Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Triumf ve třídě i obě auta v desítce

Triumf ve třídě i obě auta v desítce

Mičánkův tým udělal sladkou tečku za barcelonským víkendem

Triumf Bronislava Formánka se Štefanem Rosinou při závěrečném závodě víkendu ve třídě Pro-Am, umístění obou vozů v nejlepší desítce absolutního pořadí mezi více než čtyřicítkou konkurentů a udržení průběžného vedení. To vše přinesl stáji Mičánek Motorsport powered by Buggyra předposlední letošní podnik seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe v Barceloně.

„Byl to víkend jako na houpačce, ale vítězstvím ve třetím závodě jsme ten výsledek obrátili tím nejlepším možným způsobem,“ odjížděl z Katalánska spokojen Jiří Mičánek mladší. Týmovému manažerovi udělal poslední závod radost i díky celkovým výsledkům. Bronislav Formánek se Štefanem Rosinou dosáhli na osmé místo, Jáchym Galáš s Matějem Pavlíčkem se propracovali na desátou pozici. „Být s oběma auty v nejlepší desítce je v Super Trofeo, kde startuje až k padesáti autům, skvělý výsledek,“ dodává.

Třetí víkendový závod se konal v neděli v podvečer jako náhrada za zrušenou druhou jízdu v Le Mans, která se neuskutečnila kvůli potížím s pneumatikami Hankook. Závěrečná barcelonská bitva byla divoká hned od začátku. Kvůli hromadné havárii byl totiž už v prvním kole vyslán na trať zpomalovací vůz, který následně kroužil po dráze po celý úvodní stint.

U týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra ale vše vycházelo podle plánu. Broněk Formánek totiž jezdil jako druhý v rámci třídy Pro-Am a když pak došlo na střídání, které absolvovaly téměř všechny vozy ve stejný moment, vydělalo auto se startovním číslem 11 další dvě pozice v rámci celkového pořadí. Štefan Rosina po restartu dotáhl slibně rozjetý závod až k vítězství.

„Broněk položil skvělý základ a já jsem to jen dotáhl,“ ocenil Rosina v cíli svého parťáka. „Závod hodně ovlivnily nehody, ale když vidím, jak je to startovní pole vyrovnané, divím se, že jich není ještě víc,“ dodává slovenský matador.

Bronislav Formánek a Štefan Rosina směřují za titulem ve třídě Pro-Am. Foto: Buggyra


Dařilo se i Jáchymu Galášovi s Matějem Pavlíčkem. Posádka sice startovala z chvostu kvůli nepovedené kvalifikaci v Le Mans, Pavlíček ale dokázal během prvního kola vydělat téměř dvacet pozic. To i přesto, že brzy vyjel na trať zpomalovací vůz.

„Byla to spíš taková víkendová jízda do Lidlu, ale ta půlka kola, kdy se závodilo, to vynahradila. Byly tam souboje, crashe, musel jsem přejet přes trávu…“,
popisoval Pavlíček své vystoupení.

Pavlíček vytvořil pro druhou polovinu závodu slibnou pozici Jáchymu Galášovi. Ten poté dotáhl tažení mladší posádky nejenom k desátému místu celkově, ale také na osmou pozici v elitní třídě PRO. Za standardních okolností přitom věřil v ještě lepší výsledek. „Mrzí mě, že se část jela za safety car, jinak bych ze závodu nejspíš vytěžil ještě víc,“ posteskl si Galáš.

První dva víkendové závody byly pro českou stáj složité. Formánek s Rosinou skončili na úvod ve třídě Pro-Am až jako sedmí. Dvojice doplatila na nepovedenou kvalifikaci, při které přišel Formánek kvůli překročení traťových limitů o dva rychlé časy. V závodě pak došlo k nezaviněné kolizi. Ta poslala Formánka do bariéry a posádka následně dokončovala závod s poškozeným vozem. Ve druhém závodě připravila dvojici o stříbrný výsledek penalizace za traťové limity. Kvůli ní obsadila v Pro-Am čtvrté místo.

Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček skončili v prvním závodě na desáté pozici ve třídě PRO. Druhá jízda jim přinesla 17. místo.
Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček dosáhli na dvě umístění v nejlepší desítce třídy PRO. Foto: Buggyra Racing


Na seriál Lamborghini Super Trofeo Europe nyní čeká už jen jeden podnik. Od 14. do 15. listopadu se uskuteční v Jerezu a vzápětí (16.-17. listopadu) na něj navážou závody světového finále Super Trofeo. Formánek a Rosina sahají ve třídě Pro-Am po titulu. Do posledních dvou závodů vstoupí s náskokem 14,5 bodu.

„Doufali jsme, že bychom mohli s trochou štěstí na poslední podnik jet s komfortnějším náskokem, bohužel první dva závody nám podle představ nevyšly, takže všechno se rozhodne až v Jerezu,“ říká Jiří Mičánek mladší na závěr.

Zdroj a úvodní foto: Buggyra Racing