Dalších 30 minut pro nováčky
V Římě se sveze i dvojnásobný šampion WTCR Ehrlacher
Předposlední podnik letošní sezony formule E bude v porovnání s těmi předchozími trochu netradiční. Součástí jeho harmonogramu totiž bude mimo jiné i nováčkovský trénink. Ten se uskuteční v pátek a týmy v něm budou moci dát příležitost pilotovi, který si v šampionátu ještě nezazávodil. V akci se objeví i dvojnásobný šampion světového poháru v závodech cestovních vozů Yann Ehrlacher. Dostane šanci u stáje DS Penske.
„Jsem nadšený z toho, že dostanu příležitost svézt se s vozem Gen3. Tento šampionát každým dnem roste a ve srovnání s ostatními sériemi má odlišný přístup. A právě proto je tak zajímavý,“ těší se 27letý rodák z Mulhouse.
Na své dva tituly ve WTCR dosáhl Ehrlacher v sezonách 2020 a 2021 s vozem čínské značky Lynk & Co. Jeho partnerství s tímto výrobcem trvá na světové scéně závodů cestovních vozů dlouho a nadále je úspěšné. Momentálně totiž Ehrlacher vede průběžné pořadí TCR World Tour, což je nový koncept, který od letošního roku nahradil právě světový pohár WTCR. Ehrlacher má na kontě také zkušenosti z GT závodů nebo s vozy třídy LMP3. Do formulového monopostu ale usedne v Římě vůbec poprvé, ačkoli u DS Penske působí jako simulátorový jezdec.
Jde už o druhý případ v krátké době, kdy se do monopostu formule E posadí hvězda cestovních vozů. V květnu při nováčkovském testu v Berlíně totiž nastoupil loňský šampion WTCR Mikel Azcona. Španěl testoval pro tým NIO.
Důležité vystoupení pro Drugoviche s Daruvalou
Ačkoli půjde v Římě o nováčkovský test, Ehrlacher bude jediný, kdo se při něm v monopostu formule E sveze poprvé. Zbylých deset týmů totiž nasadí ve svém voze jezdce, se kterými nastoupily již v květnu při nováčkovském testu. V akci opět uvidíme Adriena Tambaye (ABT Cupra), Zanea Maloneyho (Andretti), Jacka Aitkena (Envision), Sheldona van der Lindeho (Jaguar), Jehana Daruvalu (Mahindra), Felipeho Drugoviche (Maserati), Lucu Ghiotta (Nissan), Jifeje Jeho (Porsche), Charlieho Eastwooda (McLaren) a bývalého pilota F1 Daniila Kvjata (NIO).
Pro některé jezdce možná půjde o více než jen o další svezení. Někteří totiž budou mít další příležitost přesvědčit stáje, že si zaslouží závodní sedačku pro příští sezonu. Mezi takové závodníky můžeme zařadit například Jehana Daruvalu nebo Felipeho Drugoviche, kteří jsou v souvislosti s možnou závodní sedačkou pro příští rok často skloňováni.
Daruvala působí u Mahindry jako rezervní jezdec a již v minulosti se nechal slyšet, že svou budoucnost vidí právě ve formuli E. Když indická stáj ukončila v květnu spolupráci s Oliverem Rowlandem, spekulovalo se o tom, že by Daruvala mohl Brita pro zbytek sezony nahradit. Takový byl i původní plán Mahindry. Daruvala ale letos závodí ve F2 a jeho letošní angažmá nedopadlo kvůli několika termínovým kolizím mezi oběma šampionáty. Mahindra se proto rozhodla povolat Roberta Merhiho.
Podobná je i situace u Drugoviche. Brazilec se sice loni stal šampionem F2, ve F1 ale našel pouze místo rezervního jezdce u stáje Aston Martin a nic nenasvědčuje tomu, že by se měl příští rok přesunout do závodní sedačky. Svým zájmem o závodění ve formuli E se navíc netají a při nováčkovských testech v Berlíně byl ze všech nejrychlejší.
Řím by nemusel být pro nováčky poslední letošní šancí ke svezení. Zvažuje se totiž možnost, že by jim vyhrazen i jeden den v rámci říjnových testů ve Valencii před ročníkem 2023/2024.
Zdroj: ABB Formula E, FORMULE.cz, The-Race, úvodní foto: Maserati MSG Racing