Pérez před kvalifikací zabral, Leclerc měl kontakt s bariérou
VC Belgie - 3. trénink
Jako favorit na zisk pole position půjde do kvalifikace Pérez. Mexičan sice v pátek působil spíše nevýrazným dojmem, ve třetím tréninku ale zajel nejrychlejší čas ze všech. Za ním skončili Verstappen a Sainz. V závěru se postaral o rozruch Leclerc, který se dostal do smyku a kolidoval s bariérou. Problémy měl i Schumacher, který kvůli potížím se senzorem odjel jen šest kol.
Poslední volný trénink před kvalifikací začal ve 13:00 hodin. Zatímco teplota vzduchu činila 15 stupňů, asfalt měl 20 stupňů. Stejně jako při sprintovém závodě FIA F3, který se konal před třetím tréninkem, bylo sucho. Šance na příchod deště činila 30 %.
Páteční jízdy dopadly nejlépe pro Verstappena a Red Bull. Právě Nizozemec totiž zajel díky vítězství ve druhém tréninku nejrychlejší čas dne. Už od pátku ale věděl, že z pole position do závodu určitě neodstartuje. Za nasazení nových dílů pohonné jednotky byl totiž penalizován odsunem na konec startovního roštu. To samé ale v neděli čeká i na jeho největšího soupeře v boji o titul Leclerca a také na Bottase, Ocona, Norrise, Schumachera a nakonec i na Čoua.
Po zahájení šedesátiminutového odpočtu na sebe nenechaly první výjezdy na dráhu dlouho čekat. Po dvou minutách už jezdila po dráze většina. V boxech zatím zůstávali Alonso, Leclerc, Magnussen, Čou, Schumacher, Sainz, Russell a Bottas.
Jako první zajel čas Hamilton. Pilot Mercedesu dostal z měkkých pneumatik čas 1:51,794. V dalších vteřinách ale Brita přeskákali Albon, Ricciardo, Verstappen, Latifi a Pérez. I oni měli nasazenou měkkou sadu gum.
Po prvních deseti minutách figurovala na čele Alfa Romeo. První byl Čou (1:47,795) před týmovým kolegou Bottasem (+0,127) a Albonem (+2,255). V garáži zůstávali už jen Leclerc, Sainz a Magnussen.
Ani po dvaceti minutách se pořadí na špičce neměnilo. Na trať už ale konečně vyjel Magnussen. Čekalo se tak už jen na piloty Ferrari.
Zatímco Magnussen vyjel na trať, jeho týmový kolega Schumacher z ní byl stažen. Haas totiž na jeho voze objevil problém se senzorem a povolal německého pilota do boxů.
Na konci první poloviny tréninku už jsme mohli vidět na dráze i monoposty stáje Ferrari. Jak Leclerc, tak Sainz vyrazili do akce na měkké sadě pneumatik. A oba se brzy posunuli na první dvě příčky. Zatímco Leclerc zaznamenal čas v hodnotě 1:46,461, Leclerc objel belgický okruh v čase 1:46,890.
Jezdce italské stáje ale brzy rozdělil Albon. Thajec se s časem 1:46,836 posunul na druhou pozici. Na Sainze ztratil pilot Williamsu 375 tisícin. Ani to ale neplatilo dlouho. Pérez se totiž díky času 1:45,972 stal prvním pilotem, který se v sobotu dostal pod hranici 1:46. Ujal se tak vedení.
Gasly vyjel ven v 17. zatáčce. Pérez byl zase široký v osmé.
U Red Bullu byly zmatky. Verstappen se sice s časem 1:45,480 posunul na první příčku, inženýr mu ale řekl, že své nejrychlejší kolo zajel v době, kdy vlály v posledním sektoru žluté vlajky. To se úřadujícímu mistru světa nezdálo a trval na tom, že žlutou vlajku neviděl. Později začali situaci prošetřovat sportovní komisaři.
Schumacher stále zůstával v boxech kvůli svým potížím se senzorem. Pilot Haasu měl na kontě pouze šest odjetých kol na střední sadě pneumatik a figuroval na poslední 20. pozici.
Když už se zdálo, že trénink proběhne bez dramatičtějších momentů a incidentů, přišla devět minut před koncem Leclercova krizovka. Monačan se ve dvanácté zatáčce roztočil, skončil v kačírku a o bariéru si poškodil přední přítlačné křídlo. V podstatě hned se sice zvládl rozjet a sám dojel do boxů, přesto ale byly vyvěšeny červené vlajky.
Na poslední čtyři minuty byl trénink restartován. Ředitelství závodu krátce poté oznámilo, že Verstappenovo údajné nezpomalení pod žlutými vlajkami není potřeba dále vyšetřovat. Nizozemec tak mohl být v klidu.
Nakonec to ale nebyl Verstappen, kdo dopadl ve třetím tréninku nejlépe. V závěru ho totiž pokořil jeho kolega Pérez. Mexičan zajel čas 1:45,047 a Verstappenovi tak nadělil 137 tisícin sekundy. Třetí skončil Sainz.
Na Sainze si ještě v samotném závěru stěžoval Ocon. Pilot stáje Alpine naříkal, že ho Španěl zdržel a zničil mu tak rychlé kolo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:45,047 | 18 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:45,184 | + 0.137 | 18 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:45,824 | + 0.777 | 12 |
4. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:45,965 | + 0.918 | 19 |
5. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:46,061 | + 1.014 | 15 |
6. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:46,071 | + 1.024 | 18 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:46,120 | + 1.073 | 11 |
8. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:46,166 | + 1.119 | 17 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:46,601 | + 1.554 | 23 |
10. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:46,604 | + 1.557 | 18 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:46,646 | + 1.599 | 17 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:46,769 | + 1.722 | 19 |
13. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:46,811 | + 1.764 | 19 |
14. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:46,836 | + 1.789 | 19 |
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:46,881 | + 1.834 | 19 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:46,975 | + 1.928 | 15 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:46,982 | + 1.935 | 13 |
18. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:47,035 | + 1.988 | 22 |
19. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:47,089 | + 2.042 | 19 |
20. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:52,494 | + 7.447 | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull