme ještě na čem pracovat, ale vůz je nyní mnohem lepší. Ve Q2 jsme dokonce byli nejrychlejší, což je pozitivní zpráva. Moje jízda ještě nebyla dokonalá. Týmový kolega je čtvrtý, takže svůj vůz bych chtěl mít na třetím nebo čtvrtém místě a je na šestém. Stále s vozem bojuji a pořád ještě neznám řešení.

Mercedes si v Barceloně nastavil minimální světlou výšku a vymanil se ze středu pole. Foto: Mercedes

Šéf týmu, Toto Wolff, optimisticky prohlásil, že Mercedes nejen odstranil problém s porpoisingem, ale také plně rozumí jeho příčinám. To bude důležité pro budoucí vývoj. Teprve teď, se světlou výškou nastavenou, jak bylo původně zamýšleno, začíná sbírat hodnotná data o pneumatikách a dalších věcech, což Red Bull a Ferrari dělají od začátku roku, takže časová ztráta v desetinách vteřiny je pochopitelná.

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes