Novinky

  • 14.03.2025 Good Stefano Domenicali, ředitel F1, má novou pětiletou smlouvu

  • 04.03.2025 Neutral Ferrari vyhrálo soud, Cardile do Astonu nastoupí až v červenci

  • 04.03.2025 Neutral Nové pravidlo dává FIA moc okamžitě zastavit poškozený vůz

Facebook Instagram

Ramos vyšel vítězně z chaosu

Ramos vyšel vítězně z chaosu

FIA F3 v Melbourne – sprint

Prvním letošním vítězem se stal Ramos. Mexičan kraloval v australském sprintu stylem start-cíl. Jeho vedení se několikrát ocitlo v ohrožení, jezdec stáje Van Amersfoort ale vždy udržel nervy na úzdě a získal svůj premiérový triumf v šampionátu. Druhý skončil Stenshorne a třetí Bilinski.

Díky otočenému roštu startoval dvanáctý nejrychlejší jezdec kvalifikace Ramos jako první. Hned po startu ho ohrožoval Zagazeta, který se dokázal dostat na vnitřek a zdálo se, že bude moci v první zatáčce využít příznivější stranu trati. Ramos si ale situaci pohlídal a díky soubojům za jeho zády vedl v nájezdu do druhého kola o neuvěřitelných 4,5 sekundy.

Poté vstoupily do hry neutralizace. V úvodních metrech se odehrálo několik incidentů a ve druhém kole byl vyhlášen virtuální režim zpomalovacího vozu. Na trati se jiskřilo také po restartu a ve 4. kole proto vyjel na dráhu skutečný zpomalovací vůz. Startovní pole mohlo znovu „dupnout na plyn“ až na konci 8. kola.

Po restartu se Ramos držel ve vedení, už ale nebyl tak dominantní jako na začátku. Mexičan se svým autem viditelně zápasil a díky tomu se několikrát mohl dostat blízko Stenshorne, který si v hektickém prvním kole vydobyl druhou pozici. Nor ale šance nevyužil. Čtyři kola před koncem byl znovu povolán na trať zpomalovací vůz kvůli další kolizi a ten nakonec ukončil celý závod.

Ramose a Stenshorneho doprovodil na stupně vítězů třetí Bilinski. Zagazeta se nakonec musel spokojit s pátou pozicí. Porazil ho ještě také Inthraphuvasak.

Martinius Stenshorne dostával Santiaga Ramose pod tlak. Foto: FIA F3

 

O první virtuální fázi zpomalovacího vozu se postarali kolize mezi Wurzem a Tramnitzem a dále mezi Dufkem a Sharpem. Dufek byl za kolizi potrestán 10 sekundami. Pro Wurze závod skončil okamžitě, u Tramnitze se později objevily technické problémy a do cíle dojel za cenu velké ztráty. Dufek dostal za kolizi s Sharpem 10 sekund.

Druhý výjezd zpomalovacího vozu měla na svědomí kolize mezi Van Hoepenem, vítězem kvalifikace Camarou a Whartonem. Došlo k ní v 11. zatáčce. První dva jmenovaní uvízli v „kačírku“ a odstoupili okamžitě, Wharton to zabalil později v boxech. Desetisekundová penalizace, kterou dostal, už pro něj proto neměla význam. Poslední výjezd zpomalovacího vozu způsobili Sagrera a Del Pino. Mezi nimi došlo ke kolizi ve 3. zatáčce.

Kromě výše zmíněných pilotů nedojel do cíle ani Stromsted. Dán odstavil své auto v boxech s rozbitým předním křídlem.

Výsledky sprintu: 1. Santiago Ramos (Mexiko, Van Amersfoort Racing), 2. Martinius Stenshorne (Norsko, Hitech TGR) +0,408, 3. Roman Bilinski (Polsko, Rodin Motorsport) +0,676, 4. Tasanapol Inthraphuvasak (Thajsko, Campos Racing) +0,891, 5. Matías Zagazeta (Peru, DAMS Lucas Oil) +1,038, 6. Nikita Bedrin (Itálie, AIX Racing) +1,217, 7. Théophile Naël (Francie, Van Amersfoort Racing) +1,406, 8. Nikola Tsolov (Bulharsko, Campos Racing) +1,738, 9. Callum Voisin (Velká Británie, Rodin Motorsport) +2,403, 10. Noel León (Mexiko, Prema Racing) +2,944.

Průběžné pořadí jezdců: 1. Ramos 10, 2. Stenshorne 10, 3. Bilinski 8, 4. Inthraphuvasak 7, 5. Zagazeta 6, 6. Bedrin 5, 7. Naël 4, 8. Tsolov 3, 9. Voisin 2, 10. León 1.

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Van Amersfoort