Wilson a Allmendinger dosáhli prvního double pro RuSport
Champ Cars GP of Mexico City - průběh a výsledky závodu
Gran Premio Mexico City – Autodromo Hermanos Rodrigues
70 kol, 195 mil
slunečno, 27 C
3 žluté fáze, celkem 13 kol
nejrychlejší kolo: Justin Wilson, 1:28,479 v 68. kole
Série Champ Cars se rozloučila v tomto ročníku se svými fanoušky strhujícím závodem na okruhu v Mexico City. Justin Wilson a A.J. Allmendinger získali pro svou stáj historicky první double, přičemž Wilson v závodě vedl celých 65 kol. Na třetím místě nakonec dojel Paul Tracy, pro kterého průběh včerejšího závodu jako by charakterizoval celou letošní sezónu, plnou úspěchů i pádů. Závod přinesl množství změn v pořadí, drobných kolizí při boji o pozice a bohužel i těžkou havárii Ronnie Bremmera, ze které však Dán nakonec odešel po svých.
Justin Wilson vyrazil ihned po startu vpřed, následován svým stájovým kolegou a zbytkem pole. Hned v první zatáčce začalo včerejší martyrium Paula Tracyho, který si během souboje o pozice v první zatáčce poškodil pneumatiku a musel s defektem do boxů. Na trať se vrátil jako poslední, ale stále bez ztráty kola a brzy zajížděl časy srovnatelné se špičkou. Tu v první části závodu tvořili Wilson, Allmendinger, Bourdais, da Matta a Servia.
Zatímco ztráta Allmendingera na Wilsona nepřesáhla během prvních kol jednu sekundu, Bourdais ztrácel až pět. Postupně se ale situace začala měnit, když se nejdříve na Wilsona dotáhl Allmendinger. Byl v těchto okamžicích zjevně rychlejší, ale na předjetí stájového kolegy to nestačilo. Tak jak se blížila první sada pit-stopů, Bourdais se dokázal dotáhnout až na Allmendingerovo zadní přítlačné křídlo. A.J. se pod tlakem dopustil v 18. kole chyby, ale situaci zachránil a druhou pozici uhájil. Jenomže zatímco na obrazovce vše vypadalo pro Bourdaise v pohodě, v boxech týmu Newman/Haas již věděli o nastávajících problémech s elektronickou instalací.
V 19. kole právě zahájili Lavin a Tracy první kolo zastávek v boxech, když došlo k těžké havárii Ronnieho Bremmera v zatáčce č. 13. Bremmer zrušil vůz, ale zdálo se, že vyvázl bez zranění. Po otevření boxů ve 21. kole zavedl Wilson celé pole vozů kromě Lavina a Tracyho k prvním pit-stopům. Na čele se tak objevili právě Lavin s Tracym. Zatímco vozy dál kroužily pod žlutou, v boxech týmu NHR se horečně pracovalo na voze Sebastiena Bourdaise. Tým skvěle využil dlouhého odklízení trosek a během několika zastávek v boxech dokázal vůz opravit a udržet Sebastiena ve vedoucím kole.
Ve 26. kole se za burácení tribun prořítil domácí hrdina Lavin pod zeleným praporkem, s Paulem Tracym nalepeným za zadním křídlem. Na dlouhé startovní rovince Tracy Lavina překonal, ale ten mu útok okamžitě vrátil a bok po boku se vřítili do první zatáčky. Lavin při vzájemném kontaktu prorazil pneumatiku, ztratil i Tracy a jako had se před oba protáhl Wilson. Tracy vzápětí zablokoval Allmendingera, za což byl ředitelem závodu hbitě potrestán průjezdem boxy a ocitl se tak znova na chvostu pole.
Pak se situace na chvíli uklidnila a v polovině závodu vedl Wilson s náskokem několika sekund na Almendingera, následoval da Matta před Serviou a Dominguezem. Allmendinger musel v tuto chvíli bojovat s problematickou převodovkou a soustředil se na udržení druhé pozice.
Zatímco si Wilson užíval pohodlného sedmisekundového náskoku, v hloubi pole se začalo schylovat k dalším dramatům. Dominguez se začal dotahovat na Serviu a vpřed se probíjeli i Bourdais a Tracy. Nejprve se Servia a Dominguez přehnali přes Brazilce, jehož pneumatiky měly to nejlepší již za sebou.
Dominguez zůstal na trati o kolo déle než Servia a z boxů se již vrátil na trať před Španělem. Nové pneumatiky a změna v nastavení vozu vlily novou krev do žil vozu Timo Glocka, který se rázem stal nejrychlejším mužem na trati. Nejdříve překonal da Mattu a začal stíhat Domingueze a Serviu. Servia jeho útoku neodolal, ale Dominguez se na domácí trati ukázal jako tvrdší oříšek. Jejich vzájemný souboj v 56. kole skončil kolizí, která ukončila Dominguezovy naděje na pódium.
Po novém restartu v 61. kole se Tracy posunul na osmé místo, zatímco Bourdais byl už pátý a zaútočil na da Mattu. Jejich souboj v první zatáčce je oba poslal mimo trať, ale zatímco Brazilec dokázal se ztrátou pokračovat, pro Bourdaise závod skončil.
Nový restart dal poslední šanci Allmendingerovi, ale Wilson si vedení s přehledem udržel. Mistrovsky však restart zvládl Tracy a posunul se před Serviu a Glocka na třetí místo.
V posledních kolech už k dalším dramatům nedošlo a tým RuSport tak získal zaslouženě své první double. Série Champ Cars se se svými fanoušky rozloučila skvělým finálovým závodem sezóny a zjevně míří správným směrem.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
J.Wilson | Team RuSPORT |
1:58:23.479 |
2. |
A.J.Allmendinger | Team RuSPORT |
3.936 |
3. |
P.Tracy | Forsythe Racing |
6.784 |
4. |
O.Servia | Newman/Haas Racing |
9.634 |
5. |
T.Glock | Rocketsports Racing |
9.923 |
6. |
J.Vasser | PKV Racing |
10.477 |
7. |
N.Philippe | Mi-Jack Conquest |
13.348 |
8. |
A.Tagliani | Team Australia |
14.139 |
9. |
A.Ranger | Mi-Jack Conquest |
15.190 |
10. |
W.Power | Team Australia |
16.185 |
11. |
M.McDowell | Rocketsports Racing |
18.060 |
12. |
M.Dominguez | Forsythe Racing |
18.678 |
13. |
Ch.Zwolsman | Team Australia |
19.459 |
14. |
C.da Matta | PKV Racing |
21.676 |
15. |
R.Lavin | HVM Inc. |
1 kolo |
16. |
H.Richards | HVM Inc. |
1 kolo |
17. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
havárie |
18. |
R.Sperafico | Dale Coyne Racing |
porucha |
19. |
R.Bremmer | Dale Coyne Racing |
havárie |
Všechny časy neoficiální