Honda a vedení IRL mění podmínky dodávek motorů
Éra továrních týmů v Indy Racing League končí
Reakce Hondy na odstoupení Toyoty jako dodavatele motorů pro IRL na sebe nenechala dlouho čekat a byla zřejmě již dlouho připravena. Zástupce společnosti Honda Performance Development Robert Clarke a výkonný ředitel IRL Brian Barnhardt na společné tiskovce oznámili projekt směřující k výraznému snížení nákladů na leasing motorů Honda pro týmy IRL v roce 2006, s dalším následným snížením nákladů v roce 2007.
Podle Roberta Clarka budou stávající motory V8 modifikovány tak, aby se jejich životnost mezi přestavbami u dodavatele motorů prodloužila na dva závody. Kromě toho budou motory dodávány týmům na základě náhodného výběru, nikoliv na základě speciálních smluv, tak jak tomu bylo doposud.
"Se všemi týmy bude nakládáno naprosto stejně a všichni dostanou motory se stejnými charakteristikami a výkony", zdůraznil zástupce HPD Robert Clarke.
Ne všichni však budou evidentně z těchto rozhodnutí šťastni. Končí totiž doba továrních týmů Hondy, kdy si předevší tým Andretti-Green Racing užíval ze speciálního postavení, které u Hondy měl. Bylo veřejným tajemstvím, že Honda ve skutečnosti tým z velké části sponzorovala, tým dostával nejnovější specifikace motorů a Honda se dokonce podílela na některých úpravách podvozků. Z menší míry se pak Honda podílela i na sponzorování týmů Rahal-Letterman a v roce 2004 silně dotovala i tým Adriana Fernandeze.
Vedení IRL tak spolu s Hondou s dvouletým zpožděním opět okopírovalo kroky Champ Cars, kde podobné změny směřující ke snížení nákladů zavedli již před dvěma roky.