Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Exhibici v Kalifornii vyhrál Palou

Exhibici v Kalifornii vyhrál Palou

$1 Million Challenge – závod

Loňský šampion IndyCar Álex Palou odjíždí z kalifornského okruhu The Thermal Club coby vítěz exhibičního závodu IndyCar Series bohatší o půl milionu dolarů. Čerstvý otec v cíli žertoval, že peníze použije na spoustu plínek. O 350 tisíc bohatší je ví cíli druhý Scott McLaughlin. Třetí příčku a čtvrt milionu dolarů bere Felix Rosenqvist.

O to, kdo se utká o bohaté finanční prémie, rozhodly dvě rozjížďky na 10 kol nebo 20 minut. V případě té první to byl právě časový limit, protože nehoda v 1. zatáčce si vyžádala vyvěšení žlutých vlajek. Kola odjetá pod ní se do celkového počtu nepočítala.

Žlutou způsobila hromadná nehoda, kterou odstartoval Scott Dixon postrčením Romaina Grosjeana na startovní čáře. Expilota Formule 1 poslal do hodin, při kterých jako bowlingová koule sestřelil Vee Kaye a přinutil Powera vyjet daleko mimo ideální stopu.

Dixon za to obdržel penalizaci průjezd boxy. Power se snažil, seč mu síly stačily, ale aby se dostal do postupové šestky, tak na to neměl dost času. Naopak na šestou příčku se vyšvihl Colton Herta. Za ním skončil debutant Nolan Siegel.

Pro vítězství si neohrožen dojel Rosenqvist, těsně za ním pak byl McLaughlin. Postoupili i jeho stájový kolega Newgarden, Lundgaard, překvapivě také Canapino a již zmíněný Herta. Kromě Siegela zůstali pod čarou Ferrucci, Power, Kirkwood, Robb, Dixon, VeeKay a Grosjean.

Ve druhé rozjížďce se největší bitva strhla o šesté místo zajišťující postup do finále. To dlouho držel nováček Blomqvist, nakonec jej ale překonaly mclareny Rossiho a O´Warda. Mexičan pak ale nenašel recept na stájového kolegu a skončil na prvním nepostupovém místě. Společně s ním ve finále nebyli ani Blomqvist, Ilott, Rasmussen, Simpson, Ericsson a Braun.

Naopak Palou si nikým neohrožen dojel pro vítězství v rozjížďce a vzhledem k tomu, že v sobotní kvalifikaci byl nejrychlejším pilotem, tak i pro pole position. Přes pět vteřin za ním skončil jeho stájový kolega Armstrong. Postup si zajistili také Rahal, Lundqvist, Fittipaldi a Rossi.

Ve finále se tak týmy Ganassi a Rahal mohly těšit na trojnásobné zastoupení. Tým Penske přišel v rozjížďkách o jeden vůz a pokračoval ve dvou. Zbylá místa obsadili po jednom zástupci McLarenu, Andrettiho stáje a týmu Juncos Hollinger Racing a Meyer Shank Racing.

Palou po startu z prvního místa bez problémů udržel vedení. Skvěle ze 4. příčky odstartoval McLaughlin a posunul se na 2. místo. Z poslední 12. příčky startující Herta dostal naordinovánu netradiční strategii, kdy mu tým řekl, aby maximálně zpomalil a šetřil pneumatiky s tím, že se jen nesmí propadnout natolik, aby jej Palou předjel o kolo.

V „poločase“ po 10. kole totiž měly přijít zastávky v boxech, kde týmy dotankovaly vozy, ale nesměly měnit pneumatiky. Tím se ale veškerá ztráta, kterou nakonec Palou nabral, zcela smazala. Na podobnou strategii záhy přešli Canapino nebo Rossi.

Naděje na dobrý výsledek se pomalu rozplývala pro tým Rahal Letterman Lanigan Racing. Graham Rahal hlásil do boxů, že se mu zasekává plynový pedál. Aby toho nebylo málo, stáj zjistila, že nedotankovala dost paliva do vozu Pietra Fittipaldiho a ten tak musel razantně zpomalit, aby šetřil pohonné hmoty.

Nakonec Rahal do poločasu nevydržel a kolo před ním odstavil svůj vůz v boxech. Fittipaldi se do poločasové přestávky na dráze udržel, ale IndyCar jej diskvalifikovala za nedodržení pravidla, kolik má paliva mít v nádrži. I on tak už v boxech zůstal.

To vše hrálo do karet Hertovi, kterému tak odpadli dva soupeři, jenž by jinak musel předjíždět. Tým odhadoval, že bude na kolo díky pošetřeným pneumatikám o dvě vteřiny rychlejší, ale stál před ním velmi těžký úkol – přetavit tu výhodu ve schopnost předjíždět soupeře.

To se mu povedlo jen částečně a nakonec se dostal ze 12. místa, ze kterého do závodu startoval, na 4. pozici. Palou si nikým neatakován dojel pro premiérové letošní vítězství a tučnou finanční prémii. Druhý v cíli skončil McLaughlin a na stupně vítězů se dostal také Rosenqvist.

Výsledky finálového závodu:

p. jezdec tým motor čas kol
1. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 00:39:30,2292 20
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 5,7929 20
3. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda + 9,7587 20
4. Colton Herta Andretti Global Honda + 13,1126 20
5. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda + 15,0938 20
6. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda + 16,1064 20
7. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet + 16,5393 20
8. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 17,6675 20
9. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda + 19,7073 20
10. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 20,4100 20
11. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda Porucha 9
12. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda Diskvalifikován 0

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment