Povinné výměny pneumatik potvrzené

V Monaku se musí použít minimálně tři sady.
FIA oznámila, že do sportovních pravidel F1 přidává pravidlo o povinných dvou výměnách pneumatik ve Velké ceně Monaka, se souhlasem zbytku Formule 1. Jedná se o další výjimku pro Monako, kterého trať je dlouhá pouhých 3.3 kilometru a kterého závod je dlouhý pouhých 260 kilometrů. Ve srovnání se standardním minimem, kterým je alespoň 4 kilometry dlouhá trať a délka závodu přesahující 305 kilometrů.
Týmy jsou nově v neděli v Monaku povinné použít alespoň tři sady pneumatik ze dvou různých směsí. A to za každého počasí, takže i v případě použití pneumatik na mokrou trať nebo pneumatik do přechodných podmínek (modře a zeleně označené pneumatiky s dezénem).
Není tajemstvím, že se jedná o reakci na mimořádně nezáživnou loňskou velkou cenu v klikatých uličkách Monte Carla, kde byly všem jezdcům vyměněny pneumatiky během stání v boxové uličce po přerušení závodu červenou vlajkou v prvním kole, přičemž následně se už jen pomalu dokroužilo do cíle. Text pravidla však zmiňuje pouze povinné použití pneumatik, nikoli povinné zastávky v boxech, takže se nadále může stát, že v závodě přerušeném dvěma červenými vlajkami neuvidíme ani jednu řádnou zastávku v boxech. A jezdci zřejmě i budou opatrně vyčkávat na takovou příležitost.
Také jsme se dověděli, že příští rok má F1 začít se zimním testováním již v lednu v Barceloně. Počasí bude samozřejmě příliš chladné na to, aby mělo pro týmy smysl honit se za nejlepším časem na kolo, avšak to nebude překážet třeba testům funkčnosti aerodynamiky, hlavně nových pohonných jednotek, jakož i celkově testování spolehlivosti zcela nových monopostů. Má se jednat o pětidenní test na okruhu Barcelona-Catalunya, přičemž si ale každý tým vybere pouze tři dny v rozmezí od 26. do 30. ledna. První den budou nejspíše na trati všechny vozy, následně si některé týmy mohou dát přestávku, pokud budou potřebovat čas na lepší analýzu problémů a/nebo opravy. Také je to pojistka pro případ dní s hodně špatným počasím.
Vozy nové generace se poprvé potkají v lednu na trati v Barceloně. Foto: Red Bull
Kromě toho se nadále přitvrzuje boj mezi prezidentem FIA a britskou částí motorsportovního světa. Robert Reid a David Richards nebyli vpuštěni na předchozí setkání Světové rady motorsportu, protože odmítli podepsat dohodu o mlčenlivosti. Viceprezident FIA pro sport a zástupce Spojeného království ve FIA argumentují potřebou transparentnosti rozhodovacích procesů v moderním světě. Mohamed bin Sulajem argumentuje, že dělit se o veškeré informace s veřejností je proti zájmům FIA. Mluví se o připravovaných právních krocích.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari