Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Piastri na čele, Alonso a Pérez v bariéře

Piastri na čele, Alonso a Pérez v bariéře

VC Emilie-Romagni - 3. trénink

Zatímco Ferrari a především McLaren ukázaly před kvalifikací dobrou formu, Red Bull a Mercedes prohloubily frustraci z nepřesvědčivých výkonů. Norrisovi sice nevyšlo rychlé kolo kvůli chybě v závěru, ale i přesto se zařadil na čelo za svého týmového kolegu. Zprvu poklidný trénink přinesl ve druhé polovině, a hlavně v samém závěru spoustu zajímavých událostí.

Trénink začal s Norrisem, Strollem a Piastrim na trati. Přidali se i další jezdci, ale po jednom kole většina z nich zmizela v boxech. Na trati zůstali jezdci Red Bullu a Leclerc, kteří začali zajíždět měřené časy. Na čele byl Sainz, kterého však brzy překonal Leclerc. Ferrari jezdilo na měkkých pneumatikách, zatímco Red Bull na středních. Verstappen zrychlil a dostal se na 0,085 sekundy za Leclerca.

Trénink se zatím vyvíjel poklidně bez jakýchkoliv incidentů. Alonso měl lehké problémy na apexu v sedmé zatáčce, ale situaci zvládl bez vyjetí z dráhy. Oba vozy Ferrari zajížděly fialové sektory a na čelo se na chvíli dostal Sainz. Polovina jezdců zatím neměla žádný měřený čas.

První polovina tréninku se nesla v poklidném rytmu.Foto: Pirelli


V patnácté zatáčce Alonso po chybě vyjel mimo asfalt do štěrkové zóny. Hamilton dostal od svého inženýra informaci, že ztrácí 2 sekundy, z toho 0,8 sekundy na rovinkách. V tu chvíli byl britský jezdec na 13. místě a na měkkých pneumatikách.

Na dráze se konečně objevil první vůz McLarenu s Norrisem, který zajel čas, jenž ho umístil na 4. místo. Posledním jezdcem bez měřeného času byl druhý z McLarenů, ale i Piastri je už ve výjezdovém kole.

 

Třetí Alonsova chyba už měla fatální následky. Španělův vůz na výjezdu z druhé zatáčky najel na obrubník, což ho rozhodilo, dostal se mu mohutného smyku a bokem silně naboural do bariéry. Jezdec naštěstí vystoupil bez problémů, ale vůz byl značně poškozen. Otázkou je, zda ho mechanici vůbec budou schopni opravit, aby mohl Alonso nastoupit do odpolední kvalifikace. Po této nehodě zavládly červené vlajky a trénink byl přerušen.

Po odklizení poškozeného aston martinu trénink pokračoval do druhé poloviny. Pořadí bylo: Sainz, Leclerc, Verstappen, Norris, Pérez, Magnussen, Bottas, Russell, Alonso, Albon, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Ocon, Ricciardo, Hamilton, Čou, Sargeant a Piastri.

Saubery nebyly v průběhu tréninku nikterak výrazné.Foto: Pirelli


Piastri konečně zajíždí měřený čas, byl nejrychlejší v prvním sektoru, ale kvůli chybě v závěru kola zůstal třetí za jezdci Ferrari.

Nahoru pořadím se postupně posouvaly vozy RB, Cunoda byl sedmý a Ricciardo devátý. Hamilton předvedl drobné letecké manévry chvíli poté, co si stěžoval do rádia na příliš vysoké nastavení svého vozu. Stejně tak si stěžoval jeho týmový kolega, ale evidentně ho trápily jiné problémy a Mercedes zkoušel u svých jezdců diametrálně odlišná nastavení.

Jezdci ve velkém nasazovali měkké pneumatiky a zkoušeli simulace pro kvalifikační kola. Do čela průběžného pořadí se šest minut před koncem po zajetí bezchybného kola dostal Piastri.

Piastri dnes týmového kolegu Norrise nechal za sebou.Foto: Pirelli


Nad okruhem opět zavládly červené vlajky, protože boural Pérez. Jeho red bull se zabořil do bariéry poté, co po jezdecké chybě nezvládl průjezd esíčkem zatáček Variante Alta. Odklizení Pérezova vozu se podařilo poměrně rychle, a tak jezdci dostali ještě necelé tři minuty na finální pokusy. Na dráze se závodilo nikoliv o pozice, ale o možnost stihnout nájezd do rychlého kola.

Piastri málem kolidoval, avšak bravurní, téměř fotbalovou kličkou, se vyhnul okolním vozům, především pak Gaslymu, který incident zavinil. Po chvíli se musel poměrně nebezpečně mimo asfalt vyhýbat Magnussen dvojici vozů RB.

Vzrušující koncovka třetího tréninku potvrdila výbornou formu McLarenu a Ferrari. Pořadí majitelů nejrychlejších časů bylo následující: Piastri, Norris, Sainz, Leclerc, Russell, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll, Hülkenberg, Ricciardo, Pérez, Cunoda, Bottas, Sargeant, Magnussen, Hamilton, Alonso, Gasly a Čou.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:15,529   15
2. Lando Norris McLaren Mercedes 1:15,829 + 0.300 15
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:16,067 + 0.538 22
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:16,087 + 0.558 20
5. George Russell Mercedes Mercedes 1:16,095 + 0.566 16
6. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:16,366 + 0.837 21
7. Alexander Albon Williams Mercedes 1:16,470 + 0.941 14
8. Esteban Ocon Alpine Renault 1:16,481 + 0.952 19
9. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:16,543 + 1.014 24
10. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:16,547 + 1.018 15
11. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:16,560 + 1.031 15
12. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:16,631 + 1.102 18
13. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:16,668 + 1.139 14
14. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:16,695 + 1.166 15
15. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:16,794 + 1.265 16
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:16,923 + 1.394 12
17. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:16,960 + 1.431 16
18. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:17,339 + 1.810 10
19. Pierre Gasly Alpine Renault 1:17,361 + 1.832 17
20. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:17,891 + 2.362 15

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli