McLaren před kvalifikací udeřil
VC Mexika – 3. trénink
První Piastri, druhý Norris. Závěrečný trénink na Velkou cenu Mexika skončil vítězstvím McLarenu. V nejlepší trojce doplnil oranžové monoposty Sainz. Verstappen zajel po výměně motoru čtvrtý čas.
V závěrečném tréninku si týmy chtěly vynahradit ten druhý. V pátek odpoledne se sice jezdilo místo obvyklých 60 minut hned hodinu a půl, trénink byl ale vyhrazen testování pneumatik pro Pirelli. V úvodu třetího tréninku se proto většina pole nahrnula na trať s měkkými nebo středními pneumatikami.
Po první polovině tréninku se zdálo, že by mohlo Ferrari navázat na svou formu z pátku. Vedl totiž Sainz před Leclercem a Norrisem. Monačan a pilot McLarenu zajeli reprezentativní kola až na druhý pokus. Leclerc totiž při prvním snažení probrzdil ve čtvrté zatáčce, kdežto Norrisův útok byl znemožněn hustým provozem na dráze.
V závěru ale nakonec udeřil McLaren. Vítězem tréninku se stal Piastri s časem 1:16,492. Kolega Norris zaostal o 59 tisícin sekundy. Sainz nakonec obsadil třetí pozici se ztrátou 281 tisícin sekundy na Piastriho.
Lepší nálada než v pátek mohla panovat u Red Bullu. Verstappen totiž po problémech s únikem vzduchu vyměnil komponenty pohonné jednotky. Jelikož použil starší kusy, penalizaci unikl. V tréninku následně zajel čtvrtý čas. Jeho kolega Pérez pokračoval v nepřesvědčivých výkonech. Mexičan při posledních dvou pokusech pokaždé probrzdil a výsledkem bylo až 14. místo. Skutečnost, že piloti VCARB Cunoda a Lawson zaznamenali sedmý, respektive desátý čas, mu rovněž na dobré náladě nepřidala.
V noci z pátku na sobotu se pracovalo i u Mercedesu. Russellův monopost byl totiž po nehodě ve druhém tréninku hodně poničený. Motor a převodovka sice vydržely, Brit ale dostal pro sobotu nové šasi. I zde se noční práce obešla bez postihu, Mercedes totiž využil druhého letošního „žolíka“. V závěrečném tréninku zajel Russell osmý čas. Nejvážnějším problémem, který musel řešit, bylo uvolněné zrcátko. Jeho kolega Hamilton skončil pátý.
Do akce se vrátil Alexander Albon. Pilota Williamsu potkala v pátečním prvním tréninku kolize s Oliverem Bearmanem a následný náraz do bariéry mu znemožnil zúčastnit se druhého tréninku. V generálce před kvalifikací skončil jedenáctý.
Trénink se obešel bez červených vlajek. Jezdci řešili pouze drobné potíže. Například Gasly vycestoval v první zatáčce z trati a Lawson se roztočil na stadionu. Nepříjemnosti zažil i mechanik Ferrari, když instruoval Leclerca, zdali může vyjet z boxů nebo ne. Při chůzi pozpátku upadl. Z bolestivého okamžiku naštěstí vyvázl bez zranění.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:16,492 | 18 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:16,551 | + 0.059 | 18 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:16,832 | + 0.340 | 21 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:17,003 | + 0.511 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,060 | + 0.568 | 21 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,232 | + 0.740 | 24 |
7. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:17,302 | + 0.810 | 20 |
8. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:17,341 | + 0.849 | 28 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:17,474 | + 0.982 | 19 |
10. | Liam Lawson | RB | Red Bull PT | 1:17,494 | + 1.002 | 23 |
11. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:17,511 | + 1.019 | 19 |
12. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:17,639 | + 1.147 | 25 |
13. | Franco Colapinto | Williams | Mercedes | 1:17,712 | + 1.220 | 18 |
14. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:17,787 | + 1.295 | 19 |
15. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:17,798 | + 1.306 | 23 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:17,819 | + 1.327 | 20 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:17,900 | + 1.408 | 26 |
18. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:18,324 | + 1.832 | 19 |
19. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:18,428 | + 1.936 | 18 |
20. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:18,454 | + 1.962 | 20 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren