Minardi se rozloučilo s formulí 1
Stoddart: "Dnešek je smutným dnem." [FOTOGALERIE]
Na čísle 340 se zastavilo počítadlo Velkých cen v týmu Minardi a čtvrtá nejstarší stáj současné formule 1 se stane již za pár dní minulostí. Během letošního posledního závodního víkendu se tým z Faenzy rozloučil po 21 letech s královskou disciplínou motosportu.
Grand Prix Číny nebyla ideální tečkou za sezónou 2005 - Christijan Albers kolidoval již při cestě na startovní rošt, v závěru závodu navíc ve veliké rychlosti ztratil matici předního kola. Jeho problémy tak byly jen pokračováním smolné série, kterou mohli diváci sledovat již před týdnem v Japonsku, když se mechanikům vznítil Holanďanův vůz doslova pod rukami.
I takové věci jsme si však již zvykli v souvislosti s malým italským týmem vídat. "Za ta léta jsme zažili dost problémů, ale byli jsme schopni se s nimi vypořádat díky nadšení, které v tomto týmu vždy bylo," poznamenal duchovní otec týmu Giancarlo Minardi.
Minardi se díky své politice prezentovalo jako vstupní brána do formule 1. Navzdory tomu, že tým na základě finančních příspěvků angažoval nejednou kontroverzní jezdce, představil jenom v poslední době formuli 1 jména jako Fisichella, Webber či Alonso.
"Seznam čítá 340 Velkých cen, 21 sezón, 37 jezdců a jednoho mistra světa a další možná ještě přijdou," prohlásil s patřičnou hrdostí Paul Stoddart.
Zatímco v otázce obsazení kokpitů mají peníze hlavní slovo, celkově hrálo Minardi na týmového ducha a radost z motosportu. A tak není divu, že zatímco ostatním během zahřívacího kola opakovali poslední strategické pokyny, dostal Robert Doornbos do sluchátek výzvu, ať si poslední závod pořádně užije.
"Společně s kolegy v továrně ve Faenze má tento tým srdce a duši jako žádný jiný."
"Když vzpomeneme, že stáj přežila přes všechny ty těžkosti tolik let, závodila jak s důstojností tak vášní a dala nemálo závodům mistrovství světa formule 1, je dnešek smutným dnem," shrnul Sotddart pocity v týmu.