Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mexický začátek pro Ferrari

Mexický začátek pro Ferrari

VC Mexico City – 1. trénink

Úvod letošní Velké ceny Mexico City patřil jezdcům Ferrari. Nejrychlejší čas úvodního tréninku zajel totiž Sainz. Pouhých 46 tisícin sekundy ztratil na Španěla jeho kolega Leclerc. Jezdci Red Bullu skončili hned za vozy z Maranella. Zatímco domácí Pérez zajel třetí čas, Verstappen obsadil čtvrtou příčku.

U Leclerca a Verstappena se první tréninkové jízdy neobešly bez potíží. Zatímco Monačana v úvodu připravil o 15 minut jízdy defekt levé zadní pneumatiky, Verstappen zažil krizovku při průjezdu zatáčkami devět a deset. Ztratil totiž kontrolu nad svým vozem, už ho nezvládl „pochytat“ a byly z toho hodiny.

Ideálně ale neprobíhal trénink například ani u Ricciarda nebo Čoua. U pilota McLarenu řešili mechanici potíže s brzdami. Číňan zase měl problémy se řazením a na konci boxové uličky tak raději zastavil svůj vůz, aby zabránil jeho přehřívání. Situace se ovšem obešla bez červené vlajky.

Což už se ovšem bez přerušení tréninku neobešlo, byly potíže Lawsona s Fittipaldim. Jako první měl problémy Fittipaldi. Účastníkovi dvou velkých cen v sezoně 2020, kterému dal v prvním tréninku Haas šanci místo Magnussena, vypověděl na cílové rovince službu motor. Lawson, kterého pustil do kokpitu Cunoda, zase musel odstavit auto kvůli potížím s brzdami. Stalo se tak čtyři minuty před koncem. Po jeho potížích už nebyl trénink restartován.

Účinkování Liama Lawsona sice zastavily brzdy, i tak byl ale nejlepším z nezávodních pilotů. Foto: AlphaTauri



Ačkoli skončil pro Lawsona trénink o něco dříve, dopadl nejlépe z nezávodních jezdců. Zajel šestnáctý čas. Sargeant obsadil 17. pozici, budoucí pilot AlphaTauri De Vries, který dostal druhou letošní šanci u Mercedesu, skončil osmnáctý, Doohan devatenáctý a Fittipaldi dvacátý. I Doohan musel řešit potíže. Trénink pro něj totiž skončil dříve kvůli problémům s pohonnou jednotkou.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:20,707   25
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:20,753 + 0.046 20
3. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:20,827 + 0.120 22
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:20,827 + 0.120 22
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:20,849 + 0.142 17
6. Fernando Alonso Alpine Renault 1:20,899 + 0.192 26
7. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:21,083 + 0.376 23
8. Lando Norris McLaren Mercedes 1:21,120 + 0.413 21
9. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:21,310 + 0.603 25
10. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:21,525 + 0.818 24
11. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:21,762 + 1.055 16
12. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:21,820 + 1.113 20
13. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:21,865 + 1.158 24
14. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:21,952 + 1.245 22
15. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:22,912 + 2.205 20
16. Liam Lawson AlphaTauri Red Bull 1:23,861 + 3.154 19
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:24,246 + 3.539 22
18. Nyck de Vries Mercedes Mercedes 1:24,582 + 3.875 20
19. Jack Doohan Alpine Renault 1:24,615 + 3.908 13
20. Pietro Fittipaldi Haas Ferrari 1:26,766 + 6.059 9

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari