FIA si na zadní křídla důkladně posvítí
Po Ferrari a Renaultu přijdou na řadu i ostatní týmy.
Mezinárodní automobilová federace se podle informací magazínu Autosport chystá v Malajsii prozkoumat zadní křídla hned několika týmů.
Aféra ohledně používání pohyblivých arodynamických komponent na voze - konkrétně na zadním přítlačném křídle, se rozhořela už během úvodní Grand Prix v Bahrajnu. V Manamě soupeři žádali prověření aerodynamiky vozů Ferrari.
FIA se následně zaměřila na Renault (více zde), který měl být jedním z týmů, které na stáj z Maranella ukazovaly. V Sepangu však nebudou Francouzi jediným týmem, na který si FIA a její delegáti posvítí.
Plánuje se navíc schůzka s představiteli stájí, kde by mělo dojít k vyjasnění sporných míst v oblasti pohyblivých křídel a jejich měření.
V současnoti FIA zadní křídla prověřuje tak, že na ně v horizontálním směru aplikuje sílu 500 N ve třech bodech s tím, že aby zadní křídlo prošlo, nesmí se prohnout o více jak 5mm.