Odpoledne si nejrychlejší čas přebral Leclerc
VC Monaka - 2. trénink
Přestože první trénink měl podle předpovědi vysokou pravděpodobnost deště, nestalo se tak a otazník visel nad tím, jestli se déšť pouze posunul a ovlivní druhý trénink. Nakonec i odpoledne zůstala dráha v monackém knížectví suchá. V úvodu tréninku všichni tradičně vyjeli na středních a tvrdých pneumatikách. Polovina jezdců v prvním tréninku nenasadila měkké pneumatiky, takže ve druhém byly očekávány kvalifikační simulace.
První solidní čas zajel Hamilton, toho však vzápětí překonal Verstappen. Pérez v zatáčce okolo kasina počastoval bariéru oběma koly, ale vůz nepoškodil. Na čelo se dostal Leclerc, ale po dojetí kola si první místo vzal zpět Hamilton.
Kontakt s bariérou ve formě tzv. "olíznutí" byl poměrně častým jevem, je až s podivem, že to doposud neodneslo zavěšení některého z monopostů. Leclerc je opět na čele, když stáhnul čas pod minutu a dvanáct sekund. Dalším z jezdců, kteří se počastovali oběma koly se svodidly, byl Cunoda. Téměř celé pole jelo na středních pneumatikách a časy se neustále zrychlovaly. Vedoucí Leclerc stáhl čas na 1:12.125.
Russell si stěžoval na vibrace na brzdách, zejména v zatáčce 11, které se podle britského jezdce nedaly téměř vydržet. Hned na to jsme mohli z rádia slyšet: „Skáču jako klokan, bolí mě hlava! Je to šílené,“ to byla slova, kterými si Verstappen stěžoval svému týmu.
Na čele byli Leclerc, Hamilton a Verstappen. Leclerc zajel nejrychleji všechny tři sektory a stlačil čas již hluboko pod minutu dvanáct.
V boxech Red Bullu byl opět vidět Adrian Newey, i když se spekulovalo, že už byl týmem odstřihnutý od technického vývoje. Začaly se objevovat vozy na červených měkkých pneumatikách a schylovalo se k testu kvalifikačních kol. Albon na měkkých gumách šel na druhé místo. Na trati byl také Leclerc.
Také Pérez si stěžoval na kvalitu tratě a silné poskakování vozu. Další kontakty se zdí předvedli Piastri a Verstappen, který měl strach o poškození levého zadního kola. Alonso šel na druhé místo se ztrátou 0,475 sekundy na Leclerca. Alonso nadával přes rádio na Sainze, který jel pomalejším tempem, aby si udělal dostatečnou mezeru na jezdce jedoucího před ním.
Hamilton šel na druhé místo o 0,188 sekundy za Leclerca. Tvrdý náraz do svodidel přímo u televizní kamery předvedl Stroll, nicméně jeho vůz bez problémů pokračoval dál v rychlém kole. Leclerc vyjel do výběhové zóny v první zatáčce a efektivním otočením na místě se vrátil opět na závodní dráhu.
Pět minut před koncem tréninku se pořadí již příliš neměnilo. Hamilton byl pochválen od svého inženýra, že zvládá držet tempo s nejrychlejšími vozy. Albon vzpomínal na rok 2023, kdy mu totálně odešly pneumatiky, a se stejným problémem se potýkal i během závěru tréninku.
Třetí trénink zakončil s nejrychlejším časem Leclerc, následovaným Hamiltonem, Alonsem, Verstappenem, Norrisem, Sainzem, Strollem, Pérezem, Albonem a prvním desítku uzavřel Russell.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:11,278 | 37 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:11,466 | + 0.188 | 32 |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:11,753 | + 0.475 | 37 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:11,813 | + 0.535 | 37 |
5. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:11,953 | + 0.675 | 35 |
6. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:11,962 | + 0.684 | 36 |
7. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:12,062 | + 0.784 | 22 |
8. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:12,099 | + 0.821 | 31 |
9. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:12,257 | + 0.979 | 38 |
10. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:12,260 | + 0.982 | 30 |
11. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:12,349 | + 1.071 | 36 |
12. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:12,366 | + 1.088 | 35 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:12,473 | + 1.195 | 31 |
14. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:12,554 | + 1.276 | 34 |
15. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:12,569 | + 1.291 | 34 |
16. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:12,577 | + 1.299 | 37 |
17. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:12,750 | + 1.472 | 35 |
18. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:12,790 | + 1.512 | 36 |
19. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:13,057 | + 1.779 | 31 |
20. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:13,773 | + 2.495 | 32 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli