Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pavlíček se stává druhým Mičánkovým juniorem

Pavlíček se stává druhým Mičánkovým juniorem

S Lamborghini pojede sprinty FIA CEZ

Matěj Pavlíček se stává druhým členem juniorského programu stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Stejně jako už dříve potvrzený Jáchym Galáš bude letos usedat za volant vozu Lamborghini Huracán ST EVO2 a bojovat s ním o body do sprintového hodnocení třídy GTC v seriálech FIA CEZ a ESET Cup.

K týmu Jiřího Mičánka mladšího se Pavlíček přesouvá po dvou letech strávených s jiným brněnským týmem RTR projects. U této stáje usedal do vozu KTM X-Bow GT4.

Svou závodnickou kariéru zahájil v roce 2021 v seriálu ESET Cup a šlo o velmi vydařený začátek. Stal se totiž šampionem jak ve sprintovém hodnocení třídy GT4, tak ve vytrvalostní klasifikaci. Ve druhém zmíněném případě se na jeho titulu podílel i zkušený Erik Janiš, se kterým tvořil posádku ve většině podniků. Po tomto úspěchu se s týmem přesunul do šampionátu ADAC GT4 Germany. Jeden podnik zde odjel už v roce 2021 po boku Lennarta Marionecka. Loni pak tvořil dvojici s Josefem Knoppem.

"I když nám poslední sezona nevyšla, jak jsme si představovali, jezdecky mě ten rok ve velmi konkurenčním seriálu posunul a dal mi velké zkušenosti. Huracán je výzva, krok výš v této kategorii, modernější a rychlejší auto, které je už docela podobné GT3," těší se Pavlíček na novou výzvu.

Radost má z Pavlíčkova příchodu pochopitelně i manažer týmu Jiří Mičánek mladší: "V Matějovi získáváme dalšího talentovaného jezdce, který má zkušenosti z velmi konkurenčních evropských seriálů. Věřím, že s podporou našeho týmu se může stát jedním z nejlepších českých jezdců na okruzích," věří.

Jiří Mičánek mladší a Matěj Pavlíček spojují síly. Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra



Podle Mičánka utvoří Pavlíček spolu s Galášem dobrou týmovou dvojici: "Oba kluci se znají, vyrůstali spolu na motokárách. Oba mají zkušenosti z evropské úrovně, Matěj z ADAC GT4 a Jáchym z TCR Europe. To jsou oba velmi kvalitně obsazené seriály. Věřím, že s nimi do týmu získáváme jezdce s výjimečným potenciálem," dodává.

Sezona 2023 bude prvním rokem, ve kterém bude stáj Jiřího Mičánka mladšího juniorský program provozovat. Jeho cílem je vychovat závodníky pro budoucí působení ve významnějších evropských šampionátech. Na projektu se podílí rovněž Buggyra Academy. Koučem obou juniorů bude Josef Záruba. Ten ještě v nedávné minulosti závodil pro Mičánkův tým jak ve FIA CEZ, tak v Lamborghini Super Trofeo Europe.

Letošní sezona seriálu FIA CEZ odstartuje o víkendu 8.-9. května na německém Oscherslebenu. Poté na Mičánkův tým čekají podniky na Hungaroringu (29.-30. dubna), Red Bull Ringu (20.-21. května), v Mostě (5.-6. srpna), na Slovakiaringu (19.-20. srpna) a v Brně (9.-10. září). Galáš ani Pavlíček ovšem nepůjdou do sezony úplně naslepo. Tým má v plánu ještě před jejím startem absolvovat dva testy.

K týmu Jiřího Mičánka přechází Pavlíček ze stáje RTR projects. Foto: RTR projects



Prioritním programem týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra bude i v roce 2023 účinkování v seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe. Zde už je jisté, že za stáj opět pojedou Bronislav Formánek s Karolem Baszem. Ti loni vybojovali celkem čtyři výhry ve třídě Pro-Am a Formánek skončil v šampionátu třetí. Je navíc pravděpodobné, že s týmem bude pokračovat i posádka Kurt Wagner - Libor Dvořáček ve třídě Lambo Cup.

Kromě evropského Super Trofea a FIA CEZ možná uvidíme tým také na vrchařské scéně. Jiří Mičánek mladší se totiž nebrání možnosti zúčastnit se vybraných podniků českého mistrovství v případě, že mu na to zbude prostor. Loni obsadil celkové druhé místo v kategorii 1 i skupině 2.

Zdroj: Mičánek Motorsport powered by Buggyra, FORMULE.cz, úvodní foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra