Ocon ovládl poslední jízdy před sprintem
VC São Paula – druhý trénink
Druhý trénink skončil vítězstvím Ocona před Pérezem a Russellem. Tyto výsledky ale nelze brát příliš reprezentativně. Od včerejší kvalifikace už jsou totiž vozy v režimu parc fermé. Nebylo už proto možné měnit nastavení a stáje tak sbíraly zejména data o pneumatikách. Sargeant odjel 100 kilometrů a získal jeden superlicenční bod.
Sobotní program odstartoval ve 12:30 hodin místního času druhým volným tréninkem. Dalo se očekávat, že jeho výsledky nebudou příliš reprezentativní. Po skončení páteční kvalifikace totiž byly všechny vozy v režimu parc fermé a jejich nastavení už tak týmy nemohly měnit.
Zatímco kvalifikaci ovlivnil déšť, před startem druhého tréninku se zdálo, že bude odjet na suchu. Zatímco vzduch měl teplotu 24 stupňů, asfalt 42. Riziko příchodu deště činilo 20 procent.
K poměrně neobvyklému kroku se rozhodl Williams. Ten totiž nechal pro druhý trénink odpočívat Albona a dal už třetí letošní šanci ve volném tréninku Sargeantovi. Nasazení do prvního tréninku pochopitelně nepřicházelo v úvahu, protože by to znamenalo, že Albon půjde do kvalifikace bez jediného odjetého kilometru.
Williams plánuje v příštím roce povýšit Sargeanta do závodní sedačky. Američan ale zatím stále nemá dostatek bodů pro zisk superlicence. Aby je získal, musí skončit v letošní sezoně F2 do šestého místa. I starty ve volném tréninku mu ale v dosažení superlicence pomáhají. Za každý trénink, kde odjede alespoň 100 kilometrů, totiž získává jeden bod. Do volného tréninku nastoupí i za týden v Abú Zabí.
Hned po začátku druhého tréninku vyjeli na dráhu Vettel, Stroll, Bottas, Sainz, Leclerc, Schumacher a Čou. Netrvalo dlouho a připojil se k ním i Sargeant.
Vettel se Strollem se na dráze dlouho neohřáli. Po jednom kole na tvrdé sadě pneumatik zamířili zpět k mechanikům. Brzy ale znovu vyjeli, tentokrát na střední směsi.
Jako první zajel měřený čas po zhruba čtyřech minutách Čou. Číňan vymáčkl ze střední směsi pneumatik čas 1:17,059. Vzápětí zajeli své první časy i Schumacher se Sargeantem, kteří se zařadili za pilota Alfy Romeo.
Po pěti minutách se piloti Alfy Romeo vystřídali v čele. Bottas překonal na rychlejších měkkých gumách Čoua o 415 tisícin sekundy. Dalo se ale očekávat, že Fin na první pozici nevydrží dlouho, což se vzápětí potvrdilo. Zatímco na první místo povyskočil Sainz na střední směsi pneumatik, na druhé Leclerc.
Po deseti minutách se nacházel na prvním místě Russell na měkkých pneumatikách. Druhý byl Pérez a třetí Hamilton, kteří kroužili po dráze na tvrdé směsi gum. Překvapivý vítěz páteční kvalifikace Magnussen figuroval na čtvrté pozici před Leclercem a Sainzem. Verstappen se zatím rozjížděl a byl devátý.
Do potíží se dostal Latifi. Kanaďan nedobrzdil do předposlední zatáčky a projel se po trávě. Kanaďan se ale byl schopen zapojit zpět do tréninku a žluté vlajky vlály jenom chvíli.
V dalších minutách se jezdci věnovali jízdám na dlouhou vzdálenost a pořadí se tak příliš neměnilo. Blýsknul se ale Gasly, který se na měkkých pneumatikách zařadil na třetí příčku za Russella a Péreze.
Sargeant si řekl o pozornost, ale ne takovým způsobem, jakým by chtěl. V první zatáčce totiž zavřel Péreze, který se ho snažil předjet. Mexičan tak musel hodně brzdit, aby zabránil kolizi.
Krátce před koncem první poloviny tréninku se na špici ukázala stáj Alpine. Ocon totiž zajel na měkkých pneumatikách čas 1:14,604 a sesadil z první příčky Russella. Na třetí místo se dostal Hamilton.
I v dalších minutách zůstával Ocon na čele. Pořadí se měnilo pouze za ním. Druhý byl Pérez a třetí Russell. Už deset minut před koncem zabalil Sargeant své účinkování. Mohl si to dovolit, jeho cíl byl totiž splněn. Odkroužil celkem 28 kol, což bylo více než sto kilometrů a připsal si tak jeden superlicenční bod.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:14,604 | 27 | |
2. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:14,788 | + 0.184 | 36 |
3. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:14,916 | + 0.312 | 31 |
4. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:15,049 | + 0.445 | 29 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:15,098 | + 0.494 | 30 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:15,137 | + 0.533 | 32 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:15,636 | + 1.032 | 31 |
8. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:15,684 | + 1.080 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:15,815 | + 1.211 | 37 |
10. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:15,851 | + 1.247 | 24 |
11. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:15,856 | + 1.252 | 37 |
12. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:15,865 | + 1.261 | 31 |
13. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:15,868 | + 1.264 | 36 |
14. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:15,994 | + 1.390 | 28 |
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:16,047 | + 1.443 | 33 |
16. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:16,181 | + 1.577 | 33 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:16,263 | + 1.659 | 42 |
18. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:16,400 | + 1.796 | 43 |
19. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:16,468 | + 1.864 | 36 |
20. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:16,480 | + 1.876 | 28 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine