Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Russell využil výhody letošních pneumatik, Leclerc skončil ve zdi

Russell využil výhody letošních pneumatik, Leclerc skončil ve zdi

VC Mexico City - 2. trénink

Ve druhém volném tréninku na Velkou cenu Mexico City byl nejrychlejší Russell před Cunodou a Oconem. Výsledky ovšem nelze považovat za reprezentativní. Zmíněná trojice totiž patřila mezi piloty, kteří díky absenci v prvním tréninku mohli pro úvodních 30 minut využít letošní gumy. Jinak byl totiž trénink, který byl z obvyklých 60 minut prodloužen na 90, určen testům pneumatik na příští rok. Mnoho ale toho nenatestoval Leclerc, který po zhruba 30 minutách boural v sedmé zatáčce.

Jak Russell, tak Cunoda s Oconem zajeli své nejlepší časy na měkké směsi pneumatik. Možnost nasazení letošních pneumatik měli v úvodních 30 minutách kromě této trojice také Albon a Magnussen, kteří rovněž uvolnili pro první trénink kokpit nezávodním pilotům. Pilot Williamsu ale odjel pouze tři kola na měkké sadě a poté už se pustil do testů gum na příští rok. Magnussen dokonce nenasadil letošní pneumatiky vůbec. Mohla za to skutečnost, že na jeho voze se v prvních 30 minutách měnil motor. K tomu došlo poté, co kvůli jeho selhání nedokončil úvodní trénink Fittipaldi, který jel v Magnussenově voze. Za tuto výměnu ztratí Dán v neděli na startu pět míst.

Stejně jako v prvním tréninku byly dvakrát vyvěšeny červené vlajky. O první přerušení se postaral Leclerc. Monačan ztratil kontrolu nad svým ferrari v sedmé zatáčce a byla z toho havárie, kvůli které dění na dráze utichlo na téměř 20 minut. Druhé přerušení měl na svědomí Čou. Pilot Alfy Romeo zastavil až v samotném závěru kvůli potížím s hydraulikou.

Charles Leclerc si jistě představoval druhý trénink jinak. Foto: Ferrari



Všichni z pilotů měli během druhého tréninku předepsaný stejný program. Nejprve museli na testovacích pneumatikách odjet dva pětikolové úseky a poté dva osmikolové.

Vítěz prvního tréninku Sainz obsadil ve druhých tréninkových jízdách osmou příčku. Zajímavostí je, že nestačil na bourajícího kolegu Leclerca, který obsadil sedmou pozici. Sainz navíc přišel o titul nejrychlejšího jezdce dne. Díky zrychlující trati ho totiž trumfnul právě vítěz druhého tréninku Russell. Zatímo nejlepší kolo pilota Ferrari v prvním tréninku mělo hodnotu 1:20,707, Russell zajel čas 1:19,970.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. George Russell Mercedes Mercedes 1:19,970   32
2. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:20,798 + 0.828 30
3. Esteban Ocon Alpine Renault 1:21,177 + 1.207 31
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:21,509 + 1.539 32
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:21,579 + 1.609 34
6. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:21,588 + 1.618 34
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:21,618 + 1.648 13
8. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:21,693 + 1.723 34
9. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:21,993 + 2.023 36
10. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:22,104 + 2.134 36
11. Fernando Alonso Alpine Renault 1:22,337 + 2.367 31
12. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:22,371 + 2.401 32
13. Alexander Albon Williams Mercedes 1:22,447 + 2.477 24
14. Lando Norris McLaren Mercedes 1:22,738 + 2.768 31
15. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:22,763 + 2.793 27
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:22,840 + 2.870 23
17. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:22,879 + 2.909 31
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23,316 + 3.346 21
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:23,320 + 3.350 34
20. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:23,369 + 3.399 34

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Petronas Motorsports