Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wilson a Allmendinger dosáhli prvního double pro RuSport

Wilson a Allmendinger dosáhli prvního double pro RuSport

Champ Cars GP of Mexico City - průběh a výsledky závodu

Gran Premio  Mexico City – Autodromo Hermanos Rodrigues
70 kol, 195 mil
slunečno, 27 C
3 žluté fáze, celkem 13 kol
nejrychlejší kolo: Justin Wilson, 1:28,479 v 68. kole


Série Champ Cars se rozloučila v tomto ročníku se svými fanoušky strhujícím závodem na okruhu v Mexico City. Justin Wilson a A.J. Allmendinger získali pro svou stáj historicky první double, přičemž Wilson v závodě vedl celých 65 kol. Na třetím místě nakonec dojel Paul Tracy, pro kterého průběh včerejšího závodu jako by charakterizoval celou letošní sezónu, plnou úspěchů i pádů. Závod přinesl množství změn v pořadí, drobných kolizí při boji o pozice a bohužel i těžkou havárii Ronnie Bremmera, ze které však Dán nakonec odešel po svých.

Justin Wilson vyrazil ihned po startu vpřed, následován svým stájovým kolegou a zbytkem pole. Hned v první zatáčce začalo včerejší martyrium Paula Tracyho, který si během souboje o pozice v první zatáčce poškodil pneumatiku a musel s defektem do boxů. Na trať se vrátil jako poslední, ale stále bez ztráty kola a brzy zajížděl časy srovnatelné se špičkou. Tu v první části závodu tvořili Wilson, Allmendinger, Bourdais, da Matta a Servia.

Zatímco ztráta Allmendingera na Wilsona nepřesáhla během prvních kol jednu sekundu, Bourdais ztrácel až pět. Postupně se ale situace začala měnit, když se nejdříve na Wilsona dotáhl Allmendinger. Byl v těchto okamžicích zjevně rychlejší, ale na předjetí stájového kolegy to nestačilo. Tak jak se blížila první sada pit-stopů, Bourdais se dokázal dotáhnout až na Allmendingerovo zadní přítlačné křídlo. A.J. se pod tlakem dopustil v 18. kole chyby, ale situaci zachránil a druhou pozici uhájil. Jenomže zatímco na obrazovce vše vypadalo pro Bourdaise v pohodě, v boxech týmu Newman/Haas již věděli o nastávajících problémech s elektronickou instalací.

V 19. kole právě zahájili Lavin a Tracy první kolo zastávek v boxech, když došlo k těžké havárii Ronnieho Bremmera v zatáčce č. 13. Bremmer zrušil vůz, ale zdálo se, že vyvázl bez zranění. Po otevření boxů ve 21. kole zavedl Wilson celé pole vozů kromě Lavina a Tracyho k prvním pit-stopům. Na čele se tak objevili právě Lavin s Tracym. Zatímco vozy dál kroužily pod žlutou, v boxech týmu NHR se horečně pracovalo na voze Sebastiena Bourdaise. Tým skvěle využil dlouhého odklízení trosek a během několika zastávek v boxech dokázal vůz opravit a udržet Sebastiena ve vedoucím kole.

Ve 26. kole se za burácení tribun prořítil domácí hrdina Lavin pod zeleným praporkem, s Paulem Tracym nalepeným za zadním křídlem. Na dlouhé startovní rovince Tracy Lavina překonal, ale ten mu útok okamžitě vrátil a bok po boku se vřítili do první zatáčky. Lavin při vzájemném kontaktu prorazil pneumatiku, ztratil i Tracy a jako had se před oba protáhl Wilson. Tracy vzápětí zablokoval Allmendingera, za což byl ředitelem závodu hbitě potrestán průjezdem boxy a ocitl se tak znova na chvostu pole.

Pak se situace na chvíli uklidnila a v polovině závodu vedl Wilson s náskokem několika sekund na Almendingera, následoval da Matta před Serviou a Dominguezem. Allmendinger musel v tuto chvíli bojovat s problematickou převodovkou a soustředil se na udržení druhé pozice.

Zatímco si Wilson užíval pohodlného sedmisekundového náskoku, v hloubi pole se začalo schylovat k dalším dramatům. Dominguez se začal dotahovat na Serviu a vpřed se probíjeli i Bourdais a Tracy. Nejprve se Servia a Dominguez přehnali přes Brazilce, jehož pneumatiky měly to nejlepší již za sebou.

Dominguez zůstal na trati o kolo déle než Servia a z boxů se již vrátil na trať před Španělem. Nové pneumatiky a změna v nastavení vozu vlily novou krev do žil vozu Timo Glocka, který se rázem stal nejrychlejším mužem na trati. Nejdříve překonal da Mattu a začal stíhat Domingueze a Serviu. Servia jeho útoku neodolal, ale Dominguez se na domácí trati ukázal jako tvrdší oříšek. Jejich vzájemný souboj v 56. kole skončil kolizí, která ukončila Dominguezovy naděje na pódium.

Po novém restartu v 61. kole se Tracy posunul na osmé místo, zatímco Bourdais byl už pátý a zaútočil na da Mattu. Jejich souboj v první zatáčce je oba poslal mimo trať, ale zatímco Brazilec dokázal se ztrátou pokračovat, pro Bourdaise závod skončil.

Nový restart dal poslední šanci Allmendingerovi, ale Wilson si vedení s přehledem udržel. Mistrovsky však restart zvládl Tracy a posunul se před Serviu a Glocka na třetí místo.

V posledních kolech už k dalším dramatům nedošlo a tým RuSport tak získal zaslouženě své první double. Série Champ Cars se se svými fanoušky rozloučila skvělým finálovým závodem sezóny a zjevně míří správným směrem.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 J.Wilson  Team RuSPORT
1:58:23.479
2.
 A.J.Allmendinger  Team RuSPORT
3.936
3.
 P.Tracy  Forsythe Racing
6.784
4.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
9.634
5.
 T.Glock  Rocketsports Racing
9.923
6.
 J.Vasser  PKV Racing
10.477
7.
 N.Philippe  Mi-Jack Conquest
13.348
8.
 A.Tagliani  Team Australia
14.139
9.
 A.Ranger  Mi-Jack Conquest
15.190
10.
 W.Power  Team Australia
16.185
11.
 M.McDowell  Rocketsports Racing
18.060
12.
 M.Dominguez  Forsythe Racing
18.678
13.
 Ch.Zwolsman  Team Australia
19.459
14.
 C.da Matta  PKV Racing
21.676
15.
 R.Lavin  HVM Inc.
1 kolo
16.
 H.Richards  HVM Inc.
1 kolo
17.
 S.Bourdais  Newman/Haas Racing
havárie
18.
 R.Sperafico  Dale Coyne Racing
porucha
19.
 R.Bremmer  Dale Coyne Racing
havárie

Všechny časy neoficiální