Čtvrtý triumf Lawsona i velká kolize Fittipaldiho s Daruvalou
F2 v Abú Zabí – sprint
Liam Lawson zahájil poslední letošní víkend F2 čtvrtým vítězstvím v sezoně. Na stupně vítězů s ním vystoupali druhý Verschoor se třetím Drugovichem. Závod byl v úvodu přerušen červenou vlajkou po velké kolizi mezi Fittipaldim a Daruvalou.
Po otočení nejrychlejší desítky z kvalifikace odstartoval do sprintového závodu jako první Verschoor. Druhá pozice patřila Lawsonovi. Třetí byl Cordeel, čtvrtý Hauger, pátý Sargeant, šestý Doohan, sedmý Drugovich, osmý Pourchaire, devátý Nissany, desátý Iwasa, jedenáctý Armstrong, dvanáctý Daruvala, třináctý Fittipaldi, čtrnáctý Vips, patnáctý Vesti, šestnáctý Correa, sedmnáctý Boschung, osmnáctý Maloney, devatenáctý Caldwell, dvacátý Novalak, dvacátá první Calderónová a dvacátý druhý Sato.
Pro Correu šlo o první start ve F2 od těžké nehody na okruhu Spa-Francorchamps v roce 2019. Američan, který uplynulé dvě sezony strávil ve F3, nastoupil za stáj Van Amersfoort místo Beckmanna. Novou tváří ve startovním poli byl i Maloney. Letošní vicemistr F3 nahradil u Tridentu Williamse, který se rozhodl z F2 odejít ještě před posledním letošním podnikem.
Boschung měl původně startovat jako čtrnáctý. Právě na této pozici totiž skončil v kvalifikaci. Švýcar si ale do Abú Zabí přivezl penalizaci tří míst za kolizi v Monze.
Verschoor si po startu udržel první místo. Na druhém místě zůstal Lawson a třetí pozici držel Cordeel. Jezdci si ale moc dlouho nezazávodili. Ve třetí zatáčce totiž došlo k incidentu mezi Fittipaldim a Daruvalou, po které oba tvrdě narazili do bariéry. Zatímco Fittipaldi brzy vyskočil z vozu a z incidentu odešel bez újmy na zdraví, Daruvala zprvu zůstával ve voze a byly vyvěšeny červené vlajky. Nakonec ale i indický pilot vystoupil a zdálo se, že je v pořádku.
Po zhruba 20 minutách byla bariéra opravena a schylovalo se k restartu. Na trať se vozy vrátily v 16:57 hodin místního času. Pořadí před restartem bylo Verschoor, Lawson, Cordeel, Hauger, Drugovich, Sargeant, Doohan, Nissany, Pourchaire a nejlepší desítku uzavíral Armstrong.
Verschoor si restart pohlídal. Lawson zůstával druhý a Cordeel třetí. První souboj jsme mohli vidět v šesté zatáčce, kde se Doohan pokoušel sebrat Sargeantovi šestou pozici. Američan, který potřebuje skončit v celkovém pořadí do šestého místa, aby získal superlicenci, se ale před pilotem stáje Virtuosi ubránil.
V klidu ovšem nemohl být ani Verschoor. Pilot Tridentu sice zůstával první, jeho pronásledovatel Lawson byl ale za ním se ztrátou menší než jedna sekunda. Junior Red Bullu dokonce zajel nejrychlejší kolo. Nedaleko za dvojicí byl i Cordeel.
V pátém kole už Cordeel hledal, kudy by se dostal před Lawsona. V úvodní zatáčce Belgičan naznačil útok. Zatím ale na Lawsona recept nenacházel.
Z tříčlenné vedoucí skupiny se postupně stávala dvoučlenná. Verschoor s Lawsonem se totiž od Cordeela odtrhli. Junior Red Bullu stále ztrácel na Verschoora méně než jednu sekundu a jel o něco málo rychleji.
Lawson se dlouho vozil za Verschoorem, v desátém kole ale konečně došlo k útoku. Pilot Carlinu zdolal Nizozemce v šesté zatáčce. Na další rovince měl sice k dispozici systém DRS Verschoor a pokoušel se vrátit zpět před Lawsona, ten si ho ale pohlídal.
Verschoorova ztráta na Lawsona nepřesahovala ani v dalších kolech jednu sekundu. Sargeant byl na šestém místě nadále pod tlakem Doohana.
Sedm kol před koncem už to pro Lawsona vypadalo velmi dobře. Před Verschoorem vedl o více než sekundu. I Nizozemec měl na druhé příčce komfortní náskok. Cordeel na něj totiž ztrácel už dvě sekundy.
Za Cordeelem se bojovalo. Drugovich totiž dotíral na Haugerovu čtvrtou příčku. Šest kol před koncem se letošní šampion před pilota Premy dostal.
I když se původně zdálo, že už je o držiteli třetího místa rozhodnuto, opak byl pravdou. Drugovich totiž Cordeela stahoval mílovými kroky a tři kola před koncem už byl těsně za Belgičanem.
Během 21. kola Cordeel probrzdil v páté zatáčce. Pro Drugovichce tím pádem byla hračka dostat se před něj na následující rovince.
Cordeelův propad pokračoval. V předposledním kole ho v šesté zatáčce zdolal Nor. Pilot Premy ale poté vyjel z dráhy a musel tak Cordeelovi pozici vrátit zpátky.
Na zadních příčkách došlo ke kolizi. Ta se odehrála mezi Correou a Satem. Americký navrátilec útočil na pilota Virtuosi a po kontaktu oba vyjeli z dráhy.
Tou dobou už ale Lawson projížděl cílem a získal čtvrté vítězství v sezoně. Druhý dojel Verschoor a třetí Drugovich. Cordeel nakonec v posledním kole podlehl Haugerovi a obsadil pouze páté místo.
Aktualizace: Correa byl po závodě penalizován pěti sekundami za incident se Satem. Propadl se z 15. místa na osmnácté.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | 23 | 10+1 | |
2. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | +7,900 | 23 | 8 |
3. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | +8,800 | 23 | 6 |
4. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | +14,900 | 23 | 5 |
5. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +15,400 | 23 | 4 |
6. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | +15,900 | 23 | 3 |
7. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | +16,500 | 23 | 2 |
8. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +17,300 | 23 | 1 |
9. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +17,500 | 23 | 0 |
10. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | +17,900 | 23 | 0 |
11. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | +19,200 | 23 | 0 |
12. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | +22,000 | 23 | 0 |
13. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | +24,100 | 23 | 0+2 |
14. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | +27,000 | 23 | 0 |
15. | Zane Maloney | Trident | Mecachrome |
+33,800 |
23 | 0 |
16. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | +34,000 | 23 | 0 |
17. | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | +36,400 | 23 | 0 |
18. | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort | Mecachrome | +38,100 | 23 | 0 |
19. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | +58,700 | 23 | 0 |
20. | Tatiana Calderónová | Charouz Racing System | Mecachrome | +1'14,800 | 23 | 0 |
DNF | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | - | 0 | 0 |
DNF | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Drugovich 247, 2. Pourchaire 164, 3. Sargeant 138, 4. Lawson 134, 5. Doohan 128, 6. Daruvala 126, 7. Fittipaldi 126, 8. Vesti 117, 9. Iwasa 114, 10. Vips 110, 11. Hauger 103, 12. Verschoor 97, 13. Armstrong 91, 14. Novalak 40, 15. Boschung 40, 16. Hughes 26, 17. Beckmann 25, 18. Nissany 19, 19. Cordeel 18, 20. Merhi 15, 21. Caldwell 12, 22. Sato 6, 23. Williams 5.
Průběžné pořadí týmů: 1. MP Motorsport 287, 2. ART Grand Prix 281, 3. Carlin 272, 4. Prema 229, 5. Hitech 201, 6. Virtuosi 134, 7. DAMS 133, 8. Charouz Racing System 130, 9. Trident 102, 10. Campos 67, 11. Van Amersfoort 65.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2