Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Odpoledne si nejrychlejší čas přebral Leclerc

Odpoledne si nejrychlejší čas přebral Leclerc

VC Monaka - 2. trénink

Přestože první trénink měl podle předpovědi vysokou pravděpodobnost deště, nestalo se tak a otazník visel nad tím, jestli se déšť pouze posunul a ovlivní druhý trénink. Nakonec i odpoledne zůstala dráha v monackém knížectví suchá. V úvodu tréninku všichni tradičně vyjeli na středních a tvrdých pneumatikách. Polovina jezdců v prvním tréninku nenasadila měkké pneumatiky, takže ve druhém byly očekávány kvalifikační simulace.

První solidní čas zajel Hamilton, toho však vzápětí překonal Verstappen. Pérez v zatáčce okolo kasina počastoval bariéru oběma koly, ale vůz nepoškodil. Na čelo se dostal Leclerc, ale po dojetí kola si první místo vzal zpět Hamilton.


Kontakt s bariérou ve formě tzv. "olíznutí" byl poměrně častým jevem, je až s podivem, že to doposud neodneslo zavěšení některého z monopostů. Leclerc je opět na čele, když stáhnul čas pod minutu a dvanáct sekund. Dalším z jezdců, kteří se počastovali oběma koly se svodidly, byl Cunoda. Téměř celé pole jelo na středních pneumatikách a časy se neustále zrychlovaly. Vedoucí Leclerc stáhl čas na 1:12.125.

Russell si stěžoval na vibrace na brzdách, zejména v zatáčce 11, které se podle britského jezdce nedaly téměř vydržet. Hned na to jsme mohli z rádia slyšet: „Skáču jako klokan, bolí mě hlava! Je to šílené,“ to byla slova, kterými si Verstappen stěžoval svému týmu.

Na čele byli Leclerc, Hamilton a Verstappen. Leclerc zajel nejrychleji všechny tři sektory a stlačil čas již hluboko pod minutu dvanáct.

V boxech Red Bullu byl opět vidět Adrian Newey, i když se spekulovalo, že už byl týmem odstřihnutý od technického vývoje. Začaly se objevovat vozy na červených měkkých pneumatikách a schylovalo se k testu kvalifikačních kol. Albon na měkkých gumách šel na druhé místo. Na trati byl také Leclerc.

Také Pérez si stěžoval na kvalitu tratě a silné poskakování vozu. Další kontakty se zdí předvedli Piastri a Verstappen, který měl strach o poškození levého zadního kola. Alonso šel na druhé místo se ztrátou 0,475 sekundy na Leclerca. Alonso nadával přes rádio na Sainze, který jel pomalejším tempem, aby si udělal dostatečnou mezeru na jezdce jedoucího před ním.

Hamilton šel na druhé místo o 0,188 sekundy za Leclerca. Tvrdý náraz do svodidel přímo u televizní kamery předvedl Stroll, nicméně jeho vůz bez problémů pokračoval dál v rychlém kole. Leclerc vyjel do výběhové zóny v první zatáčce a efektivním otočením na místě se vrátil opět na závodní dráhu.

Pět minut před koncem tréninku se pořadí již příliš neměnilo. Hamilton byl pochválen od svého inženýra, že zvládá držet tempo s nejrychlejšími vozy. Albon vzpomínal na rok 2023, kdy mu totálně odešly pneumatiky, a se stejným problémem se potýkal i během závěru tréninku.

Třetí trénink zakončil s nejrychlejším časem Leclerc, následovaným Hamiltonem, Alonsem, Verstappenem, Norrisem, Sainzem, Strollem, Pérezem, Albonem a prvním desítku uzavřel Russell.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:11,278   37
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:11,466 + 0.188 32
3. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:11,753 + 0.475 37
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:11,813 + 0.535 37
5. Lando Norris McLaren Mercedes 1:11,953 + 0.675 35
6. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:11,962 + 0.684 36
7. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:12,062 + 0.784 22
8. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:12,099 + 0.821 31
9. Alexander Albon Williams Mercedes 1:12,257 + 0.979 38
10. George Russell Mercedes Mercedes 1:12,260 + 0.982 30
11. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:12,349 + 1.071 36
12. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:12,366 + 1.088 35
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:12,473 + 1.195 31
14. Esteban Ocon Alpine Renault 1:12,554 + 1.276 34
15. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:12,569 + 1.291 34
16. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:12,577 + 1.299 37
17. Pierre Gasly Alpine Renault 1:12,750 + 1.472 35
18. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:12,790 + 1.512 36
19. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:13,057 + 1.779 31
20. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:13,773 + 2.495 32

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli