Začátek Clio Cup Series: Málo závodění, hodně kolizí

Clio Cup Series v Nogaru - 1. závod
Nová sezona Clio Cup Series začala dvojitým vítězstvím italské stáje Rangoni Corse. Zatímco pro vítězství si dojel při své premiéře v barvách stáje Jurado, druhý skončil jeho parťák Torelli. Ten si musel stříbrnou příčku pořádně vybojovat proti Pougetovi, Venturimu a Milanovi. Úřadující šampion Pouget nakonec obsadil třetí příčku. Jezdci si kvůli dešti a častým incidentům mnoho nezajezdili. Dvakrát byl na dráze zpomalovací vůz a nakonec došlo k předčasnému ukončení závodu.
Clio Cup Series vstoupila během velikonočního víkendu nejenom do své čtvrté sezony, ale také do nové éry. V ní bude jejím promotérem společnost Signature Group. Úvodní podnik byl vypsán nejenom pro účastníky celkové klasifikace Clio Cup Series, ale také pro francouzský a španělský šampionát. Na roštu se sešlo dohromady 42 závodníků.
První řadu zabrala pro úvodní závod italská stáj Rangoni Corse. Na pole position stála nová posila stáje Jurado a druhé místo patřilo Torellimu. Následovali loňský šampion Clio Cup Series Pouget s Milanem. Dále se závodníci seřadili v pořadí Venturi, Carree, Van Riet, Finkelstein, Puccetti, Longoni, Compain, Adrian Schimpf, Arduini, Albouy, Jimenez, Byrne, Alejandro Schimpf, Maio, Barcet, Mauro Polderman, Bordagaray, Renet, Miljković, Dziadus, Quinto, Delcroix, Grizaud, Steenmetz, Stephan Polderman, Comte, Rostant, Navillod, Lavocat, Carponcin, Horn, Tosić, Chierichetti, Faye, Popovic, Chaligne, Nava a Bredeaux.
Bredeaux se původně kvalifikoval jako první, když porazil Jurada o 89 tisícin sekundy. Později mu ale byly smazány všechny časy, což ho odsunulo na chvost a prakticky připravilo o jakoukoli šanci zabojovat o vítězství.
Už před startem úvodní jízdy ovšem bylo jasné, že tentokrát na závodníky čeká zcela jiná výzva než v dopolední kvalifikaci. Na okruhu Paul Armagnaca se totiž snášel déšť a trať byla mokrá. Jezdci nešli do úplného neznáma. Tyto podmínky už si totiž vyzkoušeli také v pátek a sobotu během tréninkových jízd.

Ředitelství závodu se rozhodlo, že se úvodní metry odehrají za zpomalovacím vozem. Takové rozhodnutí nenahrávalo jezdcům startujícím ze zadních pozic v čele s původním kvalifikačním vítězem Bredeauxem. Bylo totiž jasné, že v závodním režimu se odehraje ještě méně než původních 25 minut + 1 kolo, což byla původní vypsaná vzdálenost.
Ačkoli se jezdilo za zpomalovacím vozem, ne všem se podařilo vyhnout potížím. Ve 14. zatáčce se totiž roztočil Bordagaray. Francouz se sice zvládl zapojit zpět do závodu, z 21. pozice se ale propadl až na 41., což byla poslední příčka. Nava totiž oproti původním předpokladům nenastoupil.
Ředitelství závodu bylo opatrné a jezdci stále kroužili za zpomalovacím vozem. V té době už z času určeného pro závod uplynulo téměř deset minut. Na 35. místě jedoucí Chierichetti byl vyšetřován za to, že se dopustil prohřešku při jízdě za zpomalovacím vozem.
Na konci třetího kola konečně došlo k restartu. V té době zbývalo do konce závodu méně než 15 minut. Na závodníky tak nečekalo v ostrém tempu mnoho času.
Jurado si v prvních metrech pohlídal vedení, z Pougeta byl ale cítit hlad a hledal cestu před Torelliho. Stříbrná příčka ale zatím zůstávala v Italově držení.
Netrvalo dlouho a Torelli byl znovu pod tlakem Pougeta. Toho využívali nejenom Milan s Venturim, aby se přiblížili, ale především Jurado. Francouzovi tento souboj umožňoval vytvořit si menší náskok.
V nájezdu do pátého kola už vedl Jurado o půl sekundy. Torelli se stále zdatně bránil Pougetovi. Jejich souboj ale ani zdaleka nekončil. Mezi dvojicí se dokonce odehrál kontakt, který poslal Torelliho do přetáčivého smyku. Ital nakonec opravdu ztratil druhé místo, nakonec se ale vzchopil a vrátil se před Pougeta zpět.
Pouget navíc za chvíli zcela vypadl ze stupňů vítězů. Předjel ho Venturi, který krátce předtím zdolal Milana. I tato změna ale byla jenom dočasná. Pouget byl totiž za chvíli zpět.
Ani to ale nebylo poslední dějství v bitvě o bronz. Kromě Pougeta a Venturiho do ní byl stále zapojen i Milan, který se pustil do odvážného útoku na Pougeta. Na chvíli se skutečně dopředu dostal, musel však krotit smyk a vycestoval z dráhy. To znamenalo Pougetův návrat na třetí místo a Milanův propad zpět na čtvrtou příčku.
Houževnatě se bojovalo i vzadu. Ke kolizi došlo mezi Barcetem a Miljkovicem, přičemž Navillod a Delcroix se ukkázali v boxech. Chierchetti byl penalizován deseti sekundami kvůli prohřešku za zpomalovacím vozem.
Vzápětí se zpomalovací vůz na dráhu vrátil. Bylo totiž potřeba odklidit nabouraný vůz Barceta. Do cíle tou dobou zbývalo už jen méně než 8 minut a bylo tak otázkou, zdali ještě k nějakým soubojům dojde.
I přes velké množství soubojů se drželi na prvních dvou místech stále jezdci Rangoni Corse, kteří kroužili za zpomalovacím vozem v pořadí Jurado, Torelli. Třetí zůstával Pouget. Venturi se krátce před neutralizací dostal na čtvrté místo před Milana. Nejlepší desítku tvořili i Finkelstein, Carree, Van Riet, Byrne a Compain.
Ze závodu odstupovali během neutralizace další jezdci. V boxech se objevil Horn. V jízdě už nepokračoval ani Stephan Polderman.
Ani během neutralizace se navíc startovnímu poli nevyhýbaly incidenty. K jednomu došlo mezi Bredeauxem a Grizaudem. První jmenovaný po něm zůstal stát na dráze. Grizaud sice zvládal pokračovat, měl však rozbitý předek a ředitelství závodu navíc oznámilo, že si na incident po závodě posvítí. Netrvalo dlouho a také Grizaud zamířil do boxů, kde jeho účinkování skončilo.
Čas vypsaný pro závod se postupně krátil a vše nasvědčovalo tomu, že k restartu již nedojde. Třicet čtyři vteřin před vypršením časového limitu byly proto vyvěšeny červené vlajky. Pro vítězství si tak dojel v poklidném tempu Jurado před týmovým kolegou Torellim a úřadujícím šampionem Pougetem.
p. | jezdec | tým | vůz | čas/odstup | kol | kategorie |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Rangoni Corse | Renault Clio Cup V | 18:15,476 | 8 | Clio Cup Series |
2. | ![]() |
Rangoni Corse | Renault Clio Cup V | +0,741 | 8 | Clio Cup Series, Clio Cup France |
3. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +1,015 | 8 | Clio Cup Series, Clio Cup France |
4. | ![]() |
GM Sport | Renault Clio Cup V | +1,399 | 8 | Clio Cup France |
5. | ![]() |
Milan Competition | Renault Clio Cup V | +1,817 | 8 | Clio Cup Series, Clio Cup France |
6. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +2,446 | 8 | Clio Cup France |
7. | ![]() |
T2CM | Renault Clio Cup V | +2,869 | 8 | Clio Cup Series, Clio Cup France |
8. | ![]() |
Rangoni Corse | Renault Clio Cup V | +3,244 | 8 | Clio Cup Series |
9. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +3,541 | 8 | Clio Cup Series |
10. | ![]() |
Milan Competition | Renault Clio Cup V | +3,944 | 8 | Clio Cup France |
11. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +4,388 | 8 | Clio Cup France |
12. | ![]() |
MC Motortecnica | Renault Clio Cup V | +5,227 | 8 | Clio Cup Series |
13. | ![]() |
JSB Compétition | Renault Clio Cup V | +6,090 | 8 | Clio Cup France |
14. | ![]() |
GM Sport | Renault Clio Cup V | +6,434 | 8 | Clio Cup Series |
15. | ![]() |
MC Motortecnica | Renault Clio Cup V | +6,830 | 8 | Clio Cup Series |
16. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +7,606 | 8 | Clio Cup France |
17. | ![]() |
AST Competition | Renault Clio Cup V | +8,736 | 8 | Clio Cup Series |
18. | ![]() |
Team Lucas | Renault Clio Cup V | +9,081 | 8 | Clio Cup France |
19. | ![]() |
AST Competition | Renault Clio Cup V | +9,848 | 8 | Clio Cup Series |
20. | ![]() |
Rangoni Corse | Renault Clio Cup V | +10,489 | 8 | Clio Cup Series, Clio Cup Spain |
21. | ![]() |
Milan Competition | Renault Clio Cup V | +11,619 | 8 | Clio Cup Series |
22. | ![]() |
Tempo Racing | Renault Clio Cup V | +12,572 | 8 | Clio Cup Series |
23. | ![]() |
AST Competition | Renault Clio Cup V | +13,134 | 8 | Clio Cup Series |
24. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +13,805 | 8 | Clio Cup Spain |
25. | ![]() |
Comte Racing | Renault Clio Cup V | +14,509 | 8 | Clio Cup France |
26. | ![]() |
Comte Racing | Renault Clio Cup V | +16,736 | 8 | Clio Cup France |
27. | ![]() |
GM Sport | Renault Clio Cup V | +17,406 | 8 | Clio Cup France |
28. | ![]() |
Inter Generation | Renault Clio Cup V | +20,024 | 8 | Clio Cup France |
29. | ![]() |
AKSK Crvena Zvezda | Renault Clio Cup V | +21,048 | 8 | Clio Cup Series |
30. | ![]() |
T2CM | Renault Clio Cup V | +22,413 | 8 | Clio Cup France, Clio Cup Spain |
31. | ![]() |
Tempo Racing | Renault Clio Cup V | +25,028 | 8 | Clio Cup Series |
32. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +25,079 | 8 | Clio Cup France |
33. | ![]() |
Milan Competition | Renault Clio Cup V | +29,327 | 8 | Clio Cup France |
34. | ![]() |
AST Competition | Renault Clio Cup V | +30,073 | 8 | Clio Cup Series, Clio Cup Spain |
35. | ![]() |
MC Motortecnica | Renault Clio Cup V | +38,408 | 8 | Clio Cup Spain |
36. | ![]() |
GM Sport | Renault Clio Cup V | +56,394 | 8 | Clio Cup Series, Clio Cup France |
37. | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | +1 kolo | 7 | Clio Cup Series |
DNF | ![]() |
Milan Competition | Renault Clio Cup V | DNF | 6 | Clio Cup France |
DNF | ![]() |
AST Competition | Renault Clio Cup V | DNF | 6 | Clio Cup Series |
DNF | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | DNF | 6 | Clio Cup France |
DNF | ![]() |
GPA Racing | Renault Clio Cup V | DNF | 5 | Clio Cup France |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: DPPI/Grégory Lenormand