Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ocon ovládl poslední jízdy před sprintem

Ocon ovládl poslední jízdy před sprintem

VC São Paula – druhý trénink

Druhý trénink skončil vítězstvím Ocona před Pérezem a Russellem. Tyto výsledky ale nelze brát příliš reprezentativně. Od včerejší kvalifikace už jsou totiž vozy v režimu parc fermé. Nebylo už proto možné měnit nastavení a stáje tak sbíraly zejména data o pneumatikách. Sargeant odjel 100 kilometrů a získal jeden superlicenční bod.

Sobotní program odstartoval ve 12:30 hodin místního času druhým volným tréninkem. Dalo se očekávat, že jeho výsledky nebudou příliš reprezentativní. Po skončení páteční kvalifikace totiž byly všechny vozy v režimu parc fermé a jejich nastavení už tak týmy nemohly měnit.

Zatímco kvalifikaci ovlivnil déšť, před startem druhého tréninku se zdálo, že bude odjet na suchu. Zatímco vzduch měl teplotu 24 stupňů, asfalt 42. Riziko příchodu deště činilo 20 procent.

K poměrně neobvyklému kroku se rozhodl Williams. Ten totiž nechal pro druhý trénink odpočívat Albona a dal už třetí letošní šanci ve volném tréninku Sargeantovi. Nasazení do prvního tréninku pochopitelně nepřicházelo v úvahu, protože by to znamenalo, že Albon půjde do kvalifikace bez jediného odjetého kilometru.

Williams plánuje v příštím roce povýšit Sargeanta do závodní sedačky. Američan ale zatím stále nemá dostatek bodů pro zisk superlicence. Aby je získal, musí skončit v letošní sezoně F2 do šestého místa. I starty ve volném tréninku mu ale v dosažení superlicence pomáhají. Za každý trénink, kde odjede alespoň 100 kilometrů, totiž získává jeden bod. Do volného tréninku nastoupí i za týden v Abú Zabí.

Logan Sargeant si připsal třetí start ve volném tréninku. Foto: Williams



Hned po začátku druhého tréninku vyjeli na dráhu Vettel, Stroll, Bottas, Sainz, Leclerc, Schumacher a Čou. Netrvalo dlouho a připojil se k ním i Sargeant.

Vettel se Strollem se na dráze dlouho neohřáli. Po jednom kole na tvrdé sadě pneumatik zamířili zpět k mechanikům. Brzy ale znovu vyjeli, tentokrát na střední směsi.

Jako první zajel měřený čas po zhruba čtyřech minutách Čou. Číňan vymáčkl ze střední směsi pneumatik čas 1:17,059. Vzápětí zajeli své první časy i Schumacher se Sargeantem, kteří se zařadili za pilota Alfy Romeo.

Po pěti minutách se piloti Alfy Romeo vystřídali v čele. Bottas překonal na rychlejších měkkých gumách Čoua o 415 tisícin sekundy. Dalo se ale očekávat, že Fin na první pozici nevydrží dlouho, což se vzápětí potvrdilo. Zatímco na první místo povyskočil Sainz na střední směsi pneumatik, na druhé Leclerc.

Po deseti minutách se nacházel na prvním místě Russell na měkkých pneumatikách. Druhý byl Pérez a třetí Hamilton, kteří kroužili po dráze na tvrdé směsi gum. Překvapivý vítěz páteční kvalifikace Magnussen figuroval na čtvrté pozici před Leclercem a Sainzem. Verstappen se zatím rozjížděl a byl devátý.

George Russell v úvodu vedl. Foto: Mercedes



Do potíží se dostal Latifi. Kanaďan nedobrzdil do předposlední zatáčky a projel se po trávě. Kanaďan se ale byl schopen zapojit zpět do tréninku a žluté vlajky vlály jenom chvíli.

V dalších minutách se jezdci věnovali jízdám na dlouhou vzdálenost a pořadí se tak příliš neměnilo. Blýsknul se ale Gasly, který se na měkkých pneumatikách zařadil na třetí příčku za Russella a Péreze.

Sargeant si řekl o pozornost, ale ne takovým způsobem, jakým by chtěl. V první zatáčce totiž zavřel Péreze, který se ho snažil předjet. Mexičan tak musel hodně brzdit, aby zabránil kolizi.

Krátce před koncem první poloviny tréninku se na špici ukázala stáj Alpine. Ocon totiž zajel na měkkých pneumatikách čas 1:14,604 a sesadil z první příčky Russella. Na třetí místo se dostal Hamilton.

I v dalších minutách zůstával Ocon na čele. Pořadí se měnilo pouze za ním. Druhý byl Pérez a třetí Russell. Už deset minut před koncem zabalil Sargeant své účinkování. Mohl si to dovolit, jeho cíl byl totiž splněn. Odkroužil celkem 28 kol, což bylo více než sto kilometrů a připsal si tak jeden superlicenční bod.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Esteban Ocon Alpine Renault 1:14,604   27
2. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:14,788 + 0.184 36
3. George Russell Mercedes Mercedes 1:14,916 + 0.312 31
4. Fernando Alonso Alpine Renault 1:15,049 + 0.445 29
5. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:15,098 + 0.494 30
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:15,137 + 0.533 32
7. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:15,636 + 1.032 31
8. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:15,684 + 1.080 40
9. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:15,815 + 1.211 37
10. Lando Norris McLaren Mercedes 1:15,851 + 1.247 24
11. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:15,856 + 1.252 37
12. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:15,865 + 1.261 31
13. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:15,868 + 1.264 36
14. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:15,994 + 1.390 28
15. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:16,047 + 1.443 33
16. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:16,181 + 1.577 33
17. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:16,263 + 1.659 42
18. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:16,400 + 1.796 43
19. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:16,468 + 1.864 36
20. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:16,480 + 1.876 28


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine