Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sainz znovu nejrychlejší, Verstappenovo trápení pokračuje

Sainz znovu nejrychlejší, Verstappenovo trápení pokračuje

VC Singapuru – 3. trénink

Singapurská nadvláda Ferrari pokračuje i po třetím tréninku. I v něm totiž zajel nejrychlejší čas Sainz. Druhý skončil Russell a třetí Norris. Red Bull se nadále trápí. Verstappen skončil na čtvrtém místě a stěžoval si na řazení.

V sobotu od 17:30 hodin místního času se jezdci a týmy vydaly do závěrečného volného tréninku na Velkou cenu Singapuru. Ten byl podobně jako ten první páteční nepříliš směrodatný. Konal se totiž ještě za denního světla, což znamenalo, že teploty byly vyšší než ty, které se očekávaly pro kvalifikaci a závod. Ty se totiž měly konat až večer za umělého osvětlení.

Jako velký favorit vstupovalo do soboty Ferrari. Italská stáj totiž páteční program překvapivě ovládla. Zatímco v prvním tréninku vyhrál Leclerc před Sainzem, ve druhých tréninkových jízdách byl nejrychlejší Sainz těsně před týmovým kolegou. Za očekáváním naopak zůstával Red Bull. Pérez skončil ve druhém tréninku sedmý a Verstappen dokonce až osmý. Bylo však pravděpodobné, že rakouská stáj zatím neodhalila všechny karty.

V úvodu třetího tréninku byla aktivita na dráze tradičně menší. Po první minutě kroužili po dráze pouze piloti Alfy Romeo Bottas a Čou, oba na měkké sadě pneumatik.

Netrvalo ovšem dlouho a k jezdcům Alfy Romeo se přidali další. Do akce vyjeli brzy mimo jiné i piloti Ferrari a Red Bullu, zatím ovšem na střední směsi pneumatik. Po prvních pokusech vedl s časem 1:35,082 Bottas. Čou byl s kolem v hodnotě 1:36,495 druhý.

Piloti Alfy Romeo vyjeli na dráhu jako první. Foto: Alfa Romeo



Postupně na trať vyjíždělo stále více aut. Po zhruba patnácti minutách nabízela výsledková listina podobný obrázek jako včera. Vedl Sainz před Russellem a Leclercem. Zatímco piloti Ferrari měli své nejrychlejší kolo zajeté na střední směsi pneumatik, Russell pro dosažení svého maxima využil měkkou sadu.

Netrvalo dlouho a do čela se dostal Verstappen. To ale rozhodně neznamenalo, že by byl Nizozemec spokojen. Dvojnásobný šampion si stěžoval na příliš agresivní řazení nahoru. Už v pátek nebyl spokojen s podřazováním.

Před polovinou tréninku přezouvalo stále více pilotů na měkkou směs pneumatik. Daly se tak očekávat rychlejší časy. Například Verstappen, Pérez nebo Leclerc ale obuli novu sadu střední směsi.

Necelých 35 minut před koncem vlály žluté vlajky. Lawson se roztočil na výjezdu ze druhé zatáčky. Stihl ale zastavit svůj vůz dříve, než narazil do zdi a mohl tak pokračovat. Russell se mezitím dostal do čela. Na měkkých pneumatikách zajel čas v hodnotě 1:32,883, čímž překonal o 312 tisícin sekundy Sainze.

Krátce po Russellovi zrychlil na měkkých pneumatikách i Hamilton. Sedminásobný šampion se zařadil na druhé místo. Pérez si stále stěžoval na chování svého vozu. Mexičanovi podle jeho slov auto klouzalo v nájezdu do zatáček. Také cítil, že je jeho monopost při brzdění příliš lehký vpředu. Se svým autem zápasil nadále i Verstappen, který v první zatáčce vycestoval z dráhy.

Max Verstappen nepůjde do kvalifikace jako favorit. Foto: Red Bull



Bottas měl potíže při nájezdu do boxů. Fin byl příliš rychlý a přejel bílou čáru. Za to ho vyšetřovali sportovní komisaři. Ocon se díky měkké sadě posunul na druhé místo. Vklínil se tak mezi Russella s Hamiltonem. Na třetí místo se vzápětí dostal Alonso. Stále více jezdců přezouvalo na měkké gumy a věnovalo se kvalifikačním simulacím. Pořadí se proto hodně míchalo.

I po pěti minutách zůstal na prvním místě Sainz. Za Španělem se nacházeli Norris a Russell. Verstappen byl až šestý a nadále si stěžoval na řazení, které označil jako nepřijatelné.

Russell v závěru zrychlil. Pilot Mercedesu dokázal překonat svého krajana Norrise. Na Sainze ztratil pouze 69 tisícin sekundy.

Jezdcům dělal problémy obrubník v sedmé zatáčce. Zde ztratil hodně času Leclerc. Monačan sice zajel nejrychlejší úvodní sektor, pak ale své snažení vzdal. Verstappen sice zrychlil, posunul se ale jen na čtvrté místo. Vítězem se stal Sainz před Russellem a Norrisem.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:32,065   23
2. George Russell Mercedes Mercedes 1:32,134 + 0.069 20
3. Lando Norris McLaren Mercedes 1:32,303 + 0.238 17
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:32,378 + 0.313 21
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:32,381 + 0.316 25
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:32,535 + 0.470 18
7. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:32,730 + 0.665 18
8. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:32,784 + 0.719 20
9. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:32,896 + 0.831 18
10. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:32,945 + 0.880 18
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:32,970 + 0.905 16
12. Esteban Ocon Alpine Renault 1:32,979 + 0.914 19
13. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:33,051 + 0.986 19
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:33,126 + 1.061 23
15. Pierre Gasly Alpine Renault 1:33,351 + 1.286 19
16. Liam Lawson AlphaTauri Red Bull 1:33,357 + 1.292 19
17. Alexander Albon Williams Mercedes 1:33,370 + 1.305 15
18. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:33,540 + 1.475 26
19. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:33,637 + 1.572 24
20. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:33,708 + 1.643 16


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari