Leclerc drží první příčku, Ricciardo tvrdě boural
VC Monaka - 2. trénink
Leclerc dokázal zajet nejrychlejší čas i ve druhém volném tréninku na VC Monaka. Úspěch Ferrari potvrdil druhým místem Sainz. Pérez skončil třetí a Verstappen opět čtvrtý. Ricciardo tvrdě havaroval a nezajel žádný čas.
Dvě hodiny po skončení prvního volného tréninku se monoposty F1 vydaly do úzkých uliček Monte Carla znovu. Na programu byl druhý volný trénink. Před jeho startem měl vzduch teplotu 30 stupňů a asfalt 52 stupňů.
Ani tentokrát jezdci dlouho neotáleli a krátce po začátku tréninku už jezdila po dráze většina monopostů. Tentokrát většina nazula pro úvodní jízdy střední sadu pneumatik. Takové Ferrari šlo ale stejně jako v prvním tréninku proti proudu a obulo Leclercovi se Sainzem tvrdou směs gum. Na dráze byl i Schumacher, pro kterého skončil první trénink předčasně kvůli potížím s kinetickým motorgenerátorem.
Bottas, který kvůli technickým problémům odjel v prvním tréninku jen jedno kolo, zůstával v úvodu v garáži. Alfa Romeo ale prostřednictvím svého twitterového účtu informovala, že Fin je na druhý trénink připraven.
Nemuseli jsme čekat dlouho a v úvodní zatáčce Saint Devote jsme mohli vidět první výlet do únikové zóny. Do první zatáčky totiž nedobrzdil Cunoda. Na okamžik tak zavlály žluté vlajky. Po tomto probrzdění Cunoda zničil své pneumatiky. V dalších minutách totiž pociťoval při jízdě vibrace a zamířil k mechanikům. Na probrzděnou pneumatiku si později stěžoval také Hamilton.
Po 15 minutách druhého tréninku ovšem byla vyvěšena první červená vlajka víkendu. Na výjezdu ze čtrnácté zatáčky totiž ztratil kontrolu nad svým autem Ricciardo a následoval tvrdý náraz do svodidel. Australan naštěstí přes vysílačku potvrdil, že je v pořádku. Páteční trénování ale pro něj pochopitelně skončilo.
Během přerušení figuroval na špici Red Bull. Vedl Pérez před Verstappenem. Za nimi následovali piloti Ferrari. Třetí byl Leclerc a čtvrtý Sainz. "Rudí" však jako jediní měli na kontě svá nejrychlejší kola na tvrdé sadě gum. Ostatní zajeli svá maxima na střední směsi. Výjimkami byli Ricciardo, který nestihl měřené kolo zajet, a Čou. Restart tréninku přišel 37 minut před koncem.
Latifi krátce po restartu vyjádřil nespokojenost s prací traťových komisařů po nehodě Ricciarda: "V brzdné stopě jsou stále trosky," stěžoval si Kanaďan.
Po restartu tréninku už většina jezdců přezula na nejměkčí směs pneumatik. Viděli jsme tak jezdce zajíždět rychlé časy a pořadí se hodně měnilo. Na střední sadě už zůstávali jen Bottas s Čouem. Gasly zatím vyčkával na další výjezd v boxech.
Problémy museli řešit britští závodníci. Hamilton nedobrzdil do páté zatáčky a vycestoval tak do únikové zóny. Norris měl zase kontakt se zdí a zamířil k mechanikům.
Po přezutí na měkké pneumatiky se dostal do čela domácí Leclerc. Monačan vedl dvacet minut před koncem s časem 1:12,656. Druhý byl se ztrátou 221 tisícin Sainz a třetí Pérez (+0,379). Verstappen se propadl na čtvrtou pozici a za Leclercem zaostával o 447 tisícin sekundy. Russell hlásil kontakt se svodidly, stejně jako o pár chvil dříve Norris.
Sportovní komisaři zaznamenali incident mezi Cunodou a Magnussenem. Ten se odehrál mimo záběry televizních kamer. Jeden z jezdců se ale při něm měl vrátit po výletu z trati zpět nebezpečným způsobem a ohrozit tak druhého účastníka incidentu. Vyšetřování se ale rozhodli nechat na konec tréninku.
V závěrečných trénincích už se jezdci věnovali zejména závodním simulacím a někteří vyměnili nejmekčí sadu pneumatik za střední směs.
Šest minut před koncem ještě zavlála žlutá vlajka. Norris jako jeden z mnoha nedobrzil do první zatáčky a vyjel do únikové zóny. O dvě minuty později se v tomto místě přihodilo to samé i Strollovi.
Pořadí na špici se už ale neměnilo. Leclerc tak zvítězil i ve druhém volném tréninku před týmovým kolegou Sainzem a Pérezem. Verstappen se ani tentokrát nevešel mezi nejlepší tři a obsadil čtvrtou příčku. Norris byl znovu nejlepším jezdecm ze "zbytku světa" a obsadil páté místo. Mercedes má za sebou další nevýrazné vystoupení. Russell skončil šestý a Hamilton dokonce až dvanáctý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:12,656 | 29 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:12,700 | + 0.044 | 31 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:13,035 | + 0.379 | 30 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:13,103 | + 0.447 | 32 |
5. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:13,294 | + 0.638 | 24 |
6. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:13,406 | + 0.750 | 30 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:13,636 | + 0.980 | 31 |
8. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:13,912 | + 1.256 | 30 |
9. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:14,059 | + 1.403 | 31 |
10. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:14,134 | + 1.478 | 26 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:14,239 | + 1.583 | 31 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:14,267 | + 1.611 | 28 |
13. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:14,468 | + 1.812 | 27 |
14. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:14,486 | + 1.830 | 32 |
15. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:14,525 | + 1.869 | 22 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:14,623 | + 1.967 | 28 |
17. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:14,894 | + 2.238 | 32 |
18. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:15,216 | + 2.560 | 33 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:16,276 | + 3.620 | 32 |
20. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 2 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari