Lawson se dočkal premiérového vítězství
F3 na Red Bull Ringu – 2. závod
Po otočení nejlepší desítky ze sobotního závodu připadla na startu nedělního klání první příčka Novalakovi. Jezdci Carlinu dělal v první řadě společnost druhý Smoljar. Následovali třetí Verschoor, čtvrtý Beckmann, pátý Lawson, šestý Zendeli, sedmý Vesti, osmý Peroni, devátý Sargeant a na desáté místo se postavil včerejší vítěz Piastri. Pro českého jezdce Staňka skončil sobotní debut v šampionátu 17. místem. Ze stejné pozice tak vyrážel i do dnešního závodu.
Po startu si udržel první místo Novalak. Úvodní metry ale vyšly také Beckmannovi, který se ze čtvrtého místa posunul na druhé. Na třetí příčku povyskočil Lawson, který během úvodního okruhu Beckmannovi hodně zatápěl. Čtvrté místo patřilo po prvním kole Verschoorovi. Na pátou pozici se propadl po nepovedeném startu Smoljar. Šestý byl Vesti, sedmý Zendeli, osmý Sargeant, devátý Peroni a bodovanou desítku uzavíral Viscaal. Piastri byl po prvním kole vystrnaděn z nejlepší desítky a figuroval na 11. příčce. Staněk byl i po úvodním okruhu 17.
Ve druhém kole utrpěly citelnou ránu šance včerejšího stříbrného muže Sargeanta. Američan si totiž po kontaktu se soupeřem přivodil defekt pneumatiky. Musel tak navštívit mechaniky a následoval propad až na chvost.
Od třetího kola bylo závodníkům umožněno využívat systém pohyblivého zadního křídla DRS. To nebyla dobrá zpráva pro lídra Novalaka, před kterého se ve čtvrtém okruhu posunul Beckmann.
O kolo později se Novalak v zatáčce Remus před Beckmanna na okamžik vrátil. Byl ale příliš široký a toho využil nejen Beckmann, ale i Lawson, který se tak posunul na druhé místo.
To ale Lawsonovi nestačilo a v šestém kole již ohrožoval Beckmanna. Během tohoto okruhu sice ještě úspěšný nebyl, během sedmého kola se ale v zatáčce Schlossgold mohl radovat z posunu na první místo.
Mezitím se počet jezdců na trati snížil ze třiceti na dvacet devět. Po výletu mimo trať odstoupil pilot Carlinu Das.
V čele se mezitím stále držel Lawson. Vyhráno ale ještě rozhodně neměl. V těsné blízkosti za ním se totiž drželi druhý Beckmann a třetí Novalak. Nedaleko byli rovněž čtvrtý Verschoor, pátý Zendeli, šestý Vesti, sedmý Smoljar, osmý Peroni a také devátý Piastri.
V desátém kole se odehrál další díl souboje Beckmann versus Novalak. Druhý jmenovaný se dokázal vrátit před svého soupeře zpět. Ten se navíc i nadále musel dívat dozadu, kde číhal Verschoor. A v 11. kole podlehl i jemu.
Zanedlouho se rozloučil se závodem Peroni, který kvůli technickým problémům odstavil na rovince mezi zatáčkami Remus a Schlossgold svůj vůz. Bylo tak jasné, že včerejší třetí příčku nezopakuje. Na jeho potíže doplatil také Pourchaire, který se jeho monopostu nezvládl vyhnout a ulomil si přední přítlačné křídlo. Tento incident se postaral o nasazení virtuálního safety caru. Mezitím zamířil do boxů Doohan a jeho mechanici se pustili do oprav vozu.
Po obnovení závodního režimu začal Lawson v čele ujíždět. Před Novalakem si vyjel náskok větší než dvě sekundy. Novalak ale tak klidný být nemohl. Na jeho pozici si totiž brousil zuby třetí Verschoor, který krátce předtím předjel Beckmanna o odsunul tak německého pilota na čtvrté místo.
Ve 14. kole se mohl Verschoor radovat z dalšího předjetí. V zatáčce Remus se totiž dostal před Novalaka. Pilot Carlinu se o kolo později pokusil ve stejném místě o odvetu. Verschoor ovšem odolal.
V době, kdy do konce zbývalo šest kol, jsme mohli v boxové uličce vidět pokračující práce na Doohanově voze. Zdálo se, že syn motocyklové legendy Micka Doohana má v úmyslu se na trať ještě vrátit. To se mu ale nakonec nepodařilo.
Lawson si v čele sice vybudoval solidní náskok, v 18. kole byl ovšem vymazán. Na trať totiž vyjel zpomalovací vůz. O jeho povolání do akce se postaral Staněk, který v nájezdu do poslední zatáčky opustil dráhu a sestřelil ceduli označující začátek zóny DRS. Ta byla roztříštěna na kusy a její úlomky skončily na cílové rovince. Během odklízení nepořádku na dráze jezdci projížděli namísto cílovou rovinkou boxovou uličkou. Tedy až na Pourchaireho, který tak traťové komisaře jistě zaskočil.
Po zmíněném incidentu musel Staněk zamířit ke svým mechanikům, kteří zpod jeho vozu odstranili zbytky po sestřelené ceduli. Český jezdec se na trať vrátil až jako 26.
K restartu závodu došlo v nájezdu do předposledního kola. Vedl Lawson následovaný druhým Verschoorem, třetím Novalakem, čtvrtým Beckmannem, pátým Zendelim, šestým Vestim, sedmým Smoljarem, osmým Piastrim, devátým Viscaalem a desátým Fittipaldim.
Lawsonovi se poté, co zavlály zelené vlajky, první místo podařilo udržet. Ke změně nedošlo ani na zbylých pódiových pozicích. Druhý jel stále Verschoor a třetí Novalak.
V posledním kole se Verschoor Lawsonovi nebezpečně přiblížil. Poradit si s Novozélanďanem ale nedokázal a ten si tak dojel pro své první vítězství ve F3. Druhý Verschoor se třetím Novalakem se mohli radovat z premiérového umístění na stupních vítězů.
Jako čtvrtý dorazil do cíle Beckmann. Pátý skončil Zendeli, šestý Vesti, sedmý Smoljar, osmou pozici obsadil včerejší vítěz Piastri, který si rovněž připsal dva body za nejrychlejší kolo, devátý dojel Fittipaldi a bod zaznamenal rovněž desátý Fewtrell.
V závěru ještě sportovní komisaři udělili pětisekundovou penalizaci Caldwellovi. Ten tak v konečných výsledcích spadl ze 13. pozice na dvacátou. Později se ale posunul na 19. místo, neboť penalizován byl také původně devatenáctý Pourchaire.
Staněk nakonec skončil 23. Český jezdec ve zbytku závodu vytěžil mimo jiné z potíží svého kolegy Fragy. Brazilce v nájezdu do posledního kola postihly technické problémy a do cíle dojel pomalým tempem. V potížích se po restartu ocitl i Hauger, který v zatáčce Schlossgold vycestoval do štěrku.
Za zmínku stojí rovněž výkon Fernándeze. Vítěz páteční kvalifikace, který dnes musel po odstoupení v sobotním závodě startovat až jako poslední 30., byl klasifikován na 13. místě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 37:01,698 | 24 | 15 |
2. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | 37:02,115 | 24 | 12 |
3. | Clément Novalak | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 37:03,000 | 24 | 10 |
4. | David Beckmann | Trident | Mecachrome | 37:03,337 | 24 | 8 |
5. | Lirim Zendeli | Trident | Mecachrome | 37:03,930 | 24 | 6 |
6. | Frederik Vesti | Prema Racing | Mecachrome | 37:04,534 | 24 | 5 |
7. | Aleksandr Smoljar | ART Grand Prix | Mecachrome | 37:04,788 | 24 | 4 |
8. | Oscar Piastri | Prema Racing | Mecachrome | 37:05,149 | 24 | 3+2 |
9. | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | Mecachrome | 37:05,796 | 24 | 2 |
10. | Max Fewtrell | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 37:06,278 | 24 | 1 |
11. | Bent Viscaal | MP Motorsport | Mecachrome | 37:06,673 | 24 | 0 |
12. | Jake Hughes | HWA Racelab | Mecachrome | 37:07,135 | 24 | 0 |
13. | Sebastian Fernandez | ART Grand Prix | Mecachrome | 37:07,904 | 24 | 0 |
14. | Lukas Dunner | MP Motorsport | Mecachrome | 37:08,807 | 24 | 0 |
15. | David Schumacher | Charouz Racing System | Mecachrome | 37:10,197 | 24 | 0 |
16. | Sophia Flörschová | Campos Racing | Mecachrome | 37:10,857 | 24 | 0 |
17. | Calan Williams | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 37:11,189 | 24 | 0 |
18. | Matteo Nannini | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 37:11,562 | 24 | 0 |
19. | Oliver Caldwell | Trident | Mecachrome | 37:12,647 | 24 | 0 |
20. | Alessio Deledda | Campos Racing | Mecachrome | 37:13,086 | 24 | 0 |
21. | Federico Malvestiti | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 37:13,748 | 24 | 0 |
22. | Dennis Hauger | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 37:14,143 | 24 | 0 |
23. | Roman Staněk | Charouz Racing System | Mecachrome | 37:14,887 | 24 | 0 |
24. | Enaam Ahmed | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 37:19,835 | 24 | 0 |
25. | Igor Fraga | Charouz Racing System | Mecachrome | 37:32,536 | 24 | 0 |
26. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 37:41,935 | 24 | 0 |
27. | Logan Sargeant | Prema Racing | Mecachrome | 37:20,159 | 23 | 0 |
Jack Doohan | HWA Racelab | Mecachrome | DNF | 16 | 0 | |
Alex Peroni | Campos Racing | Mecachrome | DNF | 10 | 0 | |
Cameron Das | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | DNF | 5 | 0 |
průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 30, 2. Lawson 23, 3. Sargeant 18, 4. Peroni 17, 5. Vesti 17, 6. Verschoor 16, 7. Zendeli 16, 8. Beckmann 14, 9. Novalak 11, 10. Smoljar 6, 11. Fernández 4, 12. Fittipaldi 2, 13. Fewtrell 1, 14. Viscaal 0, 15. Hughes 0, 16. Pourchaire 0, 17. Dunner 0, 18. Doohan 0, 19. Hauger 0, 20. Schumacher 0, 21. Fraga 0, 22. Flörsch 0, 23. Williams 0, 24. Staněk 0, 25. Nannini 0, 26. Caldwell 0, 27. Malvestiti 0, 28. Deledda 0, 29. Das 0, 30. Ahmed 0.
průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 65, 2. Trident 30, 3. Hitech Grand Prix 24, 4. Campos Racing 17, 5. MP Motorsport 16, 6. Carlin Buzz Racing 11, 7. ART Grand Prix 10, 8. HWA Racelab 2, 9. Charouz Racing System 0, 10. Jenzer Motorsport 0.
zdroj: FORMULE.cz