Další změny na klíčových postech
Alpine má tři nové technické ředitele.
Alpine dnes potvrdil to, co se včera pouze šeptalo. Tým přišel o další dva zkušené lidi na klíčových postech. Odchází technický ředitel, Matt Harman a spolu s ním šéf oddělení aerodynamiky, Dirk de Beer. Oba prý písemně rezignovali, než stáj minulý měsíc vyrazila do Bahrajnu, přesto byl Harman s týmem i během prvního závodu sezony.
Harman přišel do týmu poté, co zastával vysoké posty v továrně Mercedesu na motory F1. V roce 2018 začínal jako zástupce šéfdesignéra a přes ředitele inženýrství se v roce 2022 dostal až do křesla technického ředitele, když Pat Fry přijal místo vyššího technického ředitele. Dirk de Beer je ve F1 od roku 2002 a prošel si týmy Sauber, Renault/Lotus, Ferrari i Williams, než se v roce 2019 vrátil do Enstone jako šéf oddělení aerodynamiky. Jen v létě minulého roku Alpine opustili Otmar Szafnauer (šéf týmu), Alan Permane (sportovní ředitel) i výše zmíněný Pat Fry, přičemž vyměněn byl také ředitel malé francouzské automobilky, Laurent Rossi.
Nový šéf týmu, Bruno Famin, netajil, že odchod Harmana a De Beera je následkem nesplnění ambiciózních cílů, které byly pro nový vůz stanoveny. Hlavně v oblasti aerodynamiky a hmotnosti vozu. Dnes rovnou oznámil jména tří nových technických ředitelů, jelikož Alpine pod jeho vedením vsadí na spolupráci tři ředitelů podřízených přímo šéfovi týmu, podobně jako to má McLaren.
Joe Burnell je technickým ředitelem pro inženýrství, David Wheater je technickým ředitelem pro aerodynamiku a Ciaron Pilbeam je technickým ředitelem pro výkonnost. Pod Faminem je ještě technický ředitel pro pohonnou jednotku, Eric Meignan, nicméně ten je v továrně na motory ve Viry-Châtillon. Famin teprve nedávno oznámil posílení obou továren o provozní ředitele, aby se on mohl věnovat jiné práci. Teď už víme, že bude šéfovat čtyřem technickým ředitelům.
„Rozhodli jsme se provést organizační změny, jelikož naše rychlost evidentně není taková, jakou jsme si přáli,“ vysvětluje Famin. „Takže nastal čas udělat další krok po organizační i personální stránce. Nová třípilířová struktura se třemi technickými řediteli, každým specializovaným na jinou oblast, zajistí lepší práci a spolupráci všech oddělení.“
V kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu obsadili jezdci Alpinu poslední dvě místa a v samotném závodě za nimi skončili pouze dva jezdci s technickými problémy.
Čím více technických ředitelů, tím lepší rychlost? Foto: Alpine
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Alpine