Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Déšť zhatil poslední tréninkové jízdy, nejrychlejší Leclerc

Déšť zhatil poslední tréninkové jízdy, nejrychlejší Leclerc

VC Velké Británie – 3. trénink

Závěrečný volný trénink poznamenalo deštivé počasí. Nejrychlejší byl Leclerc před Albonem a Alonsem. Verstappen s Pérezem obsadili až osmé, respektive čtrnácté místo. Mohla za to ale skutečnost, že nenasadili měkké pneumatiky. Čou kvůli problémům s hybridním motorgenerátorem vůbec nevyjel.

Závěrečný volný trénink před kvalifikací odstartoval na Silverstone v 11:30 hodin místního času. Tentokrát ovšem na jezdce čekaly jiné podmínky než v pátek. Sprintový závod FIA F3, který tréninku předcházel, byl totiž ovlivněn deštěm. V jeho závěru už ale dráha osychala. Bylo tedy otázkou, jaké budou podmínky na začátku třetího tréninku.

Před startem závěrečného tréninku sice bylo chladno, očekávalo se ale, že jezdci v úvodu vyjedou na suchých pneumatikách. Zatímco asfalt měl 29 stupňů, vzduch 22 stupňů. Ačkoli úvod tréninku měl proběhnout na suchých pneumatikách, nebylo jisté, že to tak bude po celou dobu. Pravděpodobnost příchodu deště totiž činila 90 %.

Hned v úvodu vyjížděli piloti na dráhu. U Norrise se to ale neobešlo bez potíží. McLaren totiž Brita vyzval, aby zastavil ještě na výjezdu z boxové uličky. To se stalo a přiběhl za ním mechanik. Po chvilce se Norris nakonec rozjel. Přesto si ale McLaren zadělal na problémy. Mechanik se totiž Norrisova vozu dotkl i přesto, že už se nacházel těsně za čárou ohraničující výjezd z boxové uličky.

Na dráze se v prvních minutách objevili i piloti Ferrari. Sainz s Leclercem zvolili poněkud jinou strategii než jejich soupeři a ihned nazuli měkké gumy. Zejména Leclerc měl co dohánět. Kvůli problémům s elektronikou totiž ve druhém tréninku vůbec nevyjel. Na měkkých gumách později vyjeli i Russell s Hamiltonem.

Po prvních deseti minutách jsme viděli typický obrázek víkendu. Na čele výsledkové listiny se nacházel Verstappen, přestože kroužil po dráze na střední sadě pneumatik. Druhý byl Hamilton a třetí Leclerc. Po dráze už tou dobou kroužili úplně všichni s výjimkou pilotů Alfy Romeo. Bottas i Čou zatím zůstávali v garáži.

Ocon měl výhrady. Francouz si stěžoval, že ve třetí a čtvrté zatáčce škrtá jeho monopost o zem.

Verstappen na prvním místě dlouho nezůstal. Jezdci na měkkých pneumatikách totiž zrychlili. Zatímco první byl po dvaceti minutách Leclerc, druhé místo patřilo Hamiltonovi a třetí Sainzovi. Mezitím se podle předpovědi počasí blížil na okruh déšť. Piastri dokonce hlásil, že už zahlédl i blesky.

Jak se trénink blížil do druhé poloviny, přezouvalo stále více pilotů na měkkou sadu pneumatik. Na trať už mezím dorazil déšť, který byl silný zejména v posledním sektoru. Trať proto byla vyhlášena jako mokrá.

Po příchodu deště mířilo stále více pilotů do boxů. Leclerc ovšem pokračoval v jízdě na měkké sadě, ačkoli bylo jasné, že trať je mokrá a nedokáže zlepšit svůj čas. Monačan měl na mokrém povrchu problémy mimo jiné ve třetí zatáčce, kde vyjel z trati. Na konci kola zamířil k mechanikům a na trati tak bylo najednou prázdno.

Max Verstappen nestihl přezout na měkké gumy. Foto: Red Bull Racing



Na čele výsledkové listiny se stále nacházel Leclerc (1:27,414). Na druhé místo se zvládl posunout Albon (1:27,592). Thajec tak opět figuroval velmi vysoko. Následovali Alonso, Gasly, Hamilton, Sainz, Sargeant, Verstappen, Russell, Cunoda, De Vries, Norris, Stroll, Pérez, Magnussen, Ocon, Piastri, Bottas, Hülkenberg a Čou.

Piloti Red Bullu se sice nacházeli nezvykle vzadu, mohla za to ale skutečnost, že jako jediní dva závodníci nestihli zajet čas na měkké směsi pneumatik. Čou dokonce neměl na kontě vůbec žádný čas.

Někteří piloti se rozhodli prozkoumat trať na přechodných pneumatikách. Z garáží vyjeli Leclerc, Albon, Sainz, Sargeant, Norris a Piastri. Norris brzy hlásil do vysílačky, že podmínky nejsou zas tak špatné. Nejvíce vody podle něj bylo v sedmé zatáčce. Po jednom kole se vrátil zpět do garáže.

Na dráhu vyjíždělo s přechodnými pneumatikami stále více pilotů. Mezitím už trať osychala a jak Norris, tak Russell uvedli, že už by se dalo přezout na suché pneumatiky.

Čou na dráze nebyl a brzy se ukázalo, že na ni ve zbytku tréninku ani nevyjede. Alfa Romeo totiž oznámila, že se na jeho autě řeší potíže s hybridním motorgenerátorem. Leclerc dostal informaci, že za 4-5 minut přijde další déšť.

I když hrozil příchod dalšího deště, vydal se Norris na trať na použité měkké sadě pneumatik. Pilot McLarenu na okamžik vycestoval mimo trať a brzy se vrátil zpět do boxů.

Déšť skutečně přišel znovu a 13 minut před koncem bylo na dráze opět ticho. Později se ještě ukázali v akci Leclerc, Alonso, Hamilton, Sainz, Verstappen, Russell, Stroll a Pérez. Cílem bylo ověřit životnost přechodných pneumatik. Později se přidávali i další.

Výsledky už se neměnily. Zvítězil Leclerc před Albonem a Alonsem.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:27,419   24
2. Alexander Albon Williams Mercedes 1:27,592 + 0.173 14
3. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:27,784 + 0.365 17
4. Pierre Gasly Alpine Renault 1:27,893 + 0.474 19
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:27,948 + 0.529 16
6. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:27,964 + 0.545 21
7. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:28,151 + 0.732 16
8. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:28,266 + 0.847 19
9. George Russell Mercedes Mercedes 1:28,284 + 0.865 17
10. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:28,337 + 0.918 21
11. Nyck de Vries AlphaTauri Red Bull 1:28,504 + 1.085 20
12. Lando Norris McLaren Mercedes 1:28,563 + 1.144 18
13. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:28,620 + 1.201 15
14. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:28,904 + 1.485 19
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29,207 + 1.788 13
16. Esteban Ocon Alpine Renault 1:29,233 + 1.814 22
17. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:29,437 + 2.018 20
18. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:29,586 + 2.167 15
19. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:33,590 + 6.171 13
20. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari     2


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari