Wheldon dokázal zopakovat svoje loňské vítězství
Toyota Indy 300 - průběh a výsledky závodu
Homestead - Toyota Indy 300
200 kol
oblačno, 20° C
nejrychlejší kolo: Scott Dixon: 24,7198 sekundy ve 195. kole
Přestože tempo závodu diktovali po většinu času Hornish a Castroneves, v závěrečném boji o vítězství po poslední žluté fázi je dokázal překonat loňský šampion a vítěz loňského závodu Dan Wheldon. Na trati se po většinu času mnoho nedělo a zdálo se, že jediným cílem všech je mít dnešní nešťastný den a závod brzo bezpečně za sebou.
Závod v Homesteadu odstartoval za truchlivé atmosféry po tragické havárii Paula Dany v zahřívacím tréninku a nastoupilo do něj jen 16 vozů. Ještě během zaváděcích kol se objevily problémy s vozem Briana Herty a jeho vůz musel být zatlačen do boxů, kde z něj Herta vystoupil. Marco Andretti ulil start a byl za to penalizován. Oba jezdci týmu Penske se pokusili odjet soupeřům a brzy si vytvořili náskok více než jednu sekundu. V devátém kole se poprvé na dráze rozsvítila žlutá a to pro závadu na voze Vitora Meiry. V jedenáctém kole pak byly otevřeny poprvé boxy. Vzápětí odstoupil za závodu i Marco Andretti, rovněž pro technickou závadu. V boxech zůstal i vůz Buddy Laziera.
Závod byl znovu odstartován ve 21. kole, přičemž někteří z jezdců využili žluté fáze k doplnění paliva a nadále pokračovali s pozměněnou palivovou strategií. Na čele se usadila trojice Hornish, Wheldon a Franchitti, ale brzy bylo zřejmé, že vůz Sama Hornishe je jasně nejrychlejší.
Ve 26. kole se vrátil na dráhu Brian Herta, jehož vůz se přece jen podařilo zprovoznit. Hornish se zatím na čele pole vzdaloval svým pronásledovatelům a ve 40. kole už měl náskok přes 1 sekundu na druhého Wheldona. V 50. kole bylo pořadí Hornish, Wheldon, Franchitti, Kanaan a Dixon. O tři kola později odstoupil Lazier oficiálně ze závodu pro závadu na elektrické instalaci. První jezdci začali zajíždět pro palivo do boxů a na čele se objevila skupina vozů, jejichž piloti doplnili palivo při první žluté fázi. Na prvních třech místech se tak objevili Castroneves, Sharp a Matsuura.
V 67. kole se do čela dostal Sharp, když Castroneves zabočil do boxů pro palivo, ale sám musel do boxů jen o kolo později, následován brzy Matsuurou, čímž se na čele ocitl opět Sam Hornish. Pořadí se nadále příliš neměnilo a tak v polovině závodu stále vedl Hornish před Wheldonem a Franchittim.
Ve 105. kole se opět rozsvítila žlutá světla, tentokráte z důvodů nečistot na dráze. O dvě kola později byly otevřeny boxy. Závod byl poté restartován ve 112. kole. Castroneves se posunul na druhé místo a jen Wheldon, Franchitti a Dixon se pokoušeli udržet obou vozů týmu Penske. Šestý Kanaan už ztrácel ve 140. kole více než tři sekundy.
Ve 160. kole zajel do boxů pro palivo jako první z vedoucí skupiny Hornish, následován Kanaanem, který však po smyku při výjezdu z boxů zůstal stát na výjezdové komunikaci a způsobil tak další žlutou fázi.
Po restartu ve 169. kole se na čele objevil Castroneves, ale v zápětí byl závod znovu zastaven, když v 1. zatáčce havaroval Herta. Boxy pak byly znovu otevřeny ve 174. kole a pět kol později byl závod znovu odstartován. Do čela se protáhl Wheldon a bylo zřejmé, že o vítězi se rozhodne mezi jezdci z první pětice. Po několik kol bojovala celá skupina pohromadě, ale deset kol před koncem předjel Castroneves Wheldona a Hornish překonal Franchittiho a Dixona. Wheldon se však dokázal udržet vedoucího Castronevese a zdálo se, že boj o vítězství nevzdal.
Do posledního kola najel jen s minimální ztrátou za Castronevesem, Hornish jim již nestačil. Poslední kolo pak přineslo bitvu doslova o každý centimetr. Vítězně z ní vyšel nakonec Dan Wheldon, který tak dokázal obhájit loňské prvenství na této trati.
Oslavy vítězství se však dnes nekonaly.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
D.Wheldon | Chip Ganassi Racing |
1:47:12.5497 |
2. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
0.0147 |
3. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
0.4744 |
4. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
0.9401 |
5. |
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
1.1989 |
6. |
K.Matsuura | Aguri Fernandez Racing |
2 kola |
7. |
S.Sharp | Delphi Fernandez Racing |
2 kola |
8. |
F.Giaffone | A.J. Foyt Enterprises |
2 kola |
9. |
T.Scheckter | Vision Racing |
3 kola |
10. |
E.Cheever | Cheever Racing |
4 kola |
11. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
havárie |
12. |
P.J.Chesson | Hemelgarn Racing |
porucha |
13. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
havárie |
14. |
B.Lazier | Dreyer & Reinbold Racing |
porucha |
15. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
porucha |
16. |
V.Meira | Panther Racing |
porucha |
Všechny časy neoficiální