Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Bahrajnu bude zuřit válka pneumatik

V Bahrajnu bude zuřit válka pneumatik

Michelin před GP Bahrajnu.

S blížícím se víkendem roste v paddocku formule 1 nervozita. Nestává se totiž příliš často, aby monoposty startovaly na pro formuli 1 zcela novém okruhu. V případě okruhu Bahrain International Circuit to platí dvojnásob, protože se jedná o ještě panenskou trať. Sakhir má ještě jedno prvenství – jde o vůbec první závod formule 1 na Středním východě.  
 
Kombinace skutečnosti, že se jedná o zcela nový a tudíž pro většinu týmů prakticky neznámý okruh, jej v kombinaci s umístěním v poušti činí výjimečným. Piloti, týmy i jejich techničtí partneři vstupují doslova na neprobádané území.
 
Michelin podstoupil sofistikované simulace s cílem připravit takovou směs, která by vyhovovala místnímu suchému klima.
 
Sportovní ředitel Michelinu, Pierre Dupasquier, hodnotí vyhlídky francouzské pneumatikářská firmy slovy: 'Z předchozí Grand Prix v Malajsii jsme odjížděli naladěni pozitivně. Přemisťujeme se nyní ze Sepangu, tedy tratě kterou známe a kde jsme v minulosti dosáhli skvělých úspěchů do Bahrajnu, který je pro nás velkou neznámou. Nevíme co nás čeká. Je však jisté, že to bude horko a rovněž hrozí nebezpečí, že se na trať dostane písek. To je faktor, který by mohl způsobit snížení přilnavosti a znamenat ještě větší vliv války pneumatik. Co však mohu říci s určitostí je, že intenzivní vývojový program Michelinu nám umožnil se připravit tak dobře, jak jen to bylo možné.'
 
Manažer Michelinu pro formuli 1 Pascal Vasselon říká: 'V Bahrajnu může být horko, ale podle našich informací nebude tak agresivní na pneumatiky, jako například Barcelona. Plánujeme, že přivezeme tři suché specifikace. Naše výpočty napovídají, že každých 10 kilogramů paliva navíc bude představovat ztrátu v rozmezí 0,3 – 0,35 sekundy na kolo. Je však obtížné stanovovat přesnější čísla dokud vozy nevyjely na trať. Příprava na událost, jako je tato, dodává sezóně na zajímavosti.'