Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mosleyho fotbalový systém nenašel pochopení

Mosleyho fotbalový systém nenašel pochopení

Kdo sežene 70 lidí, 100 mil. $ a aero tunel za tři měsíce?

Návrh Maxe Mosleyho na zavedení postupových pravidel známých z fotbalu označil šéf jednoho z týmů za nerealizovatelný.

Prezident FIA sám připustil, že tento systém je daleko od svého realizování.

"Co bychom měli mít, jakkoli je to vzdálené realitě, je nižší série na bázi F3000/GP2 zřízená speciálně pro tento účel," řekl Max Mosley.  "A pak bychom řekli, že kdokoli chce superlicenci, musí projít touto formulí. Nebude možné vstoupit do formule 1 přímo.

Pak by měl existovat systém, který by umožnil těm lepším týmům postoupit vzhůru a těm horším sestoupit."

Mosley si od toho slibuje vyrovnanější startovní pole dvanácti týmů, zdravější financování, ve kterém by se týmy pohybovaly v černých číslech.

"V důsledku toho by se ale skupina dvanácti týmů stala uzavřená, nebylo by možné se i přes zájem do ní dostat," obává se Mosley.

Hlavním problém je rozpočet týmů ve formuli 1 a GP2. Zatímco špičkový tým ve formuli 1 utratí 300 mil. $, tým v GP2 jen řádově miliony dolarů. Mosley se už dříve vyjádřil, že by rád, aby se tým stal konkurenceschopným s rozpočtem do 100 mil. $. Naznačil, že by týmy čerstvě postoupivší mohly dostat dokonce více peněz z televizních práv než ty úspěšné, protože ty vydělávají na mediální pozornosti.

Jenomže celou tuhle myšlenku nepřijal spolumajitel týmu Durango Ivone Pinton. Označil ji za nerealizovatelnou. Možnost přesunu jeho týmu z GP2 do formule 1 je prakticky nemožná z důvodu odlišných nároků, ať už finančních nebo logistických.

"Letos mohu utratit tak 4 mil. $, zatímco posunout se na 100 mil. $ v případě, že bych třeba vyhrál, je skokem do prázdna. Kdo dokáže mezi říjnem a lednem najít 100 mil. $, postavit společnost přinejmenším o 70 zaměstnancích a sehnat aerodynamický tunel?

Zvládl bych to, kdyby mi někdo zaručil (což se nestane) motory zadarmo a příspěvek od FIA nebo Bernieho Ecclestona ve výši 20 až 25 mil. $. Jinak bych do takového rizika nešel.

Mosleyho nápad je zajímavý, ale nerealizovatelný."