Leclerc přerušil extrémně dobré kolo
Sainz se nehodě nemohl vyhnout.
Charles Leclerc měl prý rozjeté jedno z nejlepších kol kariéry, když traťoví maršálové vytáhli červené praporky. V tu chvíli mu to jistě přišlo líto, ale hlavní je, že má pole position.
„Naše rychlost mi dělá velkou radost,“ řekl v Monaku domácí závodník. „Vozu důvěřuji a ve Q3 jsem poprvé skutečně zatlačil. První kolo bylo dobré, ale druhé vypadalo na jedno z mých vůbec nejlepších kvalifikačních kol. Byl jsem na hranici možného a moc jsem si to užíval. Bojoval jsem s přetáčivostí, zadek nedržel na trati moc dobře. Ale věděl jsem, že jsem rychlý. Velká škoda, že jsem to kolo nemohl dokončil, ale takové je Monako, žlutá nebo rudá vlajka zde nejsou žádným překvapením.“
Leclerc mohl o pole position hloupě přijít. Ve Q2 si nevšiml signalizace, že se má na začátku boxové uličky zastavit u kontrolorů FIA a nechat si zkontrolovat hmotnost vozu. Projel kolem nich a kdyby mu Ferrari třeba vyměnilo pneumatiky, nebo odtlačilo vůz do garáže, nutně by přišel o pozice na startu. Signalizace však neunikla pozornosti Ferrari, mechanici vyběhli Leclercovi naproti a odtlačili ho zpátky.
Kvalifikaci ukončila nehoda Sergia Péreze, jenž havaroval na výjezdu z poslední zatáčky před tunelem. Carlos Sainz narazil do jeho stojícího vozu a společně pak trať zcela zablokovali. Jezdcům Ferrari patří první a druhé místo, ale Sainz se po skončení kvalifikace potřeboval nehodu pod červenými vlajkami vysvětlit.
„Vycházel jsem ze sedmičky, což je slepá zatáčka. Ta zatáčka se jede na plný plyn. Teprve když jsem zatáčel do osmičky, objevila se vlevo žlutá vlajka,“ řekl Carlos Sainz. "Hned jsem si uvědomil, že vůz přede mnou havaroval. Problémem je, že místo havárie nevidíte a nevíte, kde bude stát vůz. Tak jsem šlápl na brzdu. Chtěl jsem zůstat co nejvíce uvnitř zatáčky, jenže jsem více zatlačil na brzdový pedál, ustřelilo mi to a ťukl jsem do něj.“
Sainz se spletl, signalizace už byla červená, ale pravdou zůstává, že při prvním zabliknutí už měl natočený volant a vysokou nájezdovou rychlost do zatáčky, za kterou stál monopost Red Bullu.
Navzdory nehodě vyšla Ferrari nejdůležitější kvalifikace roku na výbornou. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, MotorsportWeek, úvodní foto: Ferrari