Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V8 vs. V10: řešením může být mapování motoru

V8 vs. V10: řešením může být mapování motoru

Používá jej například Ferrari.

Nikoli omezením otáček, ale změnou mapování desetiválců, které letos jako jediný tým nasazuje Toro Rosso, by se mohl vyřešit spor ohledně představení nových osmiválců [čtěte více zde].

"Je to jeden ze způsobů, tím druhým je řešení navrhované FIA - omezit otáčky a přívod vzduchu," řekl šéf Toyoty přes motory Luca Marmorini.

"První řešení je například používané Ferrari, je možné důkladně a přesně simulovat chování osmiválců. Mapováním se dá motor zadusit i v nižších otáčkách, takže rozdíly v časech na kolo s desetiválci a osmiválci budou minimální."