Zkušený Verschoor vyškolil mladíky

F2 v Džiddě – hlavní závod
Opět na prvním místě v cíli, tentokrát už bez penalizace. Verschoor sice začínal v hlavním závodě nenápadně, výborně ale hospodařil s tvrdší sadou pneumatik a když nazul pro závěr závodu superměkkou směs, neměl Crawford proti němu šanci. Američan se musel spokojit se druhou pozicí, třetí dojel Martins. Staněk sice zvolil stejnou strategii jako Verschoor, v body ji ale neproměnil.
Před zastávkami v boxech držel závod ve svých rukou Crawford. Američana následoval Martins a o třetí místo sváděli bitvu Fornaroli, Browning a Dunne. Krátce poté, co se otevřelo okno pro zastávky, se ale piloti se superměkkými pneumatikami začali hrnout do boxů. A to dalo závodu zcela nový příběh.
Martinsovi se vyplatilo, že zastavil o kolo později než Crawford a stal se virtuálním lídrem závodu. Pilot stáje DAMS ale nechtěl Francouzovi dát nic zadarmo a brzy usiloval o to, aby získal své vedení zpět. Už v 11. kole dal Martinsovi pořádně zabrat, po souboji, který trval několik zatáček, ale nakonec zůstal druhý. O kolo později už ale v první zatáčce nedal Martinsovi šanci a vrátil se zpět před něj. Tou dobou mu ale v tichosti vyrůstal nový konkurent – Verschoor.
Nizozemec do závodu odstartoval na tvrdší sadě pneumatik. V úvodních kolech se sice držel nenápadně na devátém místě, když však většina pole zastavila, ujal se vedení. Brzy ale začínalo být všem jasné, že dost možná nepůjde o dočasnou záležitost. Verschoor totiž udržoval velmi slušné tempo a dokonce zaznamenal nejrychlejší kolo závodu. Jeho náskok na Crawforda se postupně vyšplhal nad 26 sekund.
Do boxů zajel Nizozemec pět kol před cílem a nazul superměkké gumy. Crawford se sice vrátil zpět do čela a těšil se náskoku tří sekund, dobře ale věděl, že mu tato mezera nemusí stačit. A Verschoor to potvrzoval. Postupně se ke Crawfordovi přibližoval a v první zatáčce posledního kola zaútočil. Jeho manévr byl úspěšný a zajistil mu nejenom vítězství, ale také posun do čela šampionátu. Crawford projel cílem jako druhý a Martins jako třetí.
Staněk nemohl být spokojen. Český závodník sice zvolil stejnou strategii jako Verschoor a dlouho figuroval na třetí pozici, v závěru ale výhodu měkčích a čerstvějších gum nezužitkoval. Do cíle dojel jako dvanáctý a znovu tak byl jasně poražen týmovým kolegou Fornarolim, který dojel čtvrtý. Vítěz sprintu Lindblad tentokrát obsadil sedmou příčku.
Závod se obešel bez vážných incidentů. Jedinou neutralizací byl virtuální zpomalovací vůz v 9. kole. Postaral se o něj Bennett, kterému na cílové rovince odlétlo přední přítlačné křídlo.
Výsledky hlavního závodu F2 v Džiddě: 1. Richard Verschoor (Nizozemsko, MP Motorsport) 28 kol, 2. Jak Crawford (USA, DAMS) +1,701, 3. Victor Martins (Francie, ART Grand Prix) +5,852, 4. Leonardo Fornaroli (Itálie, Invicta) +6,574, 5. Pepe Martí (Španělsko, Campos) +9,992, 6. Luke Browning (Velká Británie, Hitech TGR) +10,607, 7. Arvid Lindblad (Velká Británie, Campos) +15,420, 8. Alex Dunne (Irsko, Rodin) +16,376, 9. Gabriele Mini (Itálie, Prema) +19,518, 10. Kush Maini (Indie, DAMS) +19,604... 12. Roman Staněk (Česká republika, Invicta) +20,654.
Průběžné pořadí jezdců: 1. Verschoor 53, 2. Martí 41, 3. Fornaroli 40, 4. Dunne 35, 5. Browning 33, 6. Martins 28, 7. Lindblad 24, 8. Crawford 20, 9. Beganović 12, 10. Mini 12, 11. Dürksen 11, 12. Staněk 8, 13. Göthe 6, 14. Montoya 3, 15. Villagómez 3, 16. Maini 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Campos 65, 2. MP Motorsport 59, 3. Invicta 48, 4. Hitech TGR 45, 5. Rodin 35, 6. ART Grand Prix 28, 7. DAMS 21, 8. Prema 15, 9. Van Amersfoort 3.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: MP Motorsport