Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Leclerc drží první příčku, Ricciardo tvrdě boural

Leclerc drží první příčku, Ricciardo tvrdě boural

VC Monaka - 2. trénink

Leclerc dokázal zajet nejrychlejší čas i ve druhém volném tréninku na VC Monaka. Úspěch Ferrari potvrdil druhým místem Sainz. Pérez skončil třetí a Verstappen opět čtvrtý. Ricciardo tvrdě havaroval a nezajel žádný čas.

Dvě hodiny po skončení prvního volného tréninku se monoposty F1 vydaly do úzkých uliček Monte Carla znovu. Na programu byl druhý volný trénink. Před jeho startem měl vzduch teplotu 30 stupňů a asfalt 52 stupňů.

Ani tentokrát jezdci dlouho neotáleli a krátce po začátku tréninku už jezdila po dráze většina monopostů. Tentokrát většina nazula pro úvodní jízdy střední sadu pneumatik. Takové Ferrari šlo ale stejně jako v prvním tréninku proti proudu a obulo Leclercovi se Sainzem tvrdou směs gum. Na dráze byl i Schumacher, pro kterého skončil první trénink předčasně kvůli potížím s kinetickým motorgenerátorem.

Bottas, který kvůli technickým problémům odjel v prvním tréninku jen jedno kolo, zůstával v úvodu v garáži. Alfa Romeo ale prostřednictvím svého twitterového účtu informovala, že Fin je na druhý trénink připraven.

Valtteri Bottas už si ve druhém tréninku zajezdil podstatně více. Foto: Alfa Romeo


Nemuseli jsme čekat dlouho a v úvodní zatáčce Saint Devote jsme mohli vidět první výlet do únikové zóny. Do první zatáčky totiž nedobrzdil Cunoda. Na okamžik tak zavlály žluté vlajky. Po tomto probrzdění Cunoda zničil své pneumatiky. V dalších minutách totiž pociťoval při jízdě vibrace a zamířil k mechanikům. Na probrzděnou pneumatiku si později stěžoval také Hamilton.

Po 15 minutách druhého tréninku ovšem byla vyvěšena první červená vlajka víkendu. Na výjezdu ze čtrnácté zatáčky totiž ztratil kontrolu nad svým autem Ricciardo a následoval tvrdý náraz do svodidel. Australan naštěstí přes vysílačku potvrdil, že je v pořádku. Páteční trénování ale pro něj pochopitelně skončilo.
Daniel Ricciardo zakončil pátek ve svodidlech. Foto: McLaren


Během přerušení figuroval na špici Red Bull. Vedl Pérez před Verstappenem. Za nimi následovali piloti Ferrari. Třetí byl Leclerc a čtvrtý Sainz. "Rudí" však jako jediní měli na kontě svá nejrychlejší kola na tvrdé sadě gum. Ostatní zajeli svá maxima na střední směsi. Výjimkami byli Ricciardo, který nestihl měřené kolo zajet, a Čou. Restart tréninku přišel 37 minut před koncem.

Latifi krátce po restartu vyjádřil nespokojenost s prací traťových komisařů po nehodě Ricciarda: "V brzdné stopě jsou stále trosky," stěžoval si Kanaďan.

Po restartu tréninku už většina jezdců přezula na nejměkčí směs pneumatik. Viděli jsme tak jezdce zajíždět rychlé časy a pořadí se hodně měnilo. Na střední sadě už zůstávali jen Bottas s Čouem. Gasly zatím vyčkával na další výjezd v boxech.

Problémy museli řešit britští závodníci. Hamilton nedobrzdil do páté zatáčky a vycestoval tak do únikové zóny. Norris měl zase kontakt se zdí a zamířil k mechanikům.
Lewis Hamilton se zatím v Monte Carlu trápí. Foto: Mercedes


Po přezutí na měkké pneumatiky se dostal do čela domácí Leclerc. Monačan vedl dvacet minut před koncem s časem 1:12,656.  Druhý byl se ztrátou 221 tisícin Sainz a třetí Pérez (+0,379). Verstappen se propadl na čtvrtou pozici a za Leclercem zaostával o 447 tisícin sekundy. Russell hlásil kontakt se svodidly, stejně jako o pár chvil dříve Norris.

Sportovní komisaři zaznamenali incident mezi Cunodou a Magnussenem. Ten se odehrál mimo záběry televizních kamer. Jeden z jezdců se ale při něm měl vrátit po výletu z trati zpět nebezpečným způsobem a ohrozit tak druhého účastníka incidentu. Vyšetřování se ale rozhodli nechat na konec tréninku.

V závěrečných trénincích už se jezdci věnovali zejména závodním simulacím a někteří vyměnili nejmekčí sadu pneumatik za střední směs.

Šest minut před koncem ještě zavlála žlutá vlajka. Norris jako jeden z mnoha nedobrzil do první zatáčky a vyjel do únikové zóny. O dvě minuty později se v tomto místě přihodilo to samé i Strollovi.

Pořadí na špici se už ale neměnilo. Leclerc tak zvítězil i ve druhém volném tréninku před týmovým kolegou Sainzem a Pérezem. Verstappen se ani tentokrát nevešel mezi nejlepší tři a obsadil čtvrtou příčku. Norris byl znovu nejlepším jezdecm ze "zbytku světa" a obsadil páté místo. Mercedes má za sebou další nevýrazné vystoupení. Russell skončil šestý a Hamilton dokonce až dvanáctý.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:12,656   29
2. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:12,700 + 0.044 31
3. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:13,035 + 0.379 30
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:13,103 + 0.447 32
5. Lando Norris McLaren Mercedes 1:13,294 + 0.638 24
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:13,406 + 0.750 30
7. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:13,636 + 0.980 31
8. Fernando Alonso Alpine Renault 1:13,912 + 1.256 30
9. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:14,059 + 1.403 31
10. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:14,134 + 1.478 26
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:14,239 + 1.583 31
12. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:14,267 + 1.611 28
13. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:14,468 + 1.812 27
14. Alexander Albon Williams Mercedes 1:14,486 + 1.830 32
15. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:14,525 + 1.869 22
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:14,623 + 1.967 28
17. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:14,894 + 2.238 32
18. Esteban Ocon Alpine Renault 1:15,216 + 2.560 33
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:16,276 + 3.620 32
20. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes     2


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari