Co vrátilo Mercedes do hry?
Nadále těží z vývojové výhody.
Tak se zdá, že Mercedes se vrací do hry. Zatímco začátek roku byl docela dost velkým zklamáním, poslední tři závody mu přinesly třetí místo George Russella po startu z pole position v Kanadě, třetí místo Lewise Hamiltona ve Španělsku a Russellovo vítězství, byť značně darované, v Rakousku. A teď se Mercedes v Silverstonu připravuje na start do závodu z první řady. Co přispělo k evidentnímu zlepšení konkurenceschopnosti?
„S každou další dobře zvládnutou tratí vám roste sebevědomí,“ vysvětlil šéfinženýr Andrew Shovlin. „Donedávna jsme měli vůz, který z ideálního pracovního okna vyhodila i tak malá věc, jako změna směru větru nebo změna teploty trati. Vůz přišel o balanc, proto jsme měli například několik velmi dobrých pátků následovaných náhlou ztrátou konkurenceschopnosti v sobotu. Vůz se nám povedlo upravit tak, že se chová normálněji. Jezdci si přestali stěžovat na přetáčivost. Na konkrétní problém pak můžeme snadno nalézt řešení. Stane se, že je vůz všude nedotáčivý, ale to se dá napravit. Takže máme vůz, se kterým se nám lépe pracuje. Ale klíčová je korelace dat se simulátorem. Dříve jsme byli bez šance. Pokud změna teploty o pět stupňů nebo změna směru větru o 30 stupňů rozhodí balanc vozu, tak se nemůžeme divit, že rychlost nikdy není taková, jako v simulátoru.“
Mercedes potřeboval v první řadě stabilitu, teď konečně pracuje na rychlosti. Foto: Mercedes
Nezávisle na výsledku dnešního závodu má Mercedes dobrou vyhlídku na další pokrok. Na konci šestého měsíce roku se totiž určují handicapy větrného tunelu a CFD pro dalších 10 týdnů, na základě aktuálního pořadí Poháru konstruktérů. Tam je Mercedes bodově daleko nejen za dominantním Red Bullem, ale také za Ferrari, které mělo velmi silný začátek roku a také za McLarenem, který byl v poslední době hlavním soupeřem Red Bullu. Loni byl Mercedes v PK druhý, nyní je čtvrtý, takže ve srovnání se zimou se jeho testovací možnosti zvýšily ze 75 procent základu na 85 procent základu.
Díky tomu teď smí ve srovnání se zimou strávit ve svém tunelu o 40 hodin více času a jeho kapacita CFD se navýšila o 0.6MAuh (Mega Allocation Unit hours). Nejvíce svázané ruce má pořád Red Bull a o nejvíce ve srovnání se zimou přišel Haas, který poskočil z posledního desátého místa, a tedy 115 procent základu, na sedmé místo, a tedy na 100 procent. Období zahájeno 1. července trvá 10 týdnů kvůli pokrytí dvoutýdenní letní odstávky továren týmů F1. Po tomto období budou následovat ještě dvě osmitýdenní období, přičemž to druhé skončí 31. prosince.
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Mercedes