Piastri na čele, Alonso a Pérez v bariéře
VC Emilie-Romagni - 3. trénink
Zatímco Ferrari a především McLaren ukázaly před kvalifikací dobrou formu, Red Bull a Mercedes prohloubily frustraci z nepřesvědčivých výkonů. Norrisovi sice nevyšlo rychlé kolo kvůli chybě v závěru, ale i přesto se zařadil na čelo za svého týmového kolegu. Zprvu poklidný trénink přinesl ve druhé polovině, a hlavně v samém závěru spoustu zajímavých událostí.
Trénink začal s Norrisem, Strollem a Piastrim na trati. Přidali se i další jezdci, ale po jednom kole většina z nich zmizela v boxech. Na trati zůstali jezdci Red Bullu a Leclerc, kteří začali zajíždět měřené časy. Na čele byl Sainz, kterého však brzy překonal Leclerc. Ferrari jezdilo na měkkých pneumatikách, zatímco Red Bull na středních. Verstappen zrychlil a dostal se na 0,085 sekundy za Leclerca.
Trénink se zatím vyvíjel poklidně bez jakýchkoliv incidentů. Alonso měl lehké problémy na apexu v sedmé zatáčce, ale situaci zvládl bez vyjetí z dráhy. Oba vozy Ferrari zajížděly fialové sektory a na čelo se na chvíli dostal Sainz. Polovina jezdců zatím neměla žádný měřený čas.
První polovina tréninku se nesla v poklidném rytmu.Foto: Pirelli
V patnácté zatáčce Alonso po chybě vyjel mimo asfalt do štěrkové zóny. Hamilton dostal od svého inženýra informaci, že ztrácí 2 sekundy, z toho 0,8 sekundy na rovinkách. V tu chvíli byl britský jezdec na 13. místě a na měkkých pneumatikách.
Na dráze se konečně objevil první vůz McLarenu s Norrisem, který zajel čas, jenž ho umístil na 4. místo. Posledním jezdcem bez měřeného času byl druhý z McLarenů, ale i Piastri je už ve výjezdovém kole.
Třetí Alonsova chyba už měla fatální následky. Španělův vůz na výjezdu z druhé zatáčky najel na obrubník, což ho rozhodilo, dostal se mu mohutného smyku a bokem silně naboural do bariéry. Jezdec naštěstí vystoupil bez problémů, ale vůz byl značně poškozen. Otázkou je, zda ho mechanici vůbec budou schopni opravit, aby mohl Alonso nastoupit do odpolední kvalifikace. Po této nehodě zavládly červené vlajky a trénink byl přerušen.
Po odklizení poškozeného aston martinu trénink pokračoval do druhé poloviny. Pořadí bylo: Sainz, Leclerc, Verstappen, Norris, Pérez, Magnussen, Bottas, Russell, Alonso, Albon, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Ocon, Ricciardo, Hamilton, Čou, Sargeant a Piastri.
Saubery nebyly v průběhu tréninku nikterak výrazné.Foto: Pirelli
Piastri konečně zajíždí měřený čas, byl nejrychlejší v prvním sektoru, ale kvůli chybě v závěru kola zůstal třetí za jezdci Ferrari.
Nahoru pořadím se postupně posouvaly vozy RB, Cunoda byl sedmý a Ricciardo devátý. Hamilton předvedl drobné letecké manévry chvíli poté, co si stěžoval do rádia na příliš vysoké nastavení svého vozu. Stejně tak si stěžoval jeho týmový kolega, ale evidentně ho trápily jiné problémy a Mercedes zkoušel u svých jezdců diametrálně odlišná nastavení.
Jezdci ve velkém nasazovali měkké pneumatiky a zkoušeli simulace pro kvalifikační kola. Do čela průběžného pořadí se šest minut před koncem po zajetí bezchybného kola dostal Piastri.
Piastri dnes týmového kolegu Norrise nechal za sebou.Foto: Pirelli
Nad okruhem opět zavládly červené vlajky, protože boural Pérez. Jeho red bull se zabořil do bariéry poté, co po jezdecké chybě nezvládl průjezd esíčkem zatáček Variante Alta. Odklizení Pérezova vozu se podařilo poměrně rychle, a tak jezdci dostali ještě necelé tři minuty na finální pokusy. Na dráze se závodilo nikoliv o pozice, ale o možnost stihnout nájezd do rychlého kola.
Piastri málem kolidoval, avšak bravurní, téměř fotbalovou kličkou, se vyhnul okolním vozům, především pak Gaslymu, který incident zavinil. Po chvíli se musel poměrně nebezpečně mimo asfalt vyhýbat Magnussen dvojici vozů RB.
Vzrušující koncovka třetího tréninku potvrdila výbornou formu McLarenu a Ferrari. Pořadí majitelů nejrychlejších časů bylo následující: Piastri, Norris, Sainz, Leclerc, Russell, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll, Hülkenberg, Ricciardo, Pérez, Cunoda, Bottas, Sargeant, Magnussen, Hamilton, Alonso, Gasly a Čou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:15,529 | 15 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:15,829 | + 0.300 | 15 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:16,067 | + 0.538 | 22 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:16,087 | + 0.558 | 20 |
5. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:16,095 | + 0.566 | 16 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:16,366 | + 0.837 | 21 |
7. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:16,470 | + 0.941 | 14 |
8. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:16,481 | + 0.952 | 19 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:16,543 | + 1.014 | 24 |
10. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:16,547 | + 1.018 | 15 |
11. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:16,560 | + 1.031 | 15 |
12. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:16,631 | + 1.102 | 18 |
13. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:16,668 | + 1.139 | 14 |
14. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:16,695 | + 1.166 | 15 |
15. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:16,794 | + 1.265 | 16 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:16,923 | + 1.394 | 12 |
17. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,960 | + 1.431 | 16 |
18. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:17,339 | + 1.810 | 10 |
19. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:17,361 | + 1.832 | 17 |
20. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:17,891 | + 2.362 | 15 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli