Alpine představil A524
Připraven udělat krok vzad.
Druhým týmem, který fanouškům odhalil nový vůz pro sezonu 2024 je francouzský Alpine. Stáj vstoupí do své čtvrté sezony ve F1 s vozem pojmenovaným A524. Můžeme se domnívat, že konstruktéři mají u vozu postaveného podle zcela nového konceptu problém s hmotností, jelikož k lakování se přistoupilo hodně střídmě. Nad francouzskou modrou Alpinu a růžovou titulárního sponzora BWT převažuje holý černý karbon. Růžová barva BWT bude převažovat nad modrou na osmi vybraných závodech, na ostatních tomu bude opačně. Malá automobilka patřící koncernu Renault odhalila zároveň s monopostem F1 také nový hypersport pro WEC.
Alpine A524. Foto: Alpine
Jak bylo zmíněno, nový vůz Alpinu je hodně odlišný od loňského. Nový šéf týmu se pyšní, že dal podřízeným volnost činit odvážná rozhodnutí. Také jsme ale byli upozorněni, že nový vůz může být na začátku roku neobroušeným diamantem, být méně konkurenceschopný než loňský, se kterým tovární tým obsadil šesté místo Poháru konstruktérů.
„Máme zcela nový koncept, kterého se budeme držet následující dva roky. Výsledkem zkušeností nasbíraných v uplynulých letech je několik inovativních řešení. Odvážnější přístup našemu týmu umožní nasadit rychlejší tempo vývoje,“ píše se v tiskovém sdělení týmu.
„Soustředili jsme se na zapracování více odvážných návrhů do jednoho vozu. Vytvořili jsme tak silnou platformu, kterou budeme dále vylepšovat. Takový byl náš plán a takové jsou i naše cíle,“ navázal technický ředitel, Matt Harman. „S A523 jsme došli na konec cesty, A524 je nový od špičky nosu po konec zadního křídla. Máme kompletně nové šasi, nové nastavení zadního zavěšení, překopaný brzdový systém s lepším chlazením, nový nos i přední křídlo a přistoupili jsme k agresivnímu vývoji podlahy.“
Když předloni začala generace vozů s přísavným efektem, Alpine spolu s Red Bullem odhalily vozy s bočnicemi přizpůsobenými down-wash konceptu vedení vzduchu kolem centrální části monopostu a bočnice Alpinu byly následně kopírovány konkurencí. Letos už je v přední části bočnic vidět, že i aerodynamici z Enstonu se nechávají inspirovat Red Bullem, přestože se nejedná o přesnou kopii. RB19 však hodně kopíruje ve viditelné části podlahy. Za pozornost stojí dlouhý a široký nos i široký a nízký airbox. V zadní části vozu se aerodynamici také inspirovali konkurencí a k nepoznání se změnilo zadní zavěšení.
„Máme nový koncept vozu. Totálně nový,“ upozorňuje i Esteban Ocon. „A to je situace, ve které je normální udělat nejprve krok vzad. Neříkám, že tomu tak bude, vždyť vůz se ještě nedotkl asfaltu. Ale náš plán spočívá v rychlém zlepšení časů na kolo v průběhu sezony.“
Za volant se posadí dva francouzští závodníci, 27letý Esteban José Jean-Pierre Ocon-Khelfane a 28letý Pierre Gasly. Loni ve velmi vyrovnaném interním souboji zvítězil Gasly, o pouhé čtyři body. Stáj vede Bruno Famin z pozice šéfa týmu i pozice viceprezidenta pro motorsport automobilky Alpine. Čerstvou posilou v Enstonu je John Woods z McLaren Automotive, který nastupuje na novou pozici provozního ředitele. Stejnou pozici ve francouzské továrně na pohonné jednotky obsadil Audrey Vastroux, který v ní pracuje již 18 let. Faminovi tedy ubude z povinností.
Zdroj: Alpine, Motorsport, úvodní foto: Alpine