Rychlé kolo Verstappena a Leclercova velká rána
Velká cena Miami - 2. volný trénink
Ve druhém tréninku se rozložení sil vrátilo do obvyklých kolejí. Vyhrál Verstappen před Sainzem, Leclercem a Pérezem. U Ferrari přesto nemohli být spokojeni. Leclerc totiž v závěru havaroval a postaral se o předčasný konec tréninku.
Dvě a půl hodiny po skončení úvodních tréninkových jízd se v Miami rozezněly motory monopostů F1 znovu. Na programu byl druhý volný trénink.
I před začátkem druhého tréninku panovalo v USA slunečné počasí. Zatímco před prvním tréninkem byla ale pravděpodobnost příchodu deště nulová, tentokrát zde takové riziko existovalo. Šance příchodu deště byla dvacetiprocentní.
První volný trénink skončil vítězně pro Mercedes v pořadí Russell, Hamilton. Oba Britové zajeli své nejrychlejší časy v závěru poté, co nazuli měkké gumy. Spokojenost nemohla po prvních tréninkových jízdách panovat u Haasu. Hülkenberg totiž havaroval a bylo tak otázkou, zdali Němec stihne druhý trénink.
Tato otázka ale byla brzy zodpovězena. Krátce před startem tréninku totiž Haas na svých sociálních sítích oznámil, že mechanici zvládli Hülkenbergův vůz opravit. Němcovi tak v účasti ve druhých tréninkových jízdách nic nebránilo.
Teplota vzduchu činila před startem druhého tréninku 28 stupňů. Asfalt měl stupňů 40.
Úvod druhého tréninku se nesl v podobném duchu jako ten první. Vozy postupně vyjížděly na trať. Po prvních dvou minutách zůstávali v garáži už jen De Vries, Ocon, Russell a Piastri.
Bottas zajel jako první měřené kolo. Finův čas měl hodnotu 1:32,355. Pobyt pilota Alfy Romeo na špici ale netrval dlouho. Brzy ho pokořil o 240 tisícin Alonso.
Ani Španěl ale nezůstal první dlouho. Své časy totiž postupně zajížděli i všichni ostatní a pořadí se přesýpalo každou vteřinou.
Chybělo málo a u Haasu mohli znovu opravovat. Tentokrát se dostal do úzkých Magnussen. Dán šel do hodin při průjezdu 11. zatáčkou. Sice se otřel o bariéru, zdálo se však, že jeho vůz je v pořádku.
Magnussen nebyl jediným pilotem, kterému dělala 11. zatáčka problémy. Nevešel se do ní totiž ani Hamilton. Brit ale zvládl situaci lépe než Magnussen a v hodinách se neocitl. Pouze vyjel ven z dráhy.
Po deseti minutách byl první Leclerc před Verstappenem (+0,106) a Pérezem (+0,197). Nizozemec si stěžoval na problémy se systémem HANS pro ochranu hlavy a krku.
I když se Verstappen kvůli HANSu necítil komfortně, ujal se brzy vedení. Leclerca přeskočil o 117 tisícin sekundy.
Pro úvod tréninku piloti jezdili zejména na střední nebo tvrdé směsi pneumatik. De Vries šel proti proudu a obul měkké pneumatiky. Po dvaceti minutách se ale k Nizozemcovi přidávali i další. Měkkou sadu obuli i Albon, Sargeant, Piastri a Norris.
Norris se na měkkých gumách brzy dostal do čela. Pilot McLarenu se ujal vedení s časem 1:28,741. Zajel tak o 639 tisícin sekundy rychlejší kolo než Verstappen. Vysoko se díky rychlejším gumám dostal i Albon, který se posunul na třetí příčku.
Před koncem první poloviny tréninku se McLarenu na okamžik naskytl hezký pohled. Měkké pneumatiky totiž pomohly vysoko i Piastrimu. Australan se zařadil na druhé místo za týmového kolegu Norrise. Měkké pneumatiky ale obouvalo stále více jezdců a bylo jasné, že brzy bude stáj z Wokingu z nejvyšších pozic sesazena.
V polovině tréninku už byl zase první Verstappen, který předtím vyměnil opěrku hlavy. Leclerc ztrácel ze druhého místa 143 tisícin sekundy. Norris stále zůstával na třetí pozici.
Sainz zabral a dostal se na druhou příčku. K Verstappenovi se přiblížil na 60 tisícin sekundy. Albon vycestoval mimo trať v 17. zatáčce.
Verstappen Sainzovi o pár okamžiků znovu uskočil. Jako první jezdec se tento víkend dostal pod hranici 1:28. Jeho nový nejrychlejší čas měl totiž hodnotu 1:27,930.
Vítěz prvního tréninku Russell ve druhém tréninku příliš nezářil. Navíc nebyl spokojen s vozem. "Ve druhé zatáčce je to jako kdybych jel po třech kolech," stěžoval si. Brzy tak zajel do boxů.
V závěrečných minutách už jezdci a týmy přesouvali svou pozornost k závodním simulacím. Z měkkých sad se přezouvalo na střední či tvrdou a neočekávalo se, že ještě dojde k výrazným změnám výsledků.
Když se Russell vrátil na dráhu, potkala ho krizovka. Nedobrzdil totiž do 11. zatáčky. Bariéře se ale zvládl vyhnout a za pár okamžiků se vrátil zpět na trať.
Takové štěstí už ale neměl Leclerc. V šesté zatáčce totiž vylétl z dráhy a zabořil se přední částí monopostu do bariéry. Byly vyvěšeny červené vlajky a nad dalším pokračováním tréninku visel otazník.
K restartu nakonec došlo tři kola před koncem, žádná rychlá kola už jsme ale neviděli. Vítězem tréninku se stal Verstappen před Sainzem, Leclercem a Pérezem. Za nimi následoval pátý Alonso. Minimálně po pátku se tak zdá, že největším soupeřem Red Bullu bude i tentokrát Ferrari.
Mercedes sice v prvním tréninku zazářil díky rychlým kolům v závěru, kdy byla trať v nejlepší kondici, ve druhém tréninku ale podle očekávání svou rychlost nepotvrdil. Zatímco Hamilton skončil sedmý, Russell až patnáctý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:27,930 | 23 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:28,315 | + 0.385 | 26 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:28,398 | + 0.468 | 20 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:28,419 | + 0.489 | 24 |
5. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:28,660 | + 0.730 | 25 |
6. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:28,741 | + 0.811 | 24 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:28,858 | + 0.928 | 23 |
8. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:28,930 | + 1.000 | 23 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:28,937 | + 1.007 | 25 |
10. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:29,046 | + 1.116 | 26 |
11. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:29,098 | + 1.168 | 22 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:29,171 | + 1.241 | 22 |
13. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:29,181 | + 1.251 | 27 |
14. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:29,189 | + 1.259 | 26 |
15. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:29,216 | + 1.286 | 21 |
16. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:29,339 | + 1.409 | 24 |
17. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:29,393 | + 1.463 | 22 |
18. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:29,613 | + 1.683 | 25 |
19. | Nyck de Vries | AlphaTauri | Red Bull | 1:29,928 | + 1.998 | 25 |
20. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:30,038 | + 2.108 | 27 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing