Přispěla Toyota k návratu Ferrari na špici?
Aplikovala know-how Michelinu u konkurence.
Toyota byla posledním z týmů, které se rozhodly před sezónou 2006 opustit francouzský Michelin a přejít na obutí Bridgestonu. Nyní Japoncům pomáhá aplikovat metody, které jejich konkurence používá už tři roky. Pomohla tak paradoxně ne sobě, ale nejspíš především Ferrari.
Stáj z Maranella používala až doposud na svých modelech v aerodynamickém tunelu makety pneumatik z hliníku, což vedlo k nepříliš přesným výpočtům, které pak nepříznivě ovlivnily celé aerodynamické řešení vozu. Na to však tým přišel až v reálu během testovacích jízd.
"Aluminium se při testech nechovalo jako skutečná guma," vysvětlil problém Ross Brawn, technický ředitel Ferrari.
Řešení s sebou přinesla až Toyota, která po přestupu na Bridgestone po Japoncích žádala pneumatiky pro testy v aerodynamickém tunelu. Po počátečním údivu se v zemi vycházejícího slunce pustili do práce a v současné době již mají týmy Bridgestonu k dispozici skutečné pneumatiky upravené pro testy v aerodynamickém tunelu.
To, co Bridgestone zavedl teprve před třemi měsíci, používá Michelin již od roku 2003.
Hovoří se navíc o tom, že Ferrari na základě nových dat, výrazně přepracovalo aerodynamické řešení nového 248 F1.