FIA formálně zahájila tendr na dodavatele pneumatik
Příští rok ale hrozí další konflikt kvůli Bridgestonu.
Mezinárodní automobilová federace formálně zahájila výběrové řízení dodavatele pneumatik pro rok 2008. Čas mají do 23. června, vítěz bude oznámen 5. července.
V letech 2008, 2009 a 2010 se bude používat jednotná specifikace pneumatik. Směsi budou k dodání čtyři, na každý víkend se ale povezou pouze dvě z nich.
Týmy dostanou 300 sad pro testování, 12 pro aerodynamický tunel a určitý počet pneu pro komerční show. První prototypy budou k dispozici do 1. dubna 2007. První pneumatiky týmy dostanou do 1. září 2007.
Podmínkou tendru je pojistka vítězného dodavatele na případné škody a lá Velká cena USA 2005 ve výši 100 mil. euro.
Michelin, který je jedním ze současných dodavatelů, se z formule 1 stahuje na konci tohoto roku. Příští rok bude startovní pole obouvat Bridgestone. Právě to je důvodem vrásek na čele některých týmů obouvajících michelinky, jako například Flavia Briatoreho (Renault) nebo Goeffa Willise (Honda).
Briatore se obává, že v zhledem k uvedenému faktu se Ferrari ocitne příští rok ve velké a ne zcela fér výhodě. Podle něj je potřeba změnit směs a konstrukci pneumatik.
"Není fér poskytnout výhodu některým týmům, ať už jde o kohokoli," řekl Ital.
Objevily se spekulace, že Bridgestone se příští rok chce vrátit k pneumatikám z roku 2004, kdy Ferrari jasně dominovalo. Jedním z možných řešení je podle Briatoreho přejít na bezdrážkové pneumatiky.
"Ale ať uděláme cokoli, je potřeba to udělat rychle, protože začneme navrhovat auta na příští rok," řekl Briatore. "A nemyslím si to jenom já, nýbrž všichni v táboře Michelinu. Dokonce si myslím, že i můj přítel Ron Dennis to vidí stejně," neodpustil si Briatore trochu ironie.
O tom, že se jedná o problém, je přesvědčen i technický ředitel Hondy Geoff Willis.
"Jakmile všichni předjeme na jedny pneu, týmy, které už s nimi pracují, budou mít náhle výhodu," řekl Willis.