Novinky

  • 14.03.2025 Good Stefano Domenicali, ředitel F1, má novou pětiletou smlouvu

  • 04.03.2025 Neutral Ferrari vyhrálo soud, Cardile do Astonu nastoupí až v červenci

  • 04.03.2025 Neutral Nové pravidlo dává FIA moc okamžitě zastavit poškozený vůz

Facebook Instagram

Zelenáči připraveni na start

Zelenáči připraveni na start

Někteří pod větším tlakem než jiní.

Zítra začíná předsezonní testování, kterého se zúčastní až šest zelenáčů, kteří se pak už poprvé mohou těšit na začátek sezony F1. A někteří budou pod ještě větším tlakem než jiní. Isack Hadjar, 20letý Francouz, bude pod drobnohledem Helmuta Marka a Oliver Bearman, 19letý Brit, zajisté chce od prvního dne ukazovat, že patří do Scuderie Ferrari, ovšem ve vozech Racing Bulls a Haasu nejspíše nebudou uprostřed světel reflektorů. Na rozdíl od Liama ​​Lawsona, který bude závodit za mistrovský Red Bull Racing. Má odjetých pár závodů, ale právě s tímto týmem se poprvé v zimě připravuje na sezonu jako závodní jezdec, ne jako náhradník. A jeho cílem bude to, co loni nedokázal velezkušený Sergio Pérez.

Cílem týmu je získat Pohár konstruktérů. Loni se to nepovedlo, letos je to jasným cílem. Tým se snaží postavit co nejrychlejší vůz a má-li získat PK, nutně musím odvést svou část práce. Takže tohle je mým letošním cílem,“ řekl 23letý Novozélanďan.

Měl by pravidelně sbírat body a pomoci Maxovi, když to bude potřebovat, ne se o to pouze pokoušet,“ řekl Marko, výkonný poradce Red Bullu.

Ve světle reflektorů nepochybně zažije horké chvilky i Kimi Antonelli, náhrada za sedminásobného šampiona, Lewise Hamiltona

Nemyslím, že je správné mluvit o mně jako o náhradě za něj. Hodně dokázal a já jsem nový jezdec Mercedesu a chci psát svůj vlastní příběh,“ řekl 18letý Ital. „Závodit za Mercedes je samozřejmě velká zodpovědnost, je to špičkový tým, ale zároveň je to i obrovská příležitost, takže to beru jako privilegium a chci z té příležitosti vytěžit maximum.

Zajímavé budou reakce italského tisku a italských fanoušků, když bude mladý Ital bojovat proti Ferrari.

Tifosi milují Ferrari, ale řekl bych, že jsou zároveň nadšeni, že Itálie bude mít svého závodníka. Momentálně je kolem toho docela poprask. Je to skvělé, už se těším na dva domácí závody.

Asi žádný zelenáč nebude pod větším tlakem než Lawson v Red Bullu. Foto: Red Bull

Bojovali jsme o to, abychom měli Franca v týmu. Je jednou z našich nejdůležitějších akvizic,“ řekl Flavio Briatore nikoli o svém závodním jezdci, ale o Francu Colapintovi, 21letém Argentinci, rezervním jezdci, kterého získal do Alpinu v zimě. To dostalo pod nečekaně velký tlak Jacka Doohana, 22letého Australana, protože i vrabci štěbetají o tom, že pokud se v úvodu sezony nepředvede v dobrém světle, v Evropě už bude závodit Colapinto.

Prostě chci nejlepší jezdce. Například Fernanda Alonsa zastupuji 23 let, takže dokážu dlouhodobě podporovat jezdce, kteří mi dají, co chci. Neprotlačuji Colapinta,“ řekl Briatore. „Začneme sezonu a uvidíme. Samozřejmě pátráme po talentu, protože s talentovanými jezdci se snáze získávají tituly. V minulosti jsme měli Schumachera a Fernanda a chci, abychom opět měli nejlepší. Bude to Colapinto nebo to bude Jack, nebo to bude Paul (Aron), na tom nesejde.

Po posledním místě v sezoně 2024 může letos Sauber překvapit pouze pozitivně, což dává rok času Gabrieli Bortoletovi, než se tým příští rok promění v tovární stáj Audi.

Myslím, že můžu říct, že jsem v juniorských seriálech odvedl dobrou práci. Zvítězil jsem ve F3 i ve F2. Ty trofeje byly mým lístkem do F1, ale to není cílová čára. Dostat se do F1 je ohromný úspěch, ale zároveň je to začátek. Teď budu závodit s nejlepšími, s velkými chlapci a čeká mě spousta práce, než budu na jejich úrovni,“ řekl 20letý Brazilec.

Zdroj: Motorsport Week, F1i, grandprix, úvodní foto: Red Bull