Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Z Verstappena je finanční problém

Z Verstappena je finanční problém

Formuli 1 klesá popularita.

Američané z Liberty Media zjišťují, že nezávisle na „kvalitě produktu“, F1 nedokáže každý rok nadchnout fanoušky a ještě získávat spoustu nových. Po letech soubojů Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem je letos tým Red Bull bez konkurence a nizozemský jezdec zpravidla vítězí systémem start-cíl. Generální ředitel Liberty Media přiznal, že F1 může očekávat negativní dopad na finance.

Ve středu pole je to velmi zajímavé, kdykoli můžeme ukázat statistiky, že předjíždění je častější než kdykoli předtím,“ řekl Greg Maffei během setkání pořádaného investiční bankou Goldman Sachs. „Problémem je samozřejmě neuvěřitelný rok, rekordní rok Maxe Verstappena. Stefano Domenicali (ředitel F1) se správně snaží fanoušky přesvědčit, že chtějí být u toho, když se píše historie. Nic jiného se ani dělat nedá, jedině že by nám byla inspirací Tonya Harding (krasobruslařská legenda) a pokusili bychom se mu zlomit nohu. Je prostě fenomenální a asi sedí v bezkonkurenčním voze.

Maffei se dále v rozhovoru utěšoval faktem, že sledovanost v televizi sice přestala stoupat, ale sportu se nadále dobře daří v sociálních médiích. Jenže podle nejnovější studie už ani to není pravdou. Buzz Radar publikoval studii s názvem: „Dosáhla už F1 svého vrcholu?“, ve které se zamýšlel nad tím, zda extrémní vzestup zájmu o F1 v roce 2022, vyvolaný dramatickým finále sezony 2021, nebyl absolutním vrcholem možného a teď to už půjde se sledovaností z kopce.

Podle studie F1 poprvé po dlouhých letech, možná poprvé pod Liberty Media, zaznamenala pokles zájmu sociálních médií. A byl to parádní sešup o 70.2 % zmínění, a to pouze v prvních pěti měsících letošního roku. Teď to nejspíše bude ještě horší. Počet nových followerů pak klesl o 46.29 %, hluboko i pod rok 2021. A slova zajímavý a vzrušující v konverzacích ztratila na frekventovanosti, nahradilo je slovo nudný. Taková je cena za to, že ve F1 nesoutěží pouze jezdci, ale i konstruktéři.

Majitelé F1 se děsí pomyšlení na to, že by Verstappenova dominance mohla příští rok pokračovat. Foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull