Jak to vypadá na přestupovém trhu?
Seznam jezdců bez smlouvy se zkracuje.
Sergio Pérez má v kapse smlouvu s Red Bullem na další dva roky a čím dál hlasitěji je slyšet, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli, chráněnci Ferrari a Mercedesu, by také neměli chybět na startech velkých cen sezony 2025. Jezdci s končící smlouvou mají důvod ke značné nervozitě. Co se podle insiderů děje za oponou, zatímco se jezdci připravují na VC Kanady?
Bez smlouvy už zůstávají jen Carlos Sainz, Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, Logan Sargeant, Esteban Ocon, Kuan-jü Čou a jezdci RB. Insideři věří, že Sainze příští rok uvidíme v týmu Sauber, který se později transformuje na Audi. V záloze však Sainz má Williams, pro který by byl vynikající posilou nejen jako jezdec, ale také jako magnet na sponzory, kteří by na tým s vítězem velkých cen hned jinak koukali.
Gasly pravděpodobně zůstane u Alpinu. Jelikož byl oznámen Oconův odchod, dává smysl, aby se Gasly postaral o kontinuitu v letech 2025 a 2026. Možná ani jedna strana nemusí být úplně nadšena z té druhé, ale jako manželství z rozumu to dává smysl. Zmíněný Ocon prý jedná s týmem Haas, který by rád nahradil Kevina Magnussena, zatímco vezme na palubu Bearmana, juniora Ferrari.
Pokud Sainz zakotví u Sauberu, Williams bude rád i za návrat Valtteriho Bottase. Pokud Mercedes nahradí Hamiltona juniorem Antonellim, což si může dovolit, když při současné formě beztak nemá velké naděje na boj o Pohár konstruktérů ani v roce 2025, tak bez místa zůstávají Sargeant, Magnussen a Čou a neobsazené pouze jedno místo u Alpinu. Tam by si prý uměli představit Čoua, ale i svého juniora a třetího jezdce, 21letého Australana Jacka Doohana. U RB jsou na dvě místa tři jezdci, kromě Cunody a Ricciarda ještě junior Liam Lawson. Pokud by se RB rozhodlo vzít Lawsona, kterýkoli ze současných jezdců by byl atraktivní pro Alpine i pro Haas.
Sedačka Sauberu nabírá na atraktivitě. Foto: Sauber
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Red Bull